پناهیان

مسئله کار جمعی، همان هنر الهی است که هیچ تمدنی نمی‌تواند مدعای آن باشد. حتی ما در چهل ساله انقلاب هنوز نتوانستیم آن را محقق کنیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام پناهیان در اختتامیه سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی که با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از شخصیت‌های لشکری و کشوری همراه بود، گفت: تمدن غرب از آزادی دم زد، اما دیدیدم که نه آزادی مطلوبشان است و نه می‌توانند محقق کنند. آزادی در مکتب ولایت تحقق می‌یابد. بحث دیگر غرب این بود که به حفوق بشر احترام بگذاریم. این ادعا هم دروغ گفتند و ثابت شد آنها زیر پا گذارنده‌ترین افراد در قبال حقوق بشرند. ادعای دیگری که در تمدن غرب است، رفاه و بهبود وضع زندگی مردم بود، اما برای کل جهان فقر و فلاکت به بار آوردند؛ بنابراین آنها به دروغ ادعاهایی کرده و مردم را سر کار گذاشتند. مقدمات این محورها باید در جمهوری اسلامی تحقق یابد.

وی افزود: یک محور وجود دارد که اصلاً غرب ادعایی ندارد. محوری که اتفاقاً باید الان به آن بپردازیم. اگر با این گزاره به تمدن غرب بزنیم، فروپاشی آنها حتمی است. این امر باید قبل از ظهور محقق شود که در پرتو زندگی جمعی رخ می‌دهد. غرب هیچ گاه ادعا نکرده به صورت جمعی به سمت هدفی می‌رویم بلکه آنها طرفدار فردیت هستند. غرب با لیبرالیسم سبوعیت را ترویج داد. ما حرفمان در قبال تمدن غرب این نیست که شما دروغ گفتید و ما می‌توانیم، بلکه تشیع استعداد کار جمعی و گروهی از معیشت تا مسائل فرهنگی و ... را دارد. اربعین یک جلوۀ کار جمعی و معنوی است. در این همایش الهی، از خودگذشتگی لذت دارد برعکس غرب که می‌گوید خودپرستی لذت دارد.

پناهیان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند کار جمعی و تعاونی در مدرسه یاد دهید. مسئله کار جمعی، همان هنر الهی است که هیچ تمدنی نمی‌تواند مدعای آن باشد. حتی ما در چهل ساله انقلاب هنوز نتوانستیم آن را محقق کنیم. نیاز به حلقه‌های میانی است. رهبر معظم انقلاب حلقه‌های میانی را در توضیح و شرح بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند. حکمرانی اسلامی هم با افزایش حداکثریِ مشارکت در حلقه‌های میانی تحقق پیدا خواهد کرد.

وی افزود: همه در این دولت همراهند و این بزرگ‎‌ترین نعمت است. اگر بخواهیم سطح مشارکت را افزایش دهیم، باید گروه تشکیل دهیم، باید جمعیت شویم، باید شبکه ایجاد کنیم. جالب است حضرت امام از استادشان شاه‌آبادی این درس را آموختند که بسیج را تشکیل دادند. ما مهدویون با هم چگونه هستیم؟ کار تشکیلاتی و کار جمعی از برنامه‌های ما باید باشد. ما اگر هر کدام هزینه‌ای کنار بگذاریم، اقتصادمان رشد می‌کند. فرهنگ کار جمعی باید جا بیفتد تا از نیازهای اولیه بی‌نیاز شویم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    4 1
    گل گفتی
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 2
    هنر نماییتان را در این 40 سال دیدیم
    • هادی IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      هنوز مونده...زمانی که کاخ سیاه استکبار هم مانند شوروی در موزه ها قابل شناسایی شود هنرمان دیدنی تر میشود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس