کد خبر 1386143
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷
بایدن

جو بایدن می‌گوید ولودیمیر زلنسکی پیش از شروع جنگ «نمی خواست» به هشدارهای آمریکا در مورد احتمال حمله روسیه به اوکراین توجهی کند.

به گزارش مشرق، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین پیش از حمله روسیه نمی‌خواست هشدارها درباره ابن حمله را جدی بگیرد.

بایدن گفت که بسیاری در آن زمان فکر می‌کردند که ایالات متحده ادعاهای تهاجم روسیه را اغراق آمیز اعلام می‌کند.

اظهارات بایدن در جریان جمع آوری کمک‌های مالی دموکرات‌ها در لس آنجلس بیان شده است و او با انتقاد و گلایه از عدم آمادگی لازم رئیس جمهور اوکراین برای حمله روسیه با وجود هشدارهای مطرح شده، گفت: «شکی درباره آماده سازی روسیه برای حمله نظامی وجود نداشت و زلنسکی نمی‌خواست آن را بشنود.»

بیشتر بخوانید:

برخورد دوگانه غرب با موضوع استقرار آرامش و صلح در اوکراین

همزمان در آخرین تحولات و اظهارنظرهای رئیس جمهور اوکراین، زلنسکی کشورش را پیروز قطعی نبردی دانست که روسیه آغازگر آن بوده است.

ولودیمیر زلنسکی روز شنبه در سخنرانی از یک مکانی نامشخص در پایتخت اوکراین اعلام کرد کی یف در جنگی که روسیه آغاز کرده است قطعاً پیروز خواهد شد.

رئیس جمهور اوکراین خاطر نشان کرد که کشورش بواسطه جنگ و محاصره از سوی روسیه قادر به تداوم صادرات مواد غذایی ادامه نیست و همین موجب می‌شود جهان با بحران جدی مواد غذایی و قحطی روبرو شود.

به رغم ادعاهای زلنسکی درباره پیروزی اوکرین در جنگ با روسیه، «وادیم اسکیبیتسکی» معاون رئیس اطلاعات نظامی اوکراین روز گذشته گفته بود که کی‌یف در حال شکست در مقابل روسیه در خطوط مقدم است و اکنون برای دور نگه داشتن روسیه تقریباً تنها به سلاح‌های غرب متکی است. وی اظهار داشت: این جنگ اکنون توپخانه‌ای است. خطوط مقدم اکنون جایی است که آینده را تعیین می‌کند و ما از نظر توپخانه‌ای در حال شکست هستیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    3 1
    سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      1 1
      آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این باریک گاو بولوند چشم آبی قربونی می شود ـــ
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    1 1
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی می شود ـــ گاوهای بولوند چشم آبی بعدی در نوبت منظم و به ترتیب ایستاده اند ــــ
  • عبدالله IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    1 1
    مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا مرگ بر اسرائیل מוות לישראל الموت لإسرائیل Death to Israel

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس