ذبیح الله خدائیان

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: هر گونه ترک فعل دستگاه‌های اجرایی منجر به برخورد قاطعانه از سوی این مجموعه با آنها می‌شود.

به گزارش مشرق، ذبیح الله خدائیان روز چهارشنبه در دیدار با امام جمعه تبریز، پیگیری جدی سازمان بازرسی در راستای نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور را مورد اشاره قرار داد و افزود: این سازمان در راستای وظایف نظارتی خود، تکالیف دستگاه‌های اجرایی را احصاء و به آن‌ها ابلاغ کرده است و در صورت ترک فعل، برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

وی تاکیدات و دستورات ریاست قوه قضاییه پیرامون مبارزه با جرائم اقتصادی، کاهش جمعیت کیفری، پیشگیری از وقوع جرم و برخورد قاطع با زمین خواری را جزو اولویت های اصلی و مهم سازمان بازرسی کل کشور برشمرد و اظهار داشت: این برنامه ها و اقدامات در راستای دوره تحول و تعالی تبیین و تعریف شده است.

خدائیان با اشاره به اصول ۱۵۶ و ۱۷۴ قانون اساسی، یادآور شد: طبق این اصول نظارت بر حسن اجرای قانون و نظارت بر حسن جریان امور از وظایف مهم و بسیار خطیر سازمان بازرسی است که باید برای دست یابی به این دو هدف شبانه روزی و بدون وقفه فعالیت کرد.

وی تمرکز بر نظارت به گلوگاه های فساد را از رویکردهای مهم سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد و افزود: بر همین اساس نظارت های هوشمندانه بسیار لازم و ضروری است و در این زمینه اقدامات  اولیه در سازمان آغاز شده است تا از روش های سنتی گذشته به سمت شیوه های جدید نظارتی پیش برویم، چراکه معتقدیم اگر نظارت ها شفاف و سامانه دار شود هر گونه سوء جریانی در سریع ترین زمان ممکن قابل شناسایی و پیگیری است.

خدائیان از طراحی استقرار سامانه بانک اطلاعاتی مدیران در سازمان بازرسی کل کشور خبر داد و اظهار داشت: مقدمات این سامانه فراهم شده است و به زودی شاهد راه اندازی آن خواهیم بود که به وسیله آن می توان در آینده از آن  به عنوان مرجعی برای استعلامات مدیران بهره برداری کرد چون منبع ارزشمند برای تصمیم گیری ها خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این دیدار با بیان اینکه اصل بازرسی در تمامی نهادها و ادارات بسیار خوب است، وجود بازرسی را باعث خانه تکانی در دستگاه‌ها و ادارات دولتی خواند و گفت: زمانی که اسم بازرسی می‌ آید، به واقع تمام تشکیلات اداری خودشان را جمع و جور می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم یکی از مزایای مهم و بارز بازرسی از دستگاه‌های اجرایی و ادارات را ساماندهی امورات انجام شده دانست و افزود: چنین اقداماتی بسیار مهم است و به اعتقاد بنده هر جا که اسم بازرسی کل کشور آورده می‌شود، خائنین باید بترسند و افراد پاکدست باید این سازمان را محل امنی برای اعلام گزارش و فساد بدانند.

وی مطالعه کتاب «مدیریت و فرماندهی در اسلام» که توسط آیت‌الله مکارم شیرازی به رشته تحریر درآمده است را به رئیس سازمان بازرسی کل کشور و همه مسئولان کشور توصیه کرد.

آل هاشم ادامه داد: بر اساس محتویات کتاب فوق مدیری توانمند و خوب است که کارهای خوب مدیران قبلی را نزد کارکنان و مجموعه به رخ بکشد و اگر کار خوبی انجام نشده است، آنرا مطرح نکند و در راستای اصلاح آن اقدام کند، اما متاسفانه در کشور ما کسی که مسئولیت می‌گیرد، اعلام می کند خرابه ای را تحویل گرفته است و این خیلی بد است.

به گفته وی مدیر خوب کسی است که کارهای خوب مدیران قبلی را بدون لکنت زبان اعلام کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    1 0
    با ترک فعل قوه قضائیه هم برخورد کنید که بیش از دو سال گذشته اما تعرفه های دفاتر ازدواج رو تغییر نداده اند با اینهمه تورم
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    1 0
    رییس قوه قضاییه گفتن که قانونی برای این موضوع نداریم. قانون تصویب شد؟؟!!!! مملکت هر کی هر کی
  • مجید IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    این یعنی برخورد با کل دستگاه های کشور؟؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس