کد خبر 1388218
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
آسانژ

وزیر کشور انگلیس با استرداد بنیان گذار ویکی لیکس به آمریکا موافقت کرد.

به گزارش مشرق، پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس امروز (جمعه) با استرداد جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس به آمریکا برای رسیدگی به اتهامات او به طور رسمی موافقت کرد.

به گزارش رویترز، مقامات ویکی لیکس در واکنش به این تصمیم اعلام کردند که موافقت انگلیس با درخواست استرداد آسانژ پایان مبارزه نیست و از راه‌های قانونی علیه این تصمیم اعتراض کرده و درخواست تجدید نظر خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

جولیان آسانژ همزمان با برگزاری دادگاه دچار سکته شد

دو ماه پیش دادگاه وست مینستر لندن رسما اجازه استرداد جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس که در این کشور زندانی است را به آمریکا صادر کرده بود.

کریستن هرانفسون، سردبیر ویکی لیکس پس از صدور حکم دادگاه گفت: «شانزده ماه پیش، این دادگاه به این نتیجه رسید که استرداد آسانژ جان او را به خطر می‌اندازد و مجازات اعدام را در پی خواهد داشت. اکنون این دادگاه با حکم جدید خود، حکم اعدام آسانژ را امضا کرد.»

گفته می‌شود در صورت استرداد آسانژ به آمریکا، او برای انتشار بیش از ۷۰۰ هزار سند محرمانه درباره فعالیت‌های نظامی و دیپلماتیک آمریکا به ویژه در عراق و افغانستان که از سال ۲۰۱۰ به بعد آن‌ها را منتشر کرده، به ۱۷۵ سال حبس محکوم خواهد شد.

جولیان آسانژ در آوریل ۲۰۱۹ و پس از هفت سال پناهندگی در سفارت اکوادور در لندن بازداشت و روانه زندان شد. تصمیم برای صدور حکم استرداد او در ۲ آوریل گرفته شد و اکنون تصمیم نهایی در خصوص استرداد باید به تائید پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس برسد. آسانژ تا ۱۸ مه فرصت دارد تا دفاعیات خود را مطرح کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس