کد خبر 1396148
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳
انگلیس بازهم طلبکار برجام شد

یک دیپلمات ارشد انگلیسی بدون اشاره به سوابق منفی طرف غربی در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران گفت، در صورت عدم توافق، لندن گزینه‌های موجود را بررسی می‌کند.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد دولت انگلیس، عضو تروئیکای اروپا حاضر در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران و از طرف‌های بدعهد مذاکرات برجامی مدعی نگرانی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران شد و گفت، لندن در صورت عدم دستیابی به توافق، گزینه‌های موجود خود را بررسی می‌کند.

به گزارش هفته نامه «نشنال» «آماندا میلینگ» معاون آسیا و خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس روز چهارشنبه با تکرار لفاظی‌های مقامات انگلیس، مدعی نگرانی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران شد و گفت، انگلیس  در صورت عدم دستیابی به توافق، گزینه‌های خود را بررسی می‌کند.

خانم میلینگ گفت: «اگر مذاکرات شکست بخورد باید بینیم که چه گزینه‌های دیگری در دسترس ماست.»

وی در مورد جزئیات گزینه‌های موجود انگلیس توضیحات بیشتری نداد.

این دپیلمات ارشد انگلیسی بدون اشاره به عهد شکنی‌ها و تحریم‌های ظالمانه غرب به سرکردگی آمریکا علیه ملت ایران مدعی شد که مطالبات ایران در مذاکرات اخیر فرا برجامی بوده است.

این مقام انگلیسی همچنین گفت که برنامه هسته‌ای ایران هیچ وقت پیشرفته‌تر از وضعیت حال حاضرش نبوده است.

این در حالی است که وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در نشست خبری با همتای قطری با بیان این‌که برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار مصمم هستیم، گفت: «برخلاف برخی ادعاهای رسانه‌ای طرف آمریکایی، ما هیچگونه مطالبه زیاده خواهانه و فرابرجامی مورد ادعای آمریکا را نداریم.»

«حسین امیر عبداللهیان» وزیر خارجه ایران تاکید کرد: «ـبرای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار مصمم هستیم. برخلاف برخی ادعاهای رسانه‌ای طرف آمریکا، ما هیچگونه مطالبه زیاده خواهانه و هیچگونه مطالبه فرابرجامی مورد ادعای آمریکا را نداریم. مطالبات ما کاملا در چارچوب توافق سال ۲۰۱۵ است.»

وی گفت: «اگر در حوزه‌ای طرف آمریکایی احساس می‌کند موضوعی فرابرجامی است، ما در درون گفت‌وگوها به طرف آمریکایی تاکید کرده‌ایم. براساس آنچه در ماه‌های گذشته در مذاکرات وین رخ داد و بارها طرف‌های غربی اعلام کردند، هر آنچه مانع نفع اقتصادی ایران از برجام شود را از میان برخواهند داشت.»

دولت وقت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷، در حالی که ایران به تمامی تعهداتش در برجام پایبند بود به مشارکت خود در توافق هسته‌ای پایان داد و سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران را در پیش گرفت.

دولت «جو بایدن» نیز به شکست «فشار حداکثری» اعتراف کرده، اما نه تنها از انجام اقدامات لازم برای بازگرداندن آمریکا از آن مسیر خودداری کرده بلکه عملاً همان سیاست را ضد ایران اجرا کرده است. تا کنون چندین دور مذاکره در وین میان گروه ۱+۴ و ایران از یک طرف و آمریکا از طرف دیگر انجام شده اما آمریکا با مقصرنمایی و کارشکنی در گفت‌وگوها مانع از حصول نتیجه شده است.

عوامل دیگری نظیر فشارهای رژیم صهیونیستی، نمایندگان کنگره و برخی حکومت‌های ک عربی هم در ضعف واشنگتن برای تصمیم‌گیری در خصوص برجام اثرگذارهستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    2 0
    برنامه هسته ای ایران را همین برجام لعنتی عقب انداخت با این حال دولتمردان ایران برای گرفتن بهانه ازدست شما غربیان ونوکران داخلیتان حاضرند در صورت پایبندی شما عهدشکنان به برجام برگردند،ایران هر ادعایی داشته باشد حقش هست و انگلیس وآمریکا نیز هیچ غلطی نمی کنند والسلام.
  • ایرانی IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 0
    انگلیسی غلط زیادی کرد
  • نوری DE ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    2 0
    غلط زیادی کردند ... وحشی های بی تمدن
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    2 0
    انگلیسی های خبیث وقتی وجدان ندارید هیچ چیز ندارید!
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    ایران کدام توافق برجامی راعمل نکرده است تحت نظارت دوربین اژانس اتمی هستیم بتن ریزی وپلمپ برای حسن نیت بدون دیدن ارزبلوکه شده وبرداشتن تحریمهاودیدن کالاهای درفرودگاه که تحریم رابرداشته شده است انجام دادیم پس انگلیس بصورت فنی وتخصصی غلط کرد
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    1 0
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس