کد خبر 1384904
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: نحوه پناهنگی یک روزنامه نگار ایرانی به اسرائیل، و سپس ظنین شدن و دستور اخراج او پس از پنج سال، به یک چالش امنیتی کم سابقه برای موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی) تبدیل شده است.

پنج سال قبل خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد که اسرائیل به یک وبلاگ‌نویس ضد ایرانی مقیم ترکیه پیشنهاد پناهندگی داده‌ است.  "ندا امین" در سال ۲۰۱۴ و در پی کشف ارتباط کاری‌ اش با روزنامه «تایمز اسرائیل»، به ترکیه فرار کرد و سال ۲۰۱۷، از اسرائیل پناهندگی سیاسی گرفت.

مدیر تایمز اسرائیل می گوید "دایره‌ لغات انگلیسی ندا بسیار محدود بود، اما همین قدر کافی بود که در تماس تلفنی از ترکیه،  به من بگوید آقای هورویتز، خواهش می‌کنم من را نجات بدهید. امین به من گفت ریشه‌های یهودی دارد، و مادر پدر مرحوم‌ش یهودی بوده است".

آن زمان، معاون وزیر خارجه اسرائیل خبر از اعطای پناهندگی به ندا امین داده و او با استقبال مدیر روزنامه تایمز اسرائیل، وارد فرودگاه تل‌آویو شده و در یک کنفرانس خبری شرکت کرده بود. وی مدتی بعد، مجری رادیو اسرائیل شد.

اما اخیرا روزنامه تایمز اسرائیل فاش گزارش داد:

"ندا امین پس از پنج سال پناهندگی، با دستور وزیر کشور اسرائیل در معرض اخراج قرار گرفته. ندا به کانال ۱۲ اسرائیل گفت از رفتاری که با او می‌شود، شوکه شده. 

امین، در ترکیه برای تایمز اسرائیل می‌نوشت. او تابستان ۲۰۱۷ با ما تماس گرفت و گفت جانش در خطر است. مقامات اسرائیل، پروسه بازرسی را تسریع کردند و وزیر کشور به او ویزا داد.

اما حالا شاباک (سازمان امنیت و اطلاعات داخلی) گفته که او در طول اقامت در اسرائیل، با مقامات اطلاعاتی ایران در ارتباط بوده است. ندا می گوید فقط با یکی از این‌گونه افراد وارد گفت‌وگو شده و در مورد یک موضوع شخصی بوده و ارتباط را به خاطر روزنامه نگار ی حفظ کرده، و تمام اطلاعاتی را که داشته، به شاباک منتقل کرده است. 

او گفت: دل من را شکستند. منطقی نیست که دولت بگوید من خطری علیه شهروندان هستم. وقتی به اسرائیل آمدم مثل شاهزاده خانم‌ها و ملکه‌ها برای من فرش قرمز پهن کردند".

ندا امین چندی قبل هم گفته بود "سگ من در اسرائیل، بیش از من ارزش دارد". گفته می شود بی ثباتی سیاسی و امنیتی بی‌سابقه در رژیم صهیونیستی، موجب بدبینی و تجدید نظر در سیاست اعطای پناهندگی شده است.

این فوبیای امنیتی پس از آن شدت گرفت که شاباک از بازداشت یک وزیر سابق صهیونیست و چند سرمایه دار و شهروند دیگر و همچنین خدمتکار منزل وزیر دفاع اسرائیل، به جرم همکاری با سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، نیروی قدس و وزارت اطلاعات ایران خبر داد.

حملات پیچیده سایبری به برخی مراکز مهم اسرائیل، این فوبیا را به حد انفجار رسانده است. مراکزی مانند سازمان امنیت سایبری، از اهداف حملاتی بوده اند که توسط گروه های "عصای موسی" (Moses Staff ) و "سایه سیاه" (Black Shadow) انجام شده و گفته می شود موجب استعفای سه معاون موساد، (جذب نیرو، فناوری و مبارزه با ‌تروریسم) شده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • نیما IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    7 0
    نابودی اسقاطیل حتمی است
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      3 0
      ان شاءالله به زودی زود
  • FR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 5
    بسيار خوب فوبيا ! ثم ماذا ؟! ترس و وحشت جماعت جهود به ما چه مربوطه ؟! خدايا اين گروه گاوان و خران توهم زده دنبال چى اند ؟! مملكت را به فلاكت انداختند و خودشون مشغول جفتك زدن و لگد پرونى به عالم و آدمند ! اى خدا نابودتون كنه شماها مايه ننگ اين ملتيد
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      5 1
      زیاد خودتو تو آینه نگاه نکن که همه را به شکل خودت میبینی.
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      2 1
      تو بمیر خاک بر سر منافق
  • منصور IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 3
    فوبیا؟؟؟؟ شما فارسی یا انگلیسی؟
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      5 1
      با هر کدوم که تو راحت تری
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    6 1
    خخخخخخخخخخخ خاک تو سر تا ابدالدهر ندا غیر امین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس