به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در صفحه اینستاگرام خود نوشت: .

*روایت یک هجرت متعالی* 

ازدواج به خواست خداوند مبدأ تحول و تعالی می‌شود. دختری در ژاپن متولد شده و تا ۲۱ سالگی با آموزه‌های بودایی بزرگ می‌شود، اما آشنایی با یک جوان مسلمان ایرانی، انقلابی در زندگی‌اش ایجاد می‌کند. «کونیکو یامامورا» مسیر تحول را تا آن‌جا پیش می‌رود که در نهایت تنها مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس می‌شود.

 «مهاجر سرزمین آفتاب» روایت‌گر خاطرات این مادر شهید است. مسیر زندگی یامامورا پر است از خاطراتی جالب و حوادثی کم‌نظیر. به تعبیر خود این مادر شهید، در دنیای جدید و ناشناخته‌ای که یامامورا در آن گام نهاده، هر روز درهای جدیدی گشوده می‌شده است. تحول در زندگی کونیکو که با الهام از قرآن نام سبا را برای خود برمی‌گزیند، آن‌قدر عمیق است که جوان نوزده ساله‌اش را راهی جبهه کرده و برای شهادتش دعا می‌کند. محمد بابایی در عملیات والفجر یک و در فکه به شهادت رسید.

هجرت موضوع محوری در سراسر ۲۶۰ صفحه این کتاب است. کودکی در آشیای ژاپن، ازدواج با یک مسلمان، حضور در ایران، بازدید از هیروشیما، فعالیت‌های انقلابی و شهادت فرزند، گرانیگاه‌های تحولی و خواندنی این کتاب است.

پی‌نوشت: این مادر شهید مدتی است که به دلیل بیماری در بیمارستان بستری است. سلامتی و بهبودی‌ کاملش را از درگاه خداوند خواستارم.

پیام بهادری جهرمی درباره اولین مادر شهید ژاپنی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    3 0
    دم این مادر گرم
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    3 0
    خداوند انشاالله شفا عطا فرماید
  • ماحسون ایلام IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    2 0
    ما هم در استان یک دکتر ژاپنی داریم که 50 ساله در ایلام هستش،وبهش افتخار میکنیم
    • حاجی IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 1
      زمان شاه دکترهای زیاد از کشورهای دیگه ایران بودن که هنوز بعضی هاشون هستن
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      1 1
      حاجی اسقاطیلی واقعا احمقی شایسته تو است و اسقاطیل اندلسی، اولا دکترهای خارجی زمان شاه از بنگلادش، پاکستان و هندوستان بودند در ثانی مگه ایران نمونه و یکدانه و پیشرفته نبود در دنیا پس چطوری دکتر نداشت و دکترهای از کشورهای در پیت می آورد؟ بماند که الان دکترهای ایرانی نه فقط در ایران که در جهان مشغول به کار و تحقیق هستند و در این چهل سال آنقدر دکتر داریم که به دکتر خارجی احتیاجی نداریم پس خفه شو و زر مفت موشی نزن برو شنا یاد بگیر که....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس