رئیس فدراسیون را نمی‌خواهیم/ کسی در IWF به مرادی اعتماد نمی‌کند

قهرمان پیشین وزنه‌برداری جهان و المپیک از مقامات ورزش کشورمان درخواست کرد برای یک بار هم که شده صدای ورزشکاران این رشته درباره رئیس فدراسیون را بشنوند.

به گزارش مشرق، «بهداد سلیمی» در گفت‌وگویی در خصوص حاشیه‌های این روزهای وزنه‌برداری و اینکه از او به عنوان گزینه سرپرستی فدراسیون وزنه‌برداری بعد از اعلام بازنشستگی «علی مرادی» یاد می‌شد، اظهار داشت: بحث سرپرستی را تأیید نمی‌کنم ولی ما مدت‌هاست فریاد می‌زنیم که وضعیت وزنه‌برداری‌ خوب نیست اما کسی به حرف‌های ما گوش نداده و امروز این شده حکایت وزنه‌برداری ما و کار به اینجا کشیده شده که ملی‌پوشان اردوی تیم ملی را ترک کنند.

* سال گذشته گفتم وزنه‌برداری ته دره است، کسی صدایم را نشنید

وی ادامه داد: سال گذشته مصاحبه‌ای داشتم و گفتم وزنه‌برداری ما اکنون ته دره است و اگر مسئولان ما نجنبند، خیلی اوضاع از این هم خراب‌تر خواهد شد. آن موقع خواستم که این رشته را از ته دره بیرون بکشند اما کسی به حرف من گوش نکرد. صدایم به گوش مسئولان نرسید و این شد نتیجه کار. اگر امروز حرکت مثبتی ایجاد نشده و وزنه‌برداری به سمت تغییر نرود فردا واقعاً دیر است و شرایط خیلی بدتر خواهد شد.

* کسی در IWF به مرادی اعتماد نمی‌کند

سلیمی در رابطه با اینکه ممکن است تعلل وزارت ورزش برای عدم برکناری علی مرادی و انتخاب سرپرست برای این فدراسیون، به دلیل در پیش بودن انتخابات ‌IWF باشد، خاطرنشان کرد: مطمئن باشید کشورهای دیگر وضعیت ما را رصد می‌کنند؛ نه تنها ما بلکه در همه جای دنیا وضعیت همدیگر را رصد می‌کنند و وقتی این خبرها و حاشیه‌ها از یک کشور به بیرون درز پیدا کند کشورهای دیگر و آنهایی که باید رأی بدهند اینها را حتماً مد نظر قرار خواهند داد. علی مرادی برای چند پست ریاست، دبیر کلی و عضو هیئت رئیسه خودش را کاندیدا کرده و آنها به کسی که توان اداره وزنه‌برداری کشور خودش را ندارد اعتماد نخواهند کرد و به او رأی نمی‌دهند. این حاصل سال‌ها تجربه‌ای است که به راحتی به دستش نیاورده‌ام. از امروز می‌گویم نتیجه انتخابات IWF مشخص است و نتیجه بدتر از دوره گذشته خواهد بود.

* دوره ما این مشکلات بود، اما نه به صورت هم‌زمان

وی با اشاره به بیانیه ملی‌پوشان وزنه‌برداری در مورد شرایط بحرانی اردوی تیم ملی و در حمایت از آنها عنوان کرد: تمام این مشکلاتی که بچه‌ها گفتند دوره ما هم بود، ولی نه همه آنها به صورت هم‌زمان. یک دوره غذای اردو خوب نبود، یک دوره خوابگاه، یک دوره مکمل نداشتیم و یک دوره فیزیوتراپ و ماساژور، ولی الآن همه هم‌زمان شده است؛ یعنی هم غذا و خوابگاه و اردوها بد است و هم مکمل و فیزیوتراپ و ماساژور نیست.

سلیمی یادآور شد: حتی آب معدنی هم در اردو وجود ندارد. انصافاً زمان ما مشکل آب معدنی دیگر نبود. آن زمان که من ورزش می‌کردم تجهیزات اردوی تیم ملی فرسوده بود. همیشه در آستانه هر رویدادی که وزیر و یا رئیس کمیته ملی المپیک به اردوی‌مان می‌آمدند ما از این مسئله گله می‌کردیم. یعنی ۶ سال پیش هم ما از تجهیزات فرسوده گله‌مند بودیم و خواستار تجهیزات نو می‌شدیم. الآن نسبت به آن زمان، تجهیزات ۶ سال دیگر فرسوده‌تر شده‌اند و این به ملی‌پوشان آسیب می‌رساند.

* خانواده وزنه‌برداری مطالبه‌گری را یاد نگیرد چیزی به دست نمی‌آورد

قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن افزود: کاملاً به ورزشکاران حق می‌دهم که اردو را ترک کرده‌اند و از این حرکتشان حمایت می‌کنم. تا ما به عنوان خانواده وزنه‌برداری مطالبه‌گری نداشته و یاد نگیریم که مطالبه‌گر باشیم چیزی به دست نخواهیم آورد. اینهایی که بچه‌ها عنوان کرده‌اند، شرایط اولیه یک ورزشکار ملی‌پوش است که لازم دارد.

* مرادی باید برای تیم ملی هتل پنج ستاره تأمین می‌کرد

قوی‌ترین مرد پیشین وزنه‌برداری جهان با اشاره به مصاحبه اخیر علی مرادی در انتقاد از حرکت ملی‌پوشان تصریح کرد: علی مرادی مصاحبه کرده و گفته نمی‌توانیم هتل ۵ ستاره در اختیار ملی‌پوشان قرار دهیم؛ اتفاقاً باید بدهیم. وظیفه رئیس فدراسیون خدمت‌رسانی به ورزشکار است. در بیانیه بچه‌ها دیدم گفته بودند برخورد کارمندان با ما خوب نبود، درحالی که کار اصلی فدراسیون باید خدمات‌دهی به تیم ملی باشد، باید در جهت ایجاد تسهیلات و خدمات برای ورزشکاران حرکت کند.

سلیمی اظهار داشت: اینجا ورزش همگانی که انجام نمی‌شود، بلکه صرفاً ورزش قهرمانی است و کار فدراسیون باید خدمات‌دهی به قهرمانان باشد. علی مرادی راه را اشتباه رفته و باید هتل پنج ستاره یا امکاناتی در همین حد برای ورزشکاران فراهم کند. اگر نتوانسته این کار را انجام دهد ورزشکاران نباید توقع خود را پایین بیاورند بلکه او باید تلاشش را بیشتر کند که چنین امکاناتی را در اختیار ملی‌پوشان قرار دهد. این ورزشکاران در میادین بین‌المللی برای کشور افتخار و آبرو کسب می‌کنند. از طرفی تمام رقبا در کشورهای دیگر از جمله کشورهای صاحب‌نام در وزنه‌برداری ـ که ما هم قطعاً جزو این کشورهای صاحب‌نام هستیم ـ امکاناتی در حد هتل پنج ستاره برای قهرمانانشان مهیّا می‌کنند. اگر هتل هم نباشد، لااقل خوابگاه و سرویس‌دهی خوبی برای‌شان تأمین می‌کنند. وقتی ورزشکاران ما از حداقل‌ها محرومند چرا نباید اعتراض کنند؟

* به برخواه نقد دارم اما خیلی‌های دیگر هم مثل او به خاطر انتقاد برکنار شدند

سلیمی در خصوص اخراج «محمدحسین برخواه» بعد از حمایت از شاگردانش، از سوی علی مرادی تأکید کرد: حدود یک سالی قبل از بازی‌های آسیایی با او تمرین کردم. به شخصه از نظر فنی و یکسری موضوعات دیگر انتقادات زیادی به او وارد می‌دانم ولی جابه‌جایی او در این مقطع و با این شرایط اصلاً شکل قشنگی نداشت. حسین برخواه قهرمان کشور است و با این شرایط برکنار کردنش اصلاً خوب نبود.

وی یادآور شد: از علی مرادی البته چیزی غیر از این انتظار نمی‌رفت. او «سجاد انوشیروانی» را هم بابت یک مصاحبه برکنار کرد. با بهداد سلیمی هم سر همین انتقادها چنین رفتاری داشت. با «حسین توکلی»، «کوروش باقری»، «حسین رضازاده»، «سعید محمدنژاد»، «نواب نصیرشلال» و خیلی‌های دیگر هم همین کار را کرد. خیلی از بزرگان وزنه‌برداری به خاطر انتقاد از عملکرد علی مرادی از سوی او برکنار شدند و مطمئناً محمدحسین برخواه آخرین آنها نخواهد بود. تاریخ نشان داده که هر کسی کوچکترین انتقادی نسبت به علی مرادی داشته، به شدت با او برخورد شده و مغضوب واقع شده است. این تصمیم علی مرادی برای من خیلی عجیب نبود.

* سال‌هاست خانواده وزنه‌برداری فریاد می‌زند مرادی را به عنوان رئیس قبول ندارد

سلیمی در پاسخ به این سؤال که بهترین اتفاق برای وزنه‌برداری در شرایط کنونی چیست، گفت: به نظر من جابه‌جایی مدیریتی بهترین اتفاق خواهد بود. خانواده وزنه‌برداری سال‌هاست که دارد فریاد می‌زند علی مرادی را به عنوان رئیس قبول ندارد. خانواده‌ای که اهل وزنه‌برداری است نه یکسری از دوستان که عضو مجمع بودند و به او رأی دادند. به آنها کاری ندارم ولی پیشکسوتان، قهرمانان و کسانی که در شهرستان‌ها و استان‌ها دارند فعالیت می‌کنند و اعضای تیم ملی، نشان دادند که علی مرادی را نمی‌خواهند و به نظرم یک جایی باید این صدا شنیده شود. سال‌هاست فریاد زدیم و شنیده نشده، امیدوارم یک جا صدای‌مان شنیده شود و شخص وزیر و رئیس محترم کمیته ملی المپیک تصمیم عاجلی در مورد وزنه‌برداری بگیرند. هر کسی هم اکنون به عنوان سرپرست بیاید، قطعاً از علی مرادی بهتر خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس