مدیرعامل شرکت طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو اعلام کرد: این شرکت با چشم‌انداز پیشتازی در طراحی و توسعه قوای محرکه پایدار، توجه به کاهش مصرف و آلایندگی پیشرانه‌های خودرو را در دستور کار خود دارد.

ایکوپرس- مهدی رجبعلی افزود: بر این اساس نسل جدید موتورهای ایرانی با هدف کاهش مصرف سوخت و آلایندگی در این شرکت در حال طراحی و توسعه است و از این حیث طراحی خانواده موتور سه سیلندر را می‌توان مهم‌ترین دستاورد در این حوزه دانست.

وی ادامه داد: برای طی دوران گذار تا رسیدن به تولید انبوه موتورهای کم مصرف، ارتقا و توسعه موتورهای موجود و کاهش آلایندگی و مصرف سوخت نیز عمده‌ترین فعالیت‌های توسعه‌ای قوای محرکه شرکت ایپکو است.

مدیرعامل شرکت ایپکو، با اشاره به پیشرفت طرح تولید موتور EF۷ پلاس تنفس طبیعی، گفت: این طرح از منظر توسعه‌ای اتمام یافته و در حال تامین و تدارک قطعات برای آغاز تولید انبوه است.

رجبعلی، ضمن تاکید بر تولید انبوه موتور EF۷ پلاس در آینده نزدیک، اصلی‌ترین طرح این شرکت را، طراحی و تولید خانواده موتورهای سه سیلندر ایران خودرو دانست و گفت: مراحل توسعه این خانواده موتور در حال انجام است و امیدواریم تا نیمه اول امسال، بتوانیم قطعاتی که نقشه‌های آن در اختیار سازندگان قرار گرفته را دریافت کرده و وارد فرآیند تاییدیه قطعات شویم و پیش بینی می‌کنیم تا انتهای سال، اولین موتور خانواده موتور سه سیلندر، در خط تولید قرار گیرد.

وی با بیان این‌که توسعه نسل سوم خودروهای دورگه در شرکت ایپکو از جمله طرح‌های در دست اقدام است، عنوان کرد: بخشی از طرح جامع توسعه برق و الکترونیک ایران خودرو مربوط به بخش ای.سی.یو و نرم افزار کاربردی موتور، در شرکت ایپکو در حال انجام است که این طرح در نیمه اول امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    موتور سه سیلند الان چندین سال هست که قراره به بهره برداری برسه .یک خط تولید هم تو قزوین بود که بعد از تحریمها معلوم نشد به کجا رسید کارش.
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    دروغ و فریب از سر و صورت می بارد . تولید و اشتغال را ابزار کرده اند برای دزدی ها
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    بیشتر موتورسیکلتهای چینی که درحال حرکت در شهرهای ایران هستند بخاطر نداشتن سیستم خنک کننده مناسب موتور و افزودن غیر اصولی نسبت تراکم در سیلندر که باعث تولید حرارت زیاد و داغ شدن بیش از اندازه موتور شده و کارکرد روغن موتور به عنوان کاهنده اصطکاک و آببندی کردن لینک پیستون و نگهداری فشار در محفظه احتراق را دارد از کار می‌اندازد و بجای کاهش مصرف سوخت که هدف افزایش تراکم بود ،مصرف سوخت را بیشتر کرده !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس