وزرای دفاع روسیه و ترکیه درباره سوریه و اوکراین گفتگو کردند

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای از رایزنی سرگئی شویگو و خلوصی آکار در خصوص سوریه و اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای از رایزنی تلفنی وزیر دفاع این کشور با همتای ترکیه ای خود خبر داد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه و خلوصی آکار همتای ترکیه‌ ای‌ وی درباره اوکراین و سوریه به ویژه در خصوص امنیت کشتیرانی در دریای سیاه گفتگو کردند.

بیانیه وزارت دفاع روسیه در این خصوص اضافه می کند: شویگو و وزیر دفاع ترکیه بر اهمیت ادامه همکاری ها میان دو کشور در سوریه با هدف حفظ ثبات در منطقه تاکید کردند.

گفتگوی شویگو و آکار درباره سوریه در حالی به انجام رسید که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه پیشتر در اظهاراتی به توجیه دست درازی این کشور به خاک سوریه پرداخت.

«رجب طیب اردوغان» در جریان نشست مشورتی حزب عدالت و توسعه در آنکارا اعلام کرد که کشورش ازطریق عملیات جدید با دقت به تکمیل خط امنیتی در مرز جنوبی خود (شمال سوریه) ادامه می‌دهد.

رئیس جمهور ترکیه با امنیتی خواندن منطقه ای مرزی به وسعت ۳۰ کیلومتر در خاک سوریه، گفت که نمی‌ خواهیم کسی در آنجا مزاحمتی برای ما ایجاد کند و به این منظور اقداماتی را صورت می دهیم.

اردوغان در ادامه تعرض متعدد به خاک سوریه و عراق از طریق عملیات های سپر فرات، ‌ شاخه زیتون، چشمه صلح، سپر فرات و پنجه-قفل را تلاش درجهت نابودی گذرگاه تروریستی اعلام کرد که بنا بود در مرزهای جنوبی این کشور شکل گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    عجب ببین چه نقشه ای دارند
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 1
      اردوغان میخواد قرارداد صلح امراین با روسیه در ترکیه‌بسته بشه تا بتونه برای انتخابات داخلی ازش استفاده بکنه.
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    1 6
    در عهد برادری مقدس و در جنگ بزرگ تمدن شرق‌با امریکای رومی ___ به ایرانیانی که عاشق ترک ها هستند فارس گفته میشود. و به ایرانیانی که عاشق فارس ها هستند ترک گفته میشود. زنده باد برادریِ مقدسِ ایران
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    1 3
    ای مردم شجاع و دلیر ترکیه‌سرزمبن هایتان را در آغوش بگیرید و به زبر چتر مادرتان ایران بیایید تا دست به دست برادران فارس و کرد و عرب ایرانی امپراطوری ایرانِ سلجوقی را دوباره تشکیل دهیم. ایران شما را فرا میخواند. .
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    1 1
    جنوب اکراین و آتن شهرهای جداشده ایران هستند که باید به ایران بازگردند
  • RO ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 1
    آیا از سلجوق شاه ترک تر داریم؟ شما مجای تاریخ شنیدی سلجوق شاه زوده کشید؟؟ یا آلب ارسلان وس از فتح آناتولی زوده کشید. کدام سلطان‌عثمانی نماد پرچم یا نماد شاهی اش را گرگ گذاشت؟ توی بیسوادِ دوزبانه‌ی ترک_فارس ترک تر هستی یا آلب ارسلان شاه کبیر ترک تر است که برای گسترش مرزهای ایران شمشیر زد______ حرف های جعلی اردوغان و گرگ خاکستری هرچی هست به ترک ربطی نداره دوست من‌جعلیات استعمار است. از سلجوق شاه بپرسید.
  • مهدی IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برایکمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند . و اگر اوکراین در این جنگ پیروز بشود بدتر از پیروزی داعش در سوریه خواهد بود . و اوکزاین و غرب بر روی موج سواری این پیروزی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی در جریان انتقام گیری از سردار شهید قاسم سلیمانی را به دادگاه بین الملی لاهه کشیده و با اعمال نفوذ یک جریان ساختگی مانند پرونده سفوط هواپیمای لاکربی انگایس توسط لیبی و قذافی را علیه ایران سناریو سازی خواهند کرد !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس