کاهش شدید برداشت غلات در انتظار کشورهای اتحادیه اروپا

روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به نتایج یک بررسی، اعلام کرد که انتظار می رود تولید گندم و سایر غلات در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی به شدت کاهش یابد.

به گزارش مشرق، روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به نظرسنجی یک شرکت مشاوره در زمینه صنعت کشاورزی که روز پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد که انتظار می رود تولید گندم و سایر غلات در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی به شدت کاهش یابد.

طبق این گزارش، فصل بد برداشت در اتحادیه اروپا می تواند فشار بیشتری به بازار غلات وارد کند. انتظار می‌رود این اتحادیه امسال تقریباً ۵ درصد گندم کمتری نسبت به سال ۲۰۲۱ تولید کند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که در فصل کشت ۲۰۲۲-۲۰۲۳، به دلیل کم‌آبی ۲۷۸.۸ میلیون تن غلات تولید شود که بیش از ۴ درصد کمتر از سال گذشته است.

در این گزارش آمده است که تولید در فرانسه که پنجمین تولیدکننده بزرگ گندم در جهان است، بیش از ۵ درصد کاهش خواهد یافت.

به گفته وزارت کشاورزی فرانسه، این کشور حدود ۱۸ درصد از محصولات کشاورزی اروپا را تولید می‌کند. فرانسه همچنین چهارمین صادرکننده بزرگ گندم در جهان است.

علاوه بر کم‌آبی، زمین‌های کشاورزی این کشور نیز دچار طوفان‌های شدید شده که به گندم، میوه و تاکستان آسیب وارد کرده است.

به گفته شرکت مشاوره "استراتژی گرینز" Strategie Grains، دمای بسیار بالاتر از میانگین فصلی بر وضعیت همه محصولات غلات در اروپا در طول مراحل حیاتی کشت تأثیر منفی گذاشته است.

این پیش‌بینی تلخ در حالی رخ می‌دهد که بحران غلات در سراسر جهان به شدت احساس می‌شود، چرا که قیمت گندم در دو ماه اخیر به بالاترین رقم خود رسیده است.

بازار جهانی مواد غذایی که قبلاً تحت تأثیر آب و هوا و همه‌گیری کرونا قرار گرفته بود، به دلیل جنگ روسیه و اوکراین و تحریم‌های غرب علیه مسکو باز هم دچار آسیب شده است.

روسیه و اوکراین روی هم رفته بیش از یک چهارم گندم جهان را صادر می کنند. روسیه همچنین بزرگترین صادرکننده کود در جهان است.

این باعث ترس از ناامنی غذایی و گرسنگی جهانی شده است. دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد، پیشتر گفته بود که در حال حاضر ۴۹ میلیون نفر در ۴۳ کشور جهان در معرض خطر قحطی هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس