کد خبر 1385371
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
نرخ تورم در مصر به ۱۳.۵ درصد رسید

تورم مصرف‌کننده در مصر در ماه مه به ۱۳.۵ درصد نسبت‌به سال گذشته رسید، یعنی بالاتر از هدف ۵ تا ۹ درصدی بانک مرکزی.

به‌گزارش مشرق به نقل از رویترز، اطلاعات اداره آمار مصر نشان می‌دهد تورم مصرف‌کننده در این کشور در ماه مه به ۱۳.۵ درصد نسبت‌به سال گذشته رسیده‌است.

تورم در مصر در آوریل برابر با ۱۳.۱ درصد بود و نظرسنجی رویترز از ۱۷ تحلیلگر اقتصادی رقم ۱۴.۲ درصد را نشان می‌داد. بنابراین تورم در این کشور آهسته‌تر از انتظار تحلیلگران رشد کرده‌است.

افزایش تورم بر سیاست‌های پولی بانک مرکزی مصر در اجلاس ۲۳ ژوئن تاثیر خواهد گذاشت. کمیته‌ سیاست پولی این بانک با توجه به افزایش تورم، نرخ بهره را ۲۰۰ واحد در اجلاس قبلی خود در نوزدهم ماه مه بالا برد.

این کمیته در آن زمان اعلام کرد نرخ تورم موقتاً بالاتر از هدف تعیین‌شده بین ۵ تا ۹ درصد خواهد بود و افزایش قیمت‌ها پس‌از سه‌ماهه چهارم آرام خواهد شد.

اطلاعات بانک مرکزی مصر نشان می‌دهد تورم هسته در این کشور در ماه مه به ۱۳.۳ درصد نسبت‌به سال گذشته رسیده‌است، درحالی‌که در آوریل برابر با ۱۱.۹ درصد بود.

افزایش قیمت مواد غذایی مانند نان و غلات، روغن و غذاهای دریایی، کاهش قیمت سبزیجات را خنثی کرده و تورم ماهیانه در مصر را به ۱.۱ درصد رسانده‌است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    3 0
    در مقابل تورم داخل ایران این تورم های سالیانه جک است.تورم ماهیانه داخل ایران 7 درصد است تقریبا که تو سال میشه 80 درصد به بالا
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    1 0
    تورم مصر در مقابل تورم ایران هیچه .
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 0
      اون ها یارانه ای در مقایسه با ایران ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس