کد خبر 1385389
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
تحقیقات از اریکسون به علت پرداخت رشوه به داعش

شرکت اریکسون روز پنجشنبه تأیید کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تحقیقاتی را در مورد اتهام رشوه خواری آن در سال ۲۰۱۹ در عراق آغاز کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، این شرکت سوئدی سازنده تجهیزات مخابراتی گفت که به طور کامل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده همکاری می‌کند و هنوز برای تعیین یا پیش بینی نتیجه تحقیقات خیلی زود است.

اریکسون در ماه فوریه فاش کرد که تحقیقات داخلی نشان داده ممکن است این شرکت به گروه داعش در عراق پرداخت‌هایی انجام داده باشد تا کسب و کار خود را در عراق توسعه دهد. بر اساس اعلام اریکسون این سو رفتار حداقل از سال ۲۰۱۱ آغاز شده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده که در سال ۲۰۱۹ هم اریکسون را برای حل و فصل یک پرونده رشوه خواری دیگر جریمه کرد، در حال بررسی نحوه رسیدگی این شرکت به اتهامات مذکور است و انتظار می‌رود دوباره آن را جریمه کند.

به عنوان بخشی از توافق دو طرف، اریکسون موافقت کرده بود که یک ناظر انطباق مستقل را برای یک دوره سه ساله به کار بگیرد. وزارت دادگستری آمریکا به جنبه‌های جنایی تحقیقات و کمیسیون بورس به جنبه مدنی آن می‌پردازد. هنگامی که توافق مشترک با اریکسون حاصل شود، مبلغ جریمه بین این دو سازمان تقسیم می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    1 0
    سهم اربابی را نداده براش پاپوش درست کردند. و گر نه کیه که ندونه داعش فرزند نامشروع همین آمریکای جنایتکاره.
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    تویوتای ژاپن هم باید خرش گرفت کمک زیاد با ماشین هاش به داعش کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس