کد خبر 1385123
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
گروسی، اسب تروای اسرائیلی

نقش جدیدی به گروسی به عنوان اسب تروای صهیونیستی داده شده تا با طرح مجدد پرونده‌های بسته شده، چماق ارعاب غربی را بلند کرده و با ارائه گزارش سیاسی، قطعنامه شورای حکام آژانس را برای ایران هیاهو نشان دهد.

به گزارش مشرق، هادی محمدی در یادداشتی نوشت: رافائل گروسی از زمان به دست‌گیری زمام آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، مسیری مشکوک را در اقدامات خود نسبت به ایران دنبال کرده و تا امروز بدان شدت بخشیده است. با اینکه کشورهای اروپایی امریکا را برای خروج از برجام سرزنش کرده‌اند، ولی آن‌ها هم به تعهدات برجامی پایبند نبودند.

مسئله اجرا نشدن تعهدات طرف‌های غربی در برجام که در دوره ترامپ و در ادامه آن بایدن، با تحریم‌های جدید نیز، مسیر تحریک‌آمیزی را طی کرده و گروسی قصد ندارد این مفهوم را درک کند که طرف‌های اصلی برجام مسئول شرایط فعلی توافق هسته‌ای هستند. ایران نیز پس از زمان طولانی و هشدار و تلاش برای اینکه غربی‌ها به تعهدات خود بازگردند، با قانون مجلس شورای اسلامی ایران و براساس مفاد برجام، اقدام به کاهش تعهدات خود نمود.

گروسی، که چرخ پنجم سیاست‌های غربی و رژیم صهیونیستی است، بدون توجه به این روند یکسویه و اعتراف آژانس در ۱۸ مورد تأیید مسالمت‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران، در توهم فعال کردن تعهدات فرابرجامی ایران، خواستار ادامه رویه‌های بی‌ثمر گذشته و دسترسی جاسوسان نقابدار به عنوان بازرس آژانس بود و توقف در دسترسی به دوربین‌های مستقر در مراکز هسته‌ای ایران را مطالبه می‌کرد.

طبیعی بود که با کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران، آرزوی کشورهای غربی برای اینکه فقط ایران با محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای خود در برجام باقی بماند و آن‌ها نه تنها به تعهدی عمل نکنند بلکه بر فشارهای تحریمی بیفزایند و شرایط جدید برای ورود به مطالبات غیرقانونی جدید را نیز کسب کنند، محقق نمی‌شد. در مذاکرات وین نیز غربی‌ها همه ترفندها و سناریوهای زیاده‌خواهی و فریبکاری را اجرا کردند تا بخش اصلی و مهم تحریم‌ها را به‌عنوان چماق فشار بر ایران حفظ و اساساً نتیجه‌ای در رفع تحریم‌ها برای ایران حاصل نشود.

این مسیر مذاکراتی با تمرد امریکایی‌ها دچار سکون شده و برای امکانپذیر کردن مسیر زیاده‌طلبی و فریبکاری امریکا، نقش جدیدی به گروسی به عنوان اسب تروای صهیونیستی داده شده تا با طرح مجدد پرونده‌های بسته شده، چماق ارعاب غربی را بلند کرده و با ارائه گزارش سیاسی خود، قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی را برای ایران یک هیاهو نشان دهد.

وقتی گروسی اعلام می‌کند که برای توقف فعالیت هسته‌ای ایران تنها دو راه وجود دارد، یا دستیابی به توافقی مانند برجام یا توقف داوطلبانه هسته‌ای ازسوی خود ایران، یعنی اینکه گروسی تبدیل به یک طرف سیاسی شده که با جایگاه او در تعارض است و اساساً در جایگاهی نیست که برای توقف برنامه هسته‌ای ایران اظهارنظر کند. ثانیاً اینکه گروسی چشم‌انداز را اینگونه ترسیم می‌کند که یا تمامی برجام‌ها را با منطق همین برجام توافق کنید یا خودتان چشم جاسوسان آژانس و صهیونیست‌ها را داوطلبانه بپذیرید.

این یک گستاخی و رفتار کاملاً سیاسی از مدیرکل آژانس هسته‌ای است که نیازمند اقدامات و برنامه‌ای بازدارنده است و طرف‌های غربی باید درک کنند که گزینه‌های ایران در مقابل بی‌تعهدی و عدم پذیرش مسئولیت تعهدات یا اقدامات تحریک‌آمیز و زیاده‌طلبانه، فراوان و متعدد است و حاصل آن پشیمانی گروسی و صهیونیست‌ها و کشورهای غربی است.

رؤیایی که گروسی با ارشاد صهیونیست‌ها از آن دم می‌زند، دیگر نه پذیرش داوطلبانه جاسوسان و نه برجام‌هایی است که در خواب می‌بینند. همانگونه که امروز اولین گام‌های هشدار را دریافت کرده‌اند، با هر رفتار جدید، مسئولیت واکنش‌های جدید را نیز بایستی به عهده بگیرند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    12 3
    برای نفوذبه قلعه،اسب تروا،به تنهایی کافی نیست ویک نفرکلیدسازجیغ بنفش هم لازم داره،که درزیر لباس پنهان شده باشه بعنوان فراماسون انگلیسی به مدت چهل سال دربدنه نظام که حقوق ارتشی های ایران راهماهنگ باحمله صدام بعثی آن قدرکاهش بده تادرتأمین نان شب بامشکل مواجه باشندیعنی تضعیف ارتش یک کشوردرزمان جنگ و حمله وتجاوزخارجی
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      2 0
      پس این بابا اسب بوده، از اولم بهش شک داشتم قیافه اش به آدمیزاد نمیخور
  • ارشد دژبان IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    9 7
    تنها راه حل اینه که ایران به سرعت سلاح اتمی بسازه
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      2 4
      گذشته از اینکه ساخت و نگهداری و استفاده از بمب هسته‌ای حرام شرعی و کاری غیرانسانی و غیرخداپسندانه و غیر عاقلانه است ساخت آن در حال حاضر اثبات کننده حرف امریکاییهای جنایتکار و دروغ‌گو بودن ما است
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    10 4
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      2 0
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
  • US ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    2 0
    امروز بخش صادرات ال آن جی آمریکا در تگزاس منفجر شد و این بدان معنی هست که اروپا و آمریکا گاز کمتری خواهند داشت اگر صادرات گاز خاورمیانه متوقف شود طی ماه اتحادیه اروپا و ناتو از هم می‌پاشد و دیگر مشکلات فعلی را نخواهیم داشت.الاندیهاریندفرصتذجهت فشار بر آمریکا و متحدانش هست. بطور همزمان با دیگر کشورها میتوان این مشکل را براحتی برای همیشه حل کرد
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    3 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    4 0
    گروسی به جمهوری اسلامی ایران ممنوع الورود شود
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 6
    بدبخت یکساله میاد میره همش نطر مثبت داده حالا اخرش باید ایران معرفت میذاشت که نذاشت یه دونه گزارش منفی که داده همه شدن دشمن گروسی.چرا زمان صالحی این اقا گزارش منفی نمی داد؟چرا اونموقع نمی رفت به اسراعیل؟
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      1 0
      پس چه کسی گزارشهای قبلی در تورقوزآباد و امثال آن را داد؟ همین فرد و سلفش یوکیا آمانو در دولت همان روحانی. راهش را هم خوب یاد گرفته اند. می گوید در فلان مرکز نظامی ایران فعالیت مشکوک هسته ای هست. بعد جاسوسهایشان را می فرستند. چند روز بعد یک دانشمند هسته ای شهید می شود و یا یک خرابکاری مهم رخ می دهد. بعد امثال تو می گویند باز هم معرفت بگذاریم.
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 1
    خخخخ گروسی همونی نیست که شما براش جشن تولد گرفتید؟! نه ببخشید اون مورا بود!!!
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    1 0
    اینها با این بهانه ها بدنبال جاسوسی بیشتر هستند و همچنین فرار از احرای وظائف بر عهده گرفته برجامی و ادامه فشار بر ایران .. والا همه چیز روشن هست . عین جواب ما هم در برابر این بی قانونی ها و تجاوز از حد خود
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    بايداينگونه فعاليتهای مخرب وغيرمنطقی سازمانهای استكباری راباافشاگری خاموش كردتاجايگزين مناسب بدست آيد.
  • DE ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    تو را به خدا ما این همه شهید پاک دادیم در این راه، دیگر هرگز نباید تجربه های تلخ دوره روحانی تکرا بشود.
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    یعنی تو شکمش جاساز داره؟
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      0 0
      این سوال که در شکمش جاساز دارد. مانند ضرب المثل گربه دم حجله کشتن است. که داماد ساده لوح، گفته در آن هیر و ویری از کجا گربه گیر بیاورم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس