کد خبر 1385346
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
افزایش تورم در یونان به بالاترین رقم طی ۳۰ سال گذشته

بالا رفتن هزینه انرژی، مسکن، حمل‌ونقل و مواد غذایی در یونان، تورم در این کشور را به بالاترین رقم طی ۳۰ سال گذشته یعنی ۱۱.۳ درصد رسانده است.

به‌گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، اطلاعات اداره آمار یونان (الستات) نشان می‌دهد تورم در این کشور در ماه مه به ۱۱.۳ درصد نسبت‌به سال گذشته رسیده، درحالی‌که در ماه قبل از آن برابر با ۱۰.۲ درصد بود.

افزایش نرخ تورم در یونان نتیجه بالا رفتن هزینه انرژی، مسکن، حمل‌ونقل و مواد غذایی بوده‌است.

طبق گزارش این اداره، قیمت گاز طبیعی ۱۷۲.۷ درصد افزایش سالیانه داشته‌است. صورت‌حساب برق ۸۰.۲ درصد بالا رفته و هزینه نفت گرمایشی ۶۵.۱ درصد افزایش‌یافته است. هزینه مسکن ۳۵ درصد و هزینه حمل‌ونقل ۱۸.۸ درصد نسبت‌به سال گذشته بالا رفته‌است. دراین‌بین، قیمت مواد غذایی و نوشیدنی‌های غیرالکلی هم ۱۲.۱ درصد افزایش‌یافته‌اند.

قیمت مواد غذایی در سبد غذایی خانواده‌ها بیشترین افزایش را داشته‌است. قیمت روغن ۲۳.۲ درصد و قیمت لبنیات ۱۴.۱ درصد بالا رفته‌است. قیمت گوشت، نان و غلات و سبزیجات هم به‌ترتیب ۱۳.۸، ۱۳.۴ و ۱۳ درصد افزایش داشته‌اند.

قیمت میوه تازه ۱۰.۸ درصد، قهوه و چای ۶.۳ درصد، آب‌میوه و سایر نوشیدنی‌ها ۵.۶ درصد و شیرینی ۴.۷ درصد افزایش داشته‌است. قیمت ماهی هم ۴.۱ درصد بالا رفته‌است.

اتحادیه اروپا از یک شاخص برای اندازه‌گیری تورم به‌صورت هماهنگ در سراسر این بلوک استفاده می‌کند. این شاخص تورم برای یونان در ماه مه ۱۰.۵ درصد بوده‌است، یعنی بالاتر از ۹.۱ درصد ثبت‌شده در ماه آوریل و این به‌معنای کاهش درآمد خالص خانواده‌هاست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    1 2
    با تورم بالای 50 60 درصد داخل ایران از تورم 10 11 درصد حرف نزنید خواهشاً.
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    1 1
    تورم ما 97 درصده !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس