کد خبر 1387364
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹
مقامات رژیم صهیونیستی هدف حمله هکرها قرار گرفتند

شرکت صهیونیستی امنیت داده‌ها (چک پوینت) (Check Point)  سه‌شنبه شب گزارش داد که تیمی از هکرهای اینترنت موسوم به Phosphorus موفق شدند ایمیل مقامات سابق اسرائیلی را هک کنند.

به گزارش مشرق از پایگاه خبری "عرب ۴۸"، براساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، در میان فهرست این تهاجم نام‌هایی همچون زیپی لیونی وزیر امور خارجه اسبق رژیم صهیونیستی، یک ژنرال و سامانه یک مرکز پژوهشی امنیتی دیده می شود.

حمله هکرها دستکم از ماه دسامبر (آذر-دی) ماه سال گذشته آغاز و تا یک هفته پیش ادامه داشته که در آن صندوق ورودی ایمیل یک ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی هدف حمله قرار گرفته است.

براساس این گزارش این ژنرال که به نامش هیچ اشاره‌ای نشده است، شخصیت معروفی است و یک پست بسیار امنیتی حساس را دارد.

پس از هک شدن پست الکترونیک این ژنرال، هکرها از آن برای ارسال پیام از سوی وی به مقامات صهیونیست از جمله لیونی استفاده کردند.

این گزارش اضافه کرده است که هکرها از طریق پست الکترونیک این ژنرال از وزیرامورخارجه اسبق اسرائیل خواستند که دیدگاه خود را درخصوص مقاله‌ای که این ژنرال در سال 2021 از منظر امنیتی نوشته بود، بیان کند.

براساس این گزارش، پس از چند روز لیونی به صورت اتفاقی با ژنرال مذکور روبرو می شود و از او درباره مقاله می پرسد که ژنرال به او می گوید که وی هیچ نامه‌ای با این محتوا برای وی ارسال نکرده است.

پس از آن لیونی به چک پوینت مراجعه می کند و این مرکز تحقیقات را آغاز می‌کند تا این که به ایمیل هک شده ژنرال و از طریق آن به دیگر صندوق‌های ایمیل دست می یابند که هکرها تلاش کردند آن را هک کنند.

مشخص شد که هکرهای به صندوق ایمیل رییس پژوهشگاه مرکزی اسرائیل دست پیدا کردند و توانستند پیام‌هایی که میان وی و سفیر اسبق آمریکا رد و بدل شده را رصد کنند.

براساس این گزارش، هکرها این پیام‌ها را کپی و دوباره با یک ایمیل قلابی از طرف سفیر برای رییس پژوهشگاه مرکزی اسرائیل ارسال کردند که این کار برای وارد کردن رمز و پسورد محل کار رییس این پژوهشگاه صورت گرفت و به نظر می رسد، هکرها موفق به این کار شدند و توانستند به پژوهشگاه نفوذ کنند.

این گزارش می‌افزاید که هکرهای مذکور موفق شدند ایمیل یک پژوهشگر معروف که در امور خاورمیانه کار می کند، نیز هک کنند و از طریق ایمیل وی موفق شدند مدیر شرکت امنیت مرکزی اسرائیل را شکار کنند.

هکرها به این مقام امنیتی اعلام کردند که می خواهند نام وی را برای حضور در یک کنفرانس امنیتی ثبت و توانستند مدیر را وادار کنند که شماره گذرنامه خود را در شبکه آنها وارد کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    مرگ به اسراییل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس