کد خبر 1386981
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲
باند جیب‌بری خانوادگی در دام پلیس پایتخت

رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری اعضای یک باند خانوادگی خبر داد که با همکاری یکدیگر در تهران و سایر استان‌ها جیب بری می‌کردند.

به گزارش مشرق، سرهنگ کارآگاه سیدقاسم موسوی‌فر گفت: ۲۴ بهمن ماه سال گذشته پرونده‌ای با موضوع دستگیری سارق جیب بر به نام مرضیه ۲۹ ساله در کلانتری ۱۶۹ مشیریه تشکیل شد که با دستور قضایی پرونده برای کشف و پی‌جویی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت و کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های خاص پایگاه مامور رسیدگی شدند.

او عنوان کرد: محتویات پرونده حاکی از آن بود، شاکی ۲۳ بهمن ماه در بازار روز مشیریه مشغول خرید بوده که سارق جیب بر قصد سرقت گوشی تلفن همراه وی را داشته و شاکی متوجه می‌شود؛ با کمک افراد دیگر فرد مظنون را دستگیر و ماموران سریع به محل اعزام می‌شوند و سارق که خود را مرضیه معرفی کرده بود برای انجام تحقیقات با دستور قضایی به پایگاه ششم پلیس آگاهی منتقل می‌شود.

رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ادامه داد: متهم که علت حضورش را در محل فالگیری برای مردم عنوان و اظهار کرد کسی همراه وی نبوده است که در این خصوص مامورین جهت انجام تحقیقات میدانی به محل وقوع حادثه عزیمت، با بررسی دوربین‌های مداربسته و بازبینی آن مشخص شد سارقان تعداد چهار نفر که یکی از آنان مرد و سه نفر دیگر زن هستند و نقشه سرقت به شیوه جیب‌بری را کشیده‌اند. این مقام انتظامی تصریح کرد: بررسی سوابق متهمه حاکی از آن بود وی دارای ۱۵ فقره سابقه کیفری در زمینه‌های جیب بری، 

گوشی قاپی و... در شهرهای مختلف از جمله کرمان، سیرجان، بندرعباس، تهران و مشهد می‌باشد که کارآگاهان با استفاده از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم موفق می‌شوند سرنخ‌های متعدد دیگری را نیز به دست آورند و در این مرحله متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به سرقت‌های متعدد از شهروندان اعتراف و اظهار کرد سرقت‌ها به همراه همسرش، خواهر و همسر خواهرش مرتکب شده و حاضر به همکاری جهت شناسایی همدستان خود است.

گفتنی است متهمان به دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۴ تهران برای سیر مراحل قانونی معرفی شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بنده خدا IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    6 0
    " بررسی سوابق متهمه حاکی از آن بود وی دارای ۱۵ فقره سابقه کیفری در زمینه‌های جیب بری، گوشی قاپی و... در شهرهای مختلف از جمله کرمان، سیرجان، بندرعباس، تهران و مشهد می‌باشد"!!!!!! خب این هم فقره 16 ام!! وقتی کیفر داده شده بعد از 15 بار زمینه تأدیب مجرم رو فراهم نمیکنه، بایستی در این خصوص بدنبال راهکارهای دیگری بود و صاحبان اندیشه در این حوزه به دنبال راه حل مؤثرتری که با روحیه جامعه هم سازگار باشد بگردند، در غیر اینصورت فقط باید شاهد خسارت دیدن مردم و زحمت تجسس و پیگیری نیروی انتظامی و انبار شدن پرونده های در نوبت رسیدگی قوه قضاییه باشیم!!
  • سید IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 0
    این جماعت ملعون از کولی ها یا همان طایفه فیوج هستند که هیچ دین و آیینی را نمی پذیرند و اساساً خود را مسلمان نمی دانند! اعقاب ایشان به احتمال زیاد پیش از ظهور اسلام از شبه جزیره دکن به فلات ایران آمده اند و تا همین اواخر به صورت بیابانگردی و چادر نشینی و با آهنگری و ساخت ادوات کشاورزی و بافندگی و فالگیری روزگار می گذراندند و در بیست سی سال اخیر به جیب بری و کف زنی و کیف قاپی روی آورده و این عمل را نه جرم که شغل می دانند! اگر هزار بار هم دستگیر و زندانی شوند، چنانچه آزاد شوند بار دیگر همین جرائم یا بدتر از آن را انجام می دهند و تنها راه منصرف کردن شان از این کار، اجرای حد اسلام است که همانا قطع انگشتان و دست است تا جنبه مجازات حالت بازدارندگی داشته باشد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس