رکورد جدید تورم در آمریکا و روند افزایش سرسام آور قیمت‌ها

بر اساس اعلام وزارت کار آمریکا، تورم در ماه می در این کشور به ۸.۶ درصد رسیده است و افزایش سرسام آور قیمت ها همچنان در بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته قرار دارد.

به گزارش مشرق، این نرخ تورم، فشار هزینه ها را به خانوارهای آمریکایی حفظ کرده و بحران سیاسی جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات این کشور را بدتر می کند.

وزارت کار آمریکا روز جمعه به وقت محلی گفت که شاخص قیمت مصرف کننده، معیاری گسترده برای قیمت کالاهای روزمره از جمله بنزین، مواد غذایی و اجاره، در ماه می نسبت به سال گذشته ۸.۶ درصد افزایش یافته است.

 قیمت ها در این کشور در دوره یک ماهه نسبت به آوریل ۱ درصد افزایش یافت. این ارقام هر دو بیشتر از پیش بینی پیشین مبنی بر تورم  ۸.۳ درصدی در ماه می و تورم ماهانه ۰.۷ درصدی است.

این بالاترین سرعت رشد تورم در آمریکا از سال ۱۹۸۱ تاکنون است.

به گزارش شبکه فاکس نیوز آمریکا، قیمت‌های پایه ای که شاخص های بی ثبات تر مواد غذایی و انرژی را شامل نمی شوند، نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش یافته اند که این نیز بیش از حد انتظار است. در دوره یک ماهه قیمت های اصلی  نسبت به ماه گذشته آن ۰.۶ درصد افزایش داشت که نشان می دهد شاخص های تورمی در آمریکا همچنان قوی هستند.

تورم بالا، فشارهای مالی شدیدی را برای اکثر خانوارهای آمریکایی ایجاد و آنها را مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر روزمره برای کالاهایی مانند غذا، بنزین و اجاره کرده است. این تورم به خصوص بر آمریکایی‌های کم‌درآمد فشار می آورد که درآمدهای آنها به شدت از نوسانات قیمتی تاثیر می گیرد.

تورم همچنین  افزایش دستمزدهای کارگران آمریکایی را که در ماه های اخیر شاهد آن بوده اند، بی اثر می‌کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    تورم سرسان آور...۸درصد!
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 0
      چون تحریم نیستن در ضمن اونجا قحطیه
  • سروش IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    اینخا همش چرت و پرت هست واسه یک امریکایی که در ماه حداقل 3000دلار حقوق میگیره به راحتی میتونه همه اجناسش خریداری کنه کلی هم اضافه میاره در ایران ده میلیون حقوق هم بگیری باز پایان ماه بدهکاری و مجبوری یا اسنپ کار کنی یا دست فروشی
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    تورم روغن در یک روز بالای 500درصد بود !!!!
  • بی نام FR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 0
    اگر تورم هشت درصد سرسام آوره تورم 300 400 درصد چیه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس