آژانس

سازمان انرژی اتمی از قطع فعالیت‌ دو دوربین‌ فراپادمانی آژانس در ایران خبر داد .

به گزارش مشرق، سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای از قطع فعالیت‌ دوربین‌های فراپادمانی دستگاه اندازه‌گیری بر خط سطح غنا OLEMو فلومتر آژانس در ایران خبر داد.
در بیانیه سازمان انرژی اتمی آمده است: جمهوری اسلامی ایران تاکنون همکاری‌های گسترده‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته است که متأسفانه آژانس بدون اینکه در نظر داشته باشد که این همکاری‌ها ناشی از حسن نیت ایران است، نه تنها قدردان این همکاری‌ها نبوده، بلکه به نوعی آن را وظیفه ایران نیز تلقی کرده است. به همین دلیل تصمیم گرفته شد از امروز فعالیت‌ دوربین‌های فراپادمانی دستگاه اندازه گیری بر خط سطح غنا OLEM‌ و فلومتر آژانس قطع شود که دستور آن به مسئولان مربوطه داده شده است.

سازمان انرژی اتمی در این بیانیه همچنین یادآور شده است: البته بیش از ۸۰ درصد از دوربین‌های موجود آژانس دوربین‌های پادمانی هستند که کمافی‌السابق فعالیت این دوربین‌ها ادامه خواهد یافت.
براساس اعلام سازمان انرژی اتمی، «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران امروز با حضور در یکی از مراکز هسته‌ای بر قطع فعالیت دو دوربین آژانس نظارت کرد.

بیشتر بخوانید:

ایران هیچ فعالیت هسته‌ای پنهان و نانوشته‌ای ندارد/ رژیم صهیونیستی رهبری صدور قطعنامه علیه ایران را برعهده دارد

پس از انتشار گزارش اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین تلاش سه کشور اروپایی و آمریکا برای تهیه قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس که دیروز در اختیار اعضای این شورا قرار گرفت، مقامات جمهوری اسلامی ایران به صراحت اعلام کردند که پاسخ ایران به این اقدامات متناسب، فوری و موثر خواهد داد و مسؤولیت آن نیز متوجه مدیرکل آژانس و بانیان آن است. مدیرکل آژانس در این گزارش اعلام کرده که اورانیوم غنی‌ شده ایران به ۱۸ برابر حد مجاز در برجام رسیده و همچنین مدعی شده که ایران در ارائه پاسخ‌های «معتبر فنی» به سؤال‌های آژانس درباره پیدا شدن مواد هسته‌ای در ایران طی سه سال گذشته ناکام بوده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۱۶ خرداد ماه در توئیتی تصریح کرد: اگر بانیان قطعنامه ضد ایرانی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روش تهدید را دنبال کنند، مسؤول همه عواقب آن هستند.

به گزارش رویترز، آمریکا و سه کشور اروپایی پیش نویس قطعنامه پیشنهادی مشترک خود به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عنوان کرده‌اند که حل نشدن موضوعات مرتبط با مواد اورانیوم پیدا شده در سایت‌های اعلام نشده، به شدت مایه نگرانی است.این چهار کشور همچنین گفته‌اند که «به دلیل همکاری ناکافی ایران» اختلافات و مسائل پادمانی همچنان حل نشده و از ایران خواسته‌اند که «فوراً پیشنهاد آژانس برای تعامل بیشتر برای حل و فصل همه مسائل پادمانی باقی‌مانده را بپذیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این در گفت‌وگوی تلفنی با جورپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد: هرگونه اقدام سیاسی از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی در آژانس ، بی تردید با واکنش متناسب، موثر و فوری ایران مواجه خواهد شد.

علاوه بر این، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ۱۶ خرداد ماه در گفت‌وگویی تلویزیونی با مردود خواندن قطعنامه پیشنهادی به شورای حکام آژانس گفت که جمهوری اسلامی ایران متناسب با اتفاقی که در این شورا بیفتد، پاسخ‌های خود را خواهد داد.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز امروز (چهارشنبه) ۱۸ خرداد ماه با اشاره به ادعاهای مطرح شده علیه برنامه هسته ای ایران گفت: ایران هیچ فعالیت هسته ای پنهان و نانوشته‌ای ندارد و هیچ سایت و فعالیت معرفی نشده‌ای هم وجود ندارد، این اسناد کذایی، یک حرکت سیاسی برای تداوم فشار حداکثری است.

نشست شورای حکام آژانس از روز دوشنبه ۱۶ خرداد ماه در مقر سازمان در وین آغاز به کار کرده و گفته می‌شود امروز یا فردا احتمالا قطعنامه ضد ایرانی پیشنهادی سه کشور اروپایی و آمریکا به رای گیری گذاشته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    24 2
    نشان دادن حسن نیت به دشمن چیزی جز ساده لوحی نیست
  • US ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    33 2
    دیگر کشورهارو به ترس از آمریکا متهم می کنید اونوقت در حساس ترین مکان های کشور دوربین نظارتی دارن شماها دیگه کی هستید خخخخ
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      5 1
      آخه نیست که قوانین بین المللی هست
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      2 3
      حرف نزن
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      8 1
      بنفش که 2 بار بهش رای دادی و براش رققصیدی اینا رو گذاشته
  • سید فروزان CH ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    14 1
    اقدامی قاطع ،کاش ده دوربین را قطع میکردیم ، اینهمه دوربین برای اژانس جاسوسی انرژی اتمی ؟؟؟؟ در مملکت خودمان ،فعالیت هسته‌ای را چرا باید جاسوسان اژانس دوربین کار بگذارند ؟؟؟ گروسی کثافت را دیکر به ایران راه ندهید ،ورود جاسوسان اکیدا ممنوع ،گروسی نباشد بورل باشد یا هر خر دیکری
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      1 0
      چون راس کنسرتی باعث شده بود
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    7 0
    در مقابل عدم رفع تحریم‌ها حرکت خوبی بود نسبتا
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    8 0
    گزارشاتی غیر رسمی است که صالحی و فریدن و ظریف و کلانتری و ابتکار و جهانگیری و نوبخت و جهرمی و سیف و عراقچی و کل عوامل دولت قبل 7 میلیون تا 1.5 میلیارد دلار پس انداز در خارج دارند و از نعمات تحریم و اتم و بمب و موشک و مذاکره بوده
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    6 1
    اينكارا لوس بازيه. اینها رو از ايران بندازيد بيرون كار خودمون رو انجام بديم. ما كلاهك هسته اي ميخوايم اگر و اما هم نداره.
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    4 3
    موسادباخبره. دوربین بچه بازیه
  • جمشید IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    3 1
    عالی، بقیه شون هم قطع کنید
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 1
    بسیارعالی
  • JP ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    5 2
    این درسته تمام جاسوسان آژانس اخراج واز nptخارج شوید
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    3 2
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ست.
  • GB ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    3 0
    خیلی زحمت کشیدید جداً خسته نباشید چه لگدی بر پیکر سازمان انرژی اتمی بین المللی زدید مواظب باشید سکته نکنند با این اقدام خردمندانه شما اینجوری سازمان زهره ترک میشه
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 2
    بیست سال صداقت و راستی آزمایی بس نیست؟ صداقت بادشمن نهایت سادگی است .اینها دشمن ما و پیشرفت ایران هستند...
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    خیلی کمِ
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 3
    هنر کردین دو تا دوربین برداشتین؟!!! بزنین این الاغ ها را از مملکت شیعه بیرون بیاندازید.. صریحا اعلام کنید ما نیاز به بمب اتم داریم و می‌سازیم به کوری دشمنان اسلام
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 2
    همه دوربین ها رو بشکنید بندازین آشغال دان تا ببینیم غرب چه غلطی میخاد بکنه
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    1 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس