وزیر ارشاد در پاسخ به تسنیم: محتوای کتاب‌ها شرط اختصاص یارانه به ناشران نیست

وزیر ارشاد در پاسخ به شایعات بر شرط تولید کتاب‌ اولویت‌دار مدنظر این وزارتخانه برای تخصیص یارانه کاغذ به ناشران را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق،  سید محمدمهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در پایان برنامه‌های سفر یک‌روزه خود به استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سهمیه کاغذ به همه ناشران بر اساس ضوابط اختصاص می‌یابد؛ چرا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه و قصد دارد تا به ناشران کمک کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های فرهنگی هنری استان سمنان بسیار بالاست تصریح کرد: البته این استان ضعف جدی در زیرساخت‌های فرهنگی دارد که باید جبران شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بخشی از کارها در سفر روز گذشته وی به استان سمنان آغاز شده است گفت: در آینده نزدیک بخشی از این عقب‌افتادگی‌ها جبران می‌شود.

اسماعیلی ابراز امیدواری کرد که استان سمنان در بازه زمانی ۲ تا ۳ ساله به آنچه که در بحث زیرساخت‌های فرهنگی شایسته آن است برسد.

رسانه‌های دیجیتالی؛ فرصت‌های بزرگ و تهدیدهای خطرناک

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مجموعه این وزارتخانه به رسانه‌های دیجیتال به‌عنوان یک فرصت نگاه می‌کند؛ نسبت به عملکرد ضعیف دوره‌های گذشته در تولیدهای محتوای فاخر شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دیجیتالی گفت: تا امروز جریان‌های دولتی در حوزه‌های تولید محتوا یا نسبت به این موضوع منفعل عمل کردند یا اینکه حس تهدید این فضا در حوزه عملکردی این دستگاه‌ها بیشتر بوده است.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسئله رسانه‌های دیجیتالی و ظرفیت آن به‌عنوان یک فرصت نگاه می‌کند تأکید کرد: به تولید بیشتر محتواهای دیجیتال متناسب با فرهنگ اسلامی - ایرانی دامن خواهیم زد.

وی تلاش برای توسعه انتشار تولیدات شبکه‌های مجازی را از دیگر سیاست‌های دولت سیزدهم در این زمینه عنوان و تصریح کرد: در حوزه انتشار محتواهای رسانه‌های دیجیتال برنامه روشنی داده‌ایم و تغییرات جدیدی در مرکز رسانه‌های دیجیتال با همین محوریت یعنی محتواسازی مناسب رسانه‌ای ایجاد کرده‌ایم.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از بنیاد ملی بازی‌ها به‌عنوان یکی دیگر از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بازی‌های در فضای رسانه‌های دیجیتالی یکی بحث‌هایی مورد تأکید وزارت ارشاد بوده و حمایت از تولیدات بنیاد ملی بازی‌ها در همین راستا ایجادشده است. در همین مدت؛ میزان تولیدات آن چهار برابر سال گذشته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه همه پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی موجود در استان سمنان را آغاز کردیم گفت: ۵ پروژه در حوزه تولید محتوا تعریف‌ شده است و هم‌ اکنون در حال تلاش هستیم تا جشنواره‌های متناسب در استان سمنان تقویت شود و این شامل جشنواره‌های جدید متناسب با اقتضائات استان سمنان هم خواهد زد.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه اختصاص یارانه به بلیت سینما را به‌صورت موردی دنبال می‌کنیم گفت: در نظر داریم تا این طرح و اختصاص یارانه برای تحصیل، تئاتر و موسیقی را هم شامل شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس