کد خبر 1387270
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
تمدید مهلت ارائه اظهارنامه های مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین از تمدید مهلت اظهار نامه های مالیاتی خبر داد.

به گزارش مشرق، عزیز الله عباس پور اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی در نظر دارد تا به منظور اعطای فرصت بیشتر به مودیان جهت ارائه اظهارنامه مالیاتی مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی را تا ۱۵ تیر ماه تمدید کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان خاطرنشان کرد: به منظور تکریم مودیان، اجرای عدالت مالیاتی با توجه به شرایط اقتصادی کشور در شرایط شیوع ویروس کرونا، تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در تعیین مالیات میزان مالیات عملکرد سال ۱۳۹۹ برخی از صاحبان مشاغل با شرایطی به صورت مقطوع تعیین می شود.

وی درخصوص شرایط بهره مندی مودیان از مالیات مقطوع گفت: باهدف تعامل و تکریم مؤدیان و با اخذ مجوز از مراجع قانونی ذیصلاح، دامنه شمول تبصره ماده ۱۰۰ افزایش یافته و مؤدیان با فروش کمتر از ۱۰۰ برابر معافیت ماده ۸۴، میتوانند مالیات سال ۱۴۰۰ را به صورت مقطوع پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آن ها در سال ۱۴۰۰ حداکثر صد برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیاتهای مستقیم (مبلغ ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰، ۴۸ ریال) باشد، مشمول مقررات این دستور العمل بوده و در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستور العمل حداکثر تا پایان خردادماه سال ١۴٠١ از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۹۴ و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف می باشند.

مدیرکل امور مالیاتی استان دیگر مساعدت سازمان برای فعالان اقتصادی را کاهش ضرایب مالیاتی فعالیت مؤدیان به ۵۰ درصد عنوان کرد و افزود: در سالهای گذشته مالیات مقطوع حسب توافق با اصناف به صورت افزودن درصدی به مالیات سال قبل تعیین میشد ولی امسال سازمان این روش را تغییر داده و مالیات مقطوع را به صورت سیستمی بر اساس اطلاعات فروش مؤدی، اعمال نسبت سود فعالیت (اینتاکد) و سابقه مالیاتی مؤدی در سال قبل تعیین میکند.

وی تأکید کرد: مؤدیان میتوانند در صورت عدم پذیرش مالیات مقطوع پیشنهادی سازمان، به جای تسلیم فرم موضوع تبصره ماده ۱۰۰، نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر اقدام کنند.

عباس پور تأکید کرد: چنانچه صاحبان مشاغل به جای استفاده از تبصره ماده ۱۰۰، اظهارنامه مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم کنند، باید اسناد و مدارک مالی لازم را در اختیار داشته و در زمان حسابرسی اسناد و مدارک مربوطه را به مأموران مالیاتی ارائه کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس