کد خبر 1383632
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
بورل: اتحادیه اروپا موضع واحدی در تحریم نفت و گاز روسیه ندارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در رشته پیامی توییتری مدعی شد که روسیه مسئول مستقیم هرگونه کمبود غلات در تجارت جهانی است.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت که نمی‌توان جنگ‌های خصمانه را مجاز دانست.

وی که این سخنان را در چند رشته توئیت مطرح می‌کرد، افزود: «تحریم‌های اتحادیه اروپا قابلیت روسیه برای ادامه جنگ را هدف قرار داده است و گندم را هدف قرار نداده م محصولات کشاورزی و انتقال آنها را به صورت صریح مستثنی کرده است».

بورل اضافه کرد: «ادامه محاصره بندرهای اوکراین توسط روسیه مانع از صادرات تُن‌ها غلات نظیر ذرت و گندم می‌شود که در حال حاضر در اوکراین که یکی از اصلی‌ترین تولید کنندگان جهانی بوده، گیر کرده است».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «روسیه مسئول مستقیم هرگونه کمبود غلات در تجارت جهانی بوده و به جای پایان دادن به حملات خود، به صورت فعال به دنبال انتقال مسئولیت این کمبور بر تحریم‌های بین‌المللی است. این اطلاعات نادرست است».

وی در ادامه گفت: «اتحادیه اروپا همبستگی کامل خود را با کشورهای سراسر جهان در تعامل با پیامدهای جنگ نشان می‌دهد».

بول اضافه کرد: «رئیس جمهور پوتین باید به جنگ خود علیه اوکراین پایان دهد. تمامیت ارضی اوکراین باید بازگردد. این به نفع تمام جامعه بشری است. ما در کنار اوکراین می‌ایستیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    اروپایی ها و آمریکایی ها دروغ میگن مثل . آمریکا و اروپا باعث و بانی جنگ و خونریزی و مشکلات بوجود آمده در جهان هستند. فعلا" روسیه یک تنه جلوی همه ی آنها ایستاده و آمریکا و اروپا همچون در گِل گیر کردند.
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 0
    شماها تحریمش کردین، اون مسئوله؟؟! عجب بچه....... هستن اینا!!!!!
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    یعنی پوتین حال میکنه وقتی میبینه مردم گرفتار قحطی شدند
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      0 0
      نه، یعنی بایدن و کلا غربی‌ها که روسیه رو تحریم کردن حال میکنن میبینن مردم جهان دچار قحطی شدن!! تحریم هارو فردا صبح لغو کنن قحطی هم باهاش میره، ولی خوب گاوچرون و تروریست هستند و امکان نداره همچنین کاری بکنن!!!
  • مرتضی IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    شما حرامزاده های غربی مسئول قحطی مصنوعی هستید.
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    اتحادیه اروپا و امریکا هم در ایجاد انقلاب های رنگی بیگناه هستند ؟ غربی ها با عملیات روانی مردم اکراین و دیگر کشورها را فریب میدهند تا به اهداف خود برسند مسئول جنگ در سوریه. اکراین.لیبی. هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس