گندم

سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در نخستین گزارش خود در مورد چشم‌انداز تولید مواد غذایی در سال ۲۰۲۲، پیش‌بینی کرد در سال جاری زراعی، تولید غلات در ایران ۳۴ درصد افزایش یابد.

به گزارش مشرق، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدا)، سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در نخستین گزارش خود در مورد چشم‌انداز تولید مواد غذایی در سال ۲۰۲۲، با ابراز نگرانی از کاهش تولید غلات در جهان به دلایلی همچون افزایش قیمت مواد اولیه، بدی آب و هوا و بحران اوکراین، پیش‌بینی کرد در سال جاری زراعی، تولید غلات در ایران ۳۴ درصد افزایش می‌یابد.

بر اساس گزارش فائو، تولید غلات ایران از ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تُن در سال گذشته زراعی به ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تُن در سال جاری زراعی افزایش می‌یابد و در این میان، گندم با ۴ میلیون تُن افزایش، بیشترین میزان رشد تولید را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید:

جایزه دولت به کشاورزانی که کالای اساسی تولید کنند

گفتنی است، در مقابل پیش‌بینی افزایش ۴ میلیون تُنی تولید گندم برای ایران، فائو از تولید ۷۷۱ میلیون تُنی گندم در سال جاری میلادی خبر داده که نسبت به سال گذشته ۸ دهم درصد کاهش خواهد داشت، ضمن اینکه بنا بر اعلام این سازمان تخصصی در حالی که در سال میلادی جاری، کشورهایی همانند استرالیا، هند و اوکراین با کاهش تولید گندم روبه‌رو خواهند بود، کشورهایی همچون ایران، کانادا و روسیه با افزایش تولید مواجه خواهند شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 0
    جالبه. اولین باره این میزان افزایش رو میشنوم. از مسئولان خودمون بپرسید، ببینیم صحت داره؟ ضمنا نظارت سخت گیرانه بر حفظ و عدم قاچاق و احتکار این گغلات هم لازمه. یادمون باشه مشکل غذای دنیا فقط مربوط به امسال نیست و احتمالا چند سال طول میکشه. پس ذخایر کافی برای سالهای بعد هم لازمه. ضمن اینکه با گرانی مواد غذایی میزان مصرف گندم در جهان و ایران به طور کلی افزایش پیدا میکنه. پس به هر حال مراقبت و نظارت حداکثری همچنان لازمه
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 2
    عجب! برای همینه که قیمت آرد آزاد شده؟!
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      افزایش قیمت ربطی به این نداره، بلکه برای جلوگیری از قاچاق و فروش در بازار آزاد هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس