رئیسی نمایه

رئیس جمهور با تاکید بر اجرای عدالت در تمام ابعاد حکمرانی اظهار داشت: جهت‌گیری کلان دولت سیزدهم در تمامی عرصه مبتنی بر اجرای عدالت است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز یکشنبه در جلسه هیات دولت با تبریک عید سعید غدیر، اجرای عدالت را مهم‌ترین توصیه مولای متقیان علی‌بن ابی‌طالب(ع) به کارگزاران حکومت دانست و تاکید کرد: اجرای عدالت از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) و از تاکیدات همیشگی مقام معظم رهبری بوده نیز بوده است. جهت‌گیری کلان دولت سیزدهم از ابتدای استقرار بر این بوده تا نظام اداری کشور، بیش از گذشته به سوی عدالت سوق یابد.

رئیس جمهور اجرای عدالت در جامعه را امری دشوار دانست و با تاکید بر آموزه‌های گرانقدر حضرت علی(ع) در این حوزه، خاطرنشان کرد: مهم این است که در عمل عدالت‌گرا باشیم و این مهم جز در سایه تلاش و مجاهدت تحقق نمی‌یابد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به گزارش رئیس کل بانک مرکزی درباره اقدامات صورت گرفته برای کاهش پایه پولی و کنترل نقدینگی در خرداد ماه، از این اقدامات قدردانی کرد و با تاکید بر لزوم تبیین این دستاورد برای مردم گفت: مهار رشد نقدینگی از عوامل کنترل تورم است، اما در کنار آن باید توجه داشت که سیاست‌های مبنایی دولت در حوزه حمایت از تولید نیز با قوت استمرار یابد.

رئیسی با اشاره به در پیش بودن رقابت‌های جام جهانی فوتبال در قطر، توجه ویژه به مشکلات و مطالبات اعضای تیم ملی را امری ضروری دانست و وزارت ورزش را مأمور کرد همه تلاش خود را برای آمادگی و حضور موفق تیم ملی کشورمان در این رویداد مهم به کار گیرد.

 رئیسی با تاکید بر تامین حداکثری نیازهای تیم ملی فوتبال کشور، به وزارت ورزش و جوانان دستور داد تمهیدات مربوط به آمادگی تیم ملی فوتبال را چنان پیگیری نماید که بازیکنان بدون هیچ دغدغه‌ای در این میدان بین‌المللی حضور یابند.

رئیس جمهور حضور موفقیت‌آمیز دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی را امیدآفرین خواند و ضمن تبریک این توفیقات، اظهار داشت: سیاست دولت حمایت از ارتقای سطح علمی همه مدارس و دانش‌آموزان ایرانی، بویژه در مدارس دولتی است.

رئیس جمهور به سالروز تاسیس شورای نگهبان نیز اشاره کرد و این شورا را نهادی مبارک دانست که برای حفظ و حراست از «اسلامیت و جمهوریت» نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد شده است.

رئیسی افزود: این شورا در طول سالهای پس از انقلاب اسلامی، همواره در صیانت از ارزش‌های محوری انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقش‌آفرین و منشاء اثر بوده است.

رئیس جمهور در ادامه به موضوع «ساماندهی سواحل و ایمن‌سازی دریا برای صیانت از جان گردشگران و مسافران» پرداخت و با بیان اینکه جان باختن حتی یک نفر هم در دریا غم‌انگیز است و نگرانی‌های خانواده‌ها در این زمینه باید برطرف شود، سازمان مدیریت بحران را مأمور برنامه‌ریزی برای تامین امنیت سواحل کرد.

رئیسی در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفیت بانوان فرهیخته و توانمند در مناصب مدیریتی تاکید کرد و گفت: دولت مردمی، در عرصه مدیریت همواره به دنبال شایسته‌سالاری است و بر همین اساس در این دولت بانوان گرامی به هیچ عنوان نباید احساس کنند که در حاشیه قرار دارند و به توانمندی‌ها و کارآمدی آنها توجه نمی‌شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: در بهره‌گیری از نیروی انسانی، صلاحیت و کارآمدی افراد ملاک است و امروز بسیاری از بانوان کشورمان صلاحیت علمی و کارآمدی بالایی دارند که اگر به آنها میدان داده شود، می‌توانند در عرصه‌های مختلف منشاء اثر باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • CA ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    5 0
    قیمت آنتی بیوتیک چند شده اگه خبر نداری وزارت بهداشت شما قیمت برخی داروها تا ۳ برابر افزایش داده
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 2
      بماند که برای رفع مافیا است
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      3 0
      داروی بندا میسون ساخت داخل هم دارد از داروهای ضروری بیماران سرطانی لیکن نایاب نایاب شده است 2 ماه است بیماران از این شهر به آن شهر و ازاین استان به آن استان دارند زجر می کشند آقای رئیسی بداد مردم و بیماران برسید - مجموعه ی غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان در صدد تخریب و براندازی دولت شما هستند .
  • علی IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    9 0
    اگر این عدالت شما هست .پس وای بر مسلمانی ما ومن وتو
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      1 9
      بماند که فعلا داره خوب میسوزوندتون با نابودی باندهای مافیایی
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      5 0
      من کارمند با این تورم ۵۰ درصدی (طبق ادعای خودتون که واقعی اش بیشتر است) فقط ۱۰ درصد افزایش حقوق داشتم و تو خرج زندگی موندم ، این چه عدالتی است ؟!
    • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      1 4
      پاداش‌هایت و دیگر پولایی که به بهانه های مختلف به جیب مردم میریزن هم بماند
    • BE ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      0 0
      وای بر تو که که همش نق میزنی ، ناشکری شاخ و دم نداره ، آب بر سرت زیباکلام
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    6 0
    پس چرا بازنشستگان از دست ناعدالتی در اذابند
    • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 4
      چون قرار نیست در یک سال مشکلات حل شود
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      6 0
      مگر یکسال است انقلاب شده
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 0
    تا بانک اصلاح نکنی هیچ کاری نکردی همه این کارهارا احمدی نژآد هم میکرد شما به عنوان ابراهیم بت شکن باید بت بانکهارا اول بشکنی تمامی کشورهای پیشرفت نه سود بانکی دارن نه سود در وام این ربا را جمع کنید تا اقتصاد درست بشه البته ابتدا بانکهای خصوصی جمع کنید
    • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 3
      بماند که احمدی نژاد مافیایی بود در ضمن رئیسی بانک هارو گند نکشیده که صداشون در اومده؟؟؟؟
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      1 0
      توقعات عجیب و غیرممکن نداشته باشید. خواسته شما تورم زاست. چطور ممکنه سود بانکی پایین بیاد وقتی نرخ تورم اینقدر بالاست.
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 0
      میدونید اگر وام بانکی با هر نرخی گرفته اید، در شرایط فعلی یعنی یارانه پنهان گرفته اید؟
    • حسین IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      2 0
      مشکل بزرگ عدالت جامعه پخش نشدن شغل و درامده .کسایی ک پول دارن یا امکانات یه عده رو نوکر خودشون کردن بقیه رو بیکار پولا رو هم مثل جاروبرقی میکشن بالا ...راه حل هم سادس مالیات بر ارزش افزوده تا درامد 50 میلیون نگیرید برعکس زیادترشو تصاعدی کنید
  • DE ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    4 0
    ماههاست افزایش حقوق بازنشسته را بلوکه کرده ، به این میگویند عدالت محوری ؟؟
    • FR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 4
      عدالت محوری به منظور پول پاشی نیست شما خودت با المان مقایسه کن، در فرانسه ۸ ماه حقوقت میشود مالیات ! در ایران در دوران تحریم و سوزاندن ۱۰ سال یهنی ۲۵ درصد عمر انقلاب با مذاکره و همه چیز گره زدن وضعیت بهتری ایجاد نمیتواند بکند …
    • DE ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 0
      منظور پول پاشی نیست بلکه تامین یک معیشت انسانی است با توجه به تورم و گرانی . بخصوص وقتیکه دولت خودش چند قلم کالای اساسی را گران می کند و بار اضافه بردوش سالمندی می گذاردکه حتی قادر به مسافر کشی هم نیست
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 2
    آقای رییسی ، شما رو خیلی دوست داریم ولی چیزی که انتظار داشتیم نشد . البته جای شما نیستیم و قضاوت درست نیست ولی این رو میدونیم که دولت قبلی عمدا همه چیز رو زد خراب کرد چون میدونست دوره بعد نیست . همه غرب گراها دارند سنگ اندازی و عملیات روانی میکنند ولی شاید نیروهایی قویتر از افراد فعلی باشند . زندگی خیلی سخت شده ، بجنبید لطفا
  • محمد جواد IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    3 0
    برای زاینده رود کجا سهم حق آبه داران را دادید ؟
  • علـی IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    2 0
    لطفا بفرمائید با وجود دوبار دستور صریح شما برای رسیدگی به خولسته قانونی بازنشستگان تامین‌اجتماعی، این بازنشستگان کجای عدالت کابینه شما وجود دارند؟!!!!
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 0
    کشوربه یک پاکسازی نیازدارد.طبقه پائین خیلی درفشارند.کثافتهاباید از تن انقلاب برطرف شوند
  • کاظم IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    عملکرد شما نسبت به وعده‌هایی که دادید فرسنگ ها فاصله داره.
    • BE ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      0 0
      صبر که نداری ، اعصاب معصاب هم که نداری ، زرپ و زرپ هم نق میزنی و انتقاد میکنی ، کار دیگه بلد نیستی شما ؟ خدا شفامون بده انشالله
  • BE ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    درود بر ابراهیم رئیسی ، خدا قوت
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    عمل؟ وعده بورسی!خودرو!جلوگیری از تورم! و...تو این پاستور چی هست که هر کی میره اون تو هر چی تو جامعه میگذره برعکس میبینه؟
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    جناب رئیسی اگر دنبال عدالت هستی چرا نخوانده و ندانسته امضا کردی که فرزندان ثروتمندان با معدل 20 غیرانتفاعی ها و فرزندان روسای اموزش و پرورش و .... با اعمال رابطه معدل 20 بگیرند و در کنکور سهمیه داشته باشند و بچه های فقیر برای همیشه از گردونه رقابت پزشکی و ... خارج شوند. شما هرچی جلوت میذارن بدون فکر امضا می کنی؟!!! حال درد حذف ادبیات و دینی و عربی در کنکور که باورهای ایرانی اسلامی را منتقل می کرد خود درد جانسوز دیگری است که بدون فکر امضا می کنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس