خدائیان: ورود سازمان بازرسی به ترک فعل مدیریتی در کشور

رئیس سازمان بازرسی کشور از ورود این سازمان به ترک فعل مدیریتی مدیران خبر داد.

به گزارش مشرق، ذبیح‌الله خدائیان بعد از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران، با تشریح وظایف سازمان بازرسی در سطح کشور، اظهار کرد: ترک فعل مدیران یکی از چالش‌های جدی در حوزه مدیریتی کشور است.

وی تصریح کرد: بحث ورود به ترک فعل مدیران در دستور کار است که ترک فعل‌ها در پرونده مدیریتی گنجانده می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کشور، افزود: هر مدیری که فقط ریاست کرده و بنا خدمت ندارد شناسایی شده و کم کاری‌های در سوابق مدیریتی منعکس شده و اگر بخواهد در جای دیگر مشغول کار  شود این کم کاری‌های به سلسله مراتب ابلاغ می‌شود و این کاری است که وظیفه داریم پیگیر کنیم.

وی ادامه داد: بحث بعدی نظارت بر حسن اجرای امور است، برخی موارد ممکن است قوانین وجود نداشته باشد یا قانون وجود دارد اما به صورت ظاهر قانون اجرا می‌شود اما نتیجه مناسبی عاید نمی‌شود، مسیر عبور صحیح نیست و در این زمینه هم نظارت و پیگیری‌ می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: به عنوان  عضو شورای حقوق بیت‌المال در شورای حفظ حقوق بیت المال در جلسات حضور داشته و در شناسایی سوء جریان‌ها و انحرافات و تخلف از قوانین که مباحث به سلسله مراتب ابلاغ می‌شود.

این مسوول اضافه کرد: بحث پیشگیری در دستور کار است و نظارت در برنامه کاری قرار دارد و اگر احساس شود که مسیری صحیح طی نمی‌شد پیش از جرم هشدارهای لازم را مطرح می کنیم و بر اساس قانونی هشداری که سازمان بازرسی مطرح می‌کند ضمانت اجرا دارد.

وی درباره برگزاری مراسم تودیع و معارفه رئیس بازرسی استان، گفت: بر اساس برنامه‌ قرار است که اسدی مسوولیت بازرسی استان را واگذار کرده و گرمه‌ای عهده‌دار این مسوولیت شوند.

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان مازندران، اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی در کشور داریم اما برخی مواقع دستگاه نظارتی نیاز به نظارت دارند.

آیت الله محمد باقر لائینی یادآور شد: مسوولی که در این حوزه مشغول فعالیت می‌شود باید مراقب امور باشد که دچار چالش نشود.

وی با اشاره به تخلفات انجام شده در استان مازندران با توجه به قابلیت‌های طبیعی که دارد، افزود: این خطه مورد چشم داشت افراد سودجو است و همین موضوع وظیفه نظارتی را سنگین می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به تجاوزهای بی رویه به جنگل و ساخت و سازهای غیرمجاز، افزود: در سنگر بازرسی سنگربان بیدار، هوشیار، زرنگ و نفوذ ناپذیر نیاز داریم و در عین حال باید مجهز به نرمش قهرمانانه باشد و به گونه‌ای باشد که کارها و امورات دچار چالش نشود.

وی اضافه کرد:از مسوول جدید انتظار داریم که با آسیب‌های موجود در استان آشنا شده و شیوه‌های پیشگیری از آسیب‌ها و برخورد با آسیب را به خوبی در استان مدیرت کند.

محمدی لائینی یادآور شد: در دولت انقلابی انتظار فعالیت بیشتری از همه مسوولان و متولیان داریم، هم با فعل سوء و ترک فعل باید برخورد شود، ضررهای که از ترک فعل متوجه ما شده کم نیست.

وی اضافه کرد: از ادامه همکاری با مدیران کم کار باید جلوگیری شود و زمینه حضور افراد توانمند در پست‌های مدیریتی فراهم شود در عین حال مدیری که به خاطر غزل شده نباید ارتقاء پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران، اضافه کرد: اگر در گذشته کم کاری انجام شده مورد بررسی قرار گیرد و اگر بیت المال تضییع شده برگردانده شود و از این بعد شاهد بروز مشکلات در دستگاه‌های اجرایی نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    اجرکم عندالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس