"رئیسی" ۳ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور با اشاره به برخی گلایه‌های مردمی نسبت به دهک‌بندی‌ها برای پرداخت یارانه، از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست دهک‌بندی‌ها مورد بررسی قرار گیرند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام دکتر سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز چهارشنبه هیأت دولت با اشاره به برخی اعتراضات نسبت به دهک‌بندی‌ها در اجرای طرح مردمی‌سازی و عادلانه‌سازی یارانه‌ها، به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مأموریت داد با تعیین یک تیم کاری به سرعت دهک‌بندی‌ها بررسی شوند و تاکید کرد مردم مطمئن باشند در پرداخت یارانه‌ها عدالت به دقت اجرا می‌شود.

دکتر رئیسی در ادامه «پیگیری مجدانه» را رمز موفقیت در انجام کارها دانست و تأکید کرد: اگر یک تصمیم یا مصوبه به طور جدی پیگیری نشود هر قدر نیروی انسانی و بودجه به کار گرفته شود باز هم کار پیش نمی‌رود و در حد یک صورتجلسه بر روی کاغذ می‌ماند.

رئیس جمهور همچنین با اظهار تاسف از رخداد خارج شدن قطار از ریل در مسیر مشهد به یزد، درگذشت تعدادی از هموطنان‌مان را در این حادثه تسلیت گفت و دستوراتی برای تسریع در رسیدگی به علل این واقعه و رسیدگی به مجروحان و بازماندگان درگذشتگان آن صادر کرد.

حجت الاسلام رئیسی در آغاز سخنان خود با تبریک ولادت با سعادت امام رضا(ع) و تبیین مفهوم حدیث مشهور سلسله الذهب آن حضرت، تصریح کرد: ولایت مهم‌ترین موضوع در جامعه اسلامی است و تمام پیشوایان دینی بر مسأله ولایت حقه تأکید کرده‌اند.

رئیس جمهور مهمترین عنصر در ولایت حقه را عدالت عنوان کرد اما در عین حال اظهار داشت: حکومت و جامعه عادل تنها با وجود امام عادل در رأس جامعه شکل نمی‌گیرد و همه ارکان حاکمیت و کارگزاران نظام باید از عدالت برخوردار باشند تا مردم طعم شیرین عدالت را بچشند.

حجت الاسلام  رئیسی بر همین اساس خاطر نشان کرد: همه کسانی که در هر بخشی از دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی خدمت می‌کنند، باید با تأسی از امام عادل خودشان عدالت‌خواه بوده و به عدالت رفتار کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حسین IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    3 1
    باسلام اعلام شد به 9 دهک یارانه پرداخت شد چرا من که طبق برآورد خودتان دهک 9 شدم یارانه تعلق نگرفت ضمن اینکه شما حساب های مرا که کارمند هستم چک کردید و فهمیدید چقدر حقوق میگیرم چرا به خودتان زحمت ندادید حساب قسط های ماهانه را چک کنید تا متوجه بشوید چقدر اقساط پرداخت میکنم .چرا شهریه فرزندان دانشجوی مرا چک نکردید.
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      4 0
      اینها دیمی و بختکی یک عده رو حذف کردن و کاملا بی حساب و کتاب به یک عده دیگر پرداخت کردن
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      0 0
      منبع؟جواب دهنده
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    3 0
    این همه هیاهو برای ندادن صدقه به 5 درصد است. حقوق ها باید مطابق تورم پرداخت شود. تحقر ملت با صدقه ملت را افسروده می کند. 7459
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      1 3
      که بازم حرف میزنی و چرا تو ۸ سال پیش حرف نمیزدی؟
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    6 0
    شماها که مثل دولت قبلی حسابی از خجالت مردم دراومدید
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      0 3
      آخه نیست که رای کنسرتی سال ۹۶ ابرگند زده
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    درسته گلم
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    3 0
    هرچی پیرزن بیوه ی شوهر مرده یارانه اش قطع شد
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    وزیر صمت و وزیر جهاد کشاورزی ، باید تغییر کنند و افراد قویتر و کارآمدتری بیایند .
  • علی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    با سلام یارانه ما سال ۹۳ قطع شد و جدیدا دهک ۸ اعلام شدم . و برای دریافت یارانه اعتراض کردم ولی هیچی برام واریز نشده و جواب اعتراضم را پیامک نکردن و. لطفا کسی می دونه بگه چکار باید کنم
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 2
    عالی
  • ناشناس IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 0
    کاش اول همه چیز مشخص میکردن،همه چیز آماده میکردن،بعد شروع میکردن به اصلاح
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    عدالت متاعیست همه طالبشن ولی خودش ناپیداست.هرشخصی تفسیری از عدالت داره.ازهمه خنده دار تر تفسیر دولت از عدالته.
  • پیرمرد IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 0
    حقوق بازنشسته رو بده عدالت در یارانه پیشکش.اصلا یارانه من مال تو.خوبه؟
  • یکی IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    سایت .... پرسیده: طرح دولت در خصوص اختصاص «کالا برگ» را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ مزایا و معایب آن چیست؟ // ارزش این سوال شبه نظرسنجی از مردم، وقتی است جوابها را منتشر کرده و به سمع و نظر مسئولان تصمیم گیرنده رسانده و با کارشناسی سالم و مردمخواهانه و عدالت خداپسندانه با سرعت مناسب اجرا شود: 1- اصل حقانیت عموم ملت از ثروتهای ملی (منابع زیرزمینی و غیره مثل نفت) 2- به بهانه حفظ سرمایه ملی، سودهای کلان از فروش ثروت ملی از نفت و گاز تا املاک و اموال ملی (عمومی-دولتی و...) و نه فقط دولتی، متعلق به همه است، آنها در صندقهای به اسم توسعه ملی و غیره نریخته، بعد دولت به صورت استقراض و یا الیگارشی با نوفذ پارتی و حفره های قانونی وام کلان چند هزار میلیاردی بگیرند و مفت از صفر بر فرض هم کارخانه بزنند، اما اکثریت توان گرفتن وام چند میلیونی نگیرند و بدتر اینکه بگیرند و بخورند پس ندهند و یا الفرار به عارج و مصون از بازخواست! در حالی این ثورت به صورتهای نقدی و غیر نقدی در قالب خرید و واگذاری سهام شرکتها به همه داده شود! طی چندین سال، باهرها تذکر داده شد حدود نیمی از مردم سهام عدالت نگرفتند، در حالی برخی حتی با ثورت میلیاردی در قالب کارمند تا کشاورز سهام گرفتند، اما افراد فقیری که به هر دلیل زیر پوشش بیمه کار و نهادهای حمایتی نظیر بهزیستی و کمیته نبودند نگرفتند! الان دولت جدید قصد ندارد به آنها سهام عدالت بدهد، این سهام ناچیز عدالت، به قدری ضربه نارضایتی زد چندین برابر ارزشش به اعتبار عدالت محوری ضربه نظام زد! بخاطر 15 میلیون تومان سهام عدالت، بخاطر تبعیض و عدم شناسایی به میلیون نفر، آنها احساس بیعدالتی میکنند! در حالی کل ارزش این سهام عدالت معادل حقوق یک ماه یک کارمند دولتی رده میانی نیست!
  • یکی IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    - قطعا اگر به منوال سنوات هدفمندی یارانه ها از زمان دهه 1370 باشد با حذف کوپن مرغ و بعد داستان 45 ه.ت و 55 ه.ت و عدم تخصیص افزایش ماهانه وس الانه متناسب با تورم، همین 300 و 400 ه.ت یارنه جدید اگر ثابت و تورم و ارز گرانتر شود، بزودی کم ارزش و کم اثر میشود، کما اینکه برخی معتقدند همین اختلاف حدود25% ارز نمیایی خودش عملا ارزش یارنه نقدی کم کرده در همین مدت کم! ضمن اینکه اختلاف قیمت ارز نمیایی و آزاد، باز تکررا فجایع رانت و قاچاق و فساد/..! یعنی یک دور باطل دهها ساله تورم و افازیش حقوق و یارنه هاییی به گردش نمیرسد! فقر فقیرتر و ثروتمندان رانتخوار ثروتنمندتر! 4- پس کالابرگ بهتر است اگر به همین منوال گذشته دور باطل گذشته بادشذ، لاقل کالا ذاتا تغیر نمیکند، یک کیلو گوشت همیشه کیلو گوشت است، اما 300 هزار تومان سال بعد شده 150 ه.ت ! ، اما چون سیستمهای پیشرفته نرم افزاری امکان تبدیل حتی روزانه و آنی ارزش به نرخ روز دارد، باید در برابر نرخ ارز آزاد حق انتخاب دوگانه باشد، یعنی فرد خواست کالابرگ الترونیک اقلام یارنه ای بخرد، یا با تبدیل ارزش کالابرگش به نرخ روز ارزی-کالایی مععیار مانند طلا، پولش تبدیل به ریال/تومان کند، شاید بخواهد بجای مرغ، پولش پس انداز یا برود بهز خم دیگر زندگی مثل اجاره خانه بزند.
  • یکی IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    - باید یارانه ها پنهان و آشکار، تجمیع و دقیق محاسبه و ما به تفاوت به همه ملت داده شود، البته دهکهای1 تا 7 مقداری بیشتر! اما همه با اختلاف نه چندان زیاد بهره مند از حق ثروت عمومی شوند و تبعیض نباشد 6- راه باز توزیع ثروت، باید از راه مالیات از ثروتمندان و باز توزیع به فقرا باشد، پس کسری از مالیات و عوارض بریا اداره کشور و طرحهای ملی عمومی (البته منظور خدمات عمومی مثل کمک به توسعه مناطق محروم و حواشی شهرها نظی بهداشت و آسفالت و نه بنگاه داری و دخالتهای اقتصاد نهادهای عمومی و دولتی در اقتصاد که موجب فساد و عدم رقابت شده!)، اضافه درامد سالانه به صورت یارنه به فقرا بیشتر شود. اقتصاد باید توسط بخش خصوصی واقعی متعهد به قانون کار و مالیات ده سپرده شود. حاکمیت ناظر و مدیر فعالیت اقتصاد عمدتا خصوصی، یعنی بالای 90% اقتصاد خصوصی و مردمی باشد. به استثنای مواردی مثل آموزش ابتدایی تا متوسطه و دانشگاههای نمونه ملی رایگان برای حمایت نخبگان فقیر./
    • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 0
      یارانه پنهان اباطیل لیبرالهاست تا یاوه هایی مثل شوک تراپی رو به مردم قالب کنند
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    4 0
    دست بردار از این اباطیل .
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    من پنج تومن حقوقمه و حداکثر بگیر نیستم ومعترضم
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    2 0
    آقا میشه صد تومن هم بدیم با این سیصد ببری حال کنی بزاری ملت زندگی کنن
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    عدالت؟؟
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    از کلمه عدالت حالم بهم میخوره.اوووق
  • شریف زاده IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    آقای رئیسی واقعا این همه از عدالت دم می زنی . بس است دیگه .
  • شریف نیا IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    حقوق بازنشسته ها علیرغم تصویب شورای عالی کار که امضاء وزیرت نیز پای آن بود بدون طرح در هیئت دولت و با دستور شفائی وزیر چنان بلایی بر سر بازنشسته ها آورد که عدالت زیر سوال رفت
  • اسحق رستمی IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    آقای رییسی بجای یارانه وپول پاشی.چند تا کار پایه واساسی انجام دهید اقتصا آزاد ورقابتی باشد نوسازی صنایع توسعه کشاورزی مدرن وگلخانه با مصرف آب کمتر حاکمیت قانون وبروزکردن قانون درراس امور افراد صاحب تخصص ونخبه که درامور مربوطه صاحب نظر باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس