طارمی؛‌ تک و تنها در پورتو ؛ کاهش قدرت قهرمان پرتغال با تاراج ستاره‌ها

با رفتن ۳ ستاره بزرگ پورتو نگرانی‌ها در خصوص آینده قهرمان پرتغال به اوج خود رسیده است.

به گزارش مشرق، پورتو فصل گذشته توانست با اقتدار قهرمان لیگ پرتغال شود. این کار با درخشش ستاره‌هایی چون طارمی، لوئیز دیاز، فابیو ویرا، اوتاویو و ویتینیا ممکن شد. با اینکه مدتی از آغاز پنجره نقل و انتقالاتی نگذشته، ۳ ستاره مهم پورتو به تیم‌های برتر اروپا نقل مکان کردند تا نگرانی‌ها در خصوص آینده پورتو به اوج برسد.

لوئیز دیاز زمستان با ۴۷ میلیون یورو راهی لیورپول شد و نقشی مهم در تیم کلوپ در نیم فصل دوم ایفا کرد. فابیو ویرا با ۳۵ میلیون یورو فصل آینده قرار است در آرسنال توپ زند و توافقات برای آینده ویتینیا با ارزش ۴۰ میلیون یورو در پاری سن ژرمن نهایی شده است.

طارمی؛‌ تک و تنها در پورتو؛ کاهش قدرت قهرمان پرتغال با تاراج ستاره‌ها

سوال هواداران اینجاست که پورتو که چوپ حراج به ستاره‌های خود زده، آیا می‌تواند فصل آینده نیز بدرخشد؟ آیا مهدی طارمی می‌تواند بدون ستاره‌های تیم دوباره عملکرد خود را تکرار کند؟

سایت تحلیلی گل‌پوینت گزارشی در خصوص این مسئله و رفتن ستاره‌های پورتو، با تیتر« چقدر از DNA قهرمانی پورتو با رفتن ستاره‌ها کم شده است؟» منتشر کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌تیمی طارمی آرسنالی شد +عکس

طبق آمار گل‌پوینت، دیاز با ۷.۵۹ بهترین بازیکن فصل گذشته پورتو بود. البته این بازیکن تعداد بازی بسیار کمتری نسبت به سایرین انجام داد. او ۱۴ گل زد و ۴ پاس گل داد.

فابیو ویرا با امتیاز ۷.۱۷ و با ۱۴ پاس گل و ۶ گل ، بهترین بازیساز پورتو بود.

اوتاویو با امتیاز ۶.۸۴ و آمار ۳ گل و ۱۱ پاس گل در رده سوم قرار گرفت و مهدی طارمی با ۲۰ گل و ۱۲ پاس گل و امتیاز ۶.۸۳ در رده چهارم جای گرفت.

گل پوینت در رده پنجم ویتینیا را با آمار ۲ گل و ۳ پاس گل را قرار داد. بازیکنی که در خط وسط بسیار خوب کار کرد و همین باعث شد تا پاریسی‌ها با چمدان پرپول به سراغ او بیایند.

طارمی؛‌ تک و تنها در پورتو؛ کاهش قدرت قهرمان پرتغال با تاراج ستاره‌ها

از این ۵ نفر، ۳ بازیکن پورتو را ترک کردند و گل پوینت با توجه به آمارها نوشت که بخش زیادی از قدرت تهاجمی پورتو کم شد. این ۳ بازیکن روی ۴۳ گل در فصل گذشته اثرگذار ظاهر شدند. به عبارتی دیگر این ۳ بازیکن ۲۶ درصد گل‌های پورتو را در فصل گذشته زدند و ۳۵ درصد گل‌های پورتو را ساختند!

سایت گل پوینت نوشت: بدیهی است که پورتو در ابتدا با جدایی لوئیز دیاز و سپس فابیو ویرا و ویتینا چیزهای بسیار زیادی از دست داده است. ممکن است رفتن آنها شما را شگفت زده کند. ۳ برگ برنده پورتو دیگر نیستند.

پورتو با اینکه در فروش بازیکنانش بسیار فعال ظاهر شده ولی هنوز برای خرید ستاره‌های لیگ اقدامی نکرده است.

طارمی؛‌ تک و تنها در پورتو؛ کاهش قدرت قهرمان پرتغال با تاراج ستاره‌ها

گل پوینت نوشت: البته پورتو از ۵ هسته خود، ۲ هسته یعنی طارمی و اوتایو را هنوز حفظ کرده است. بازیکنانی که در سال گذشته نمایشی عالی داشتند و یکی گل‌ها و پاس‌گل‌ها را ساخت و دیگری از سوی گل‌پوینت بهترین بازیکن فصل شناخته شد. چالش بازسازی پورتو توسط کونسیسائو پیچیده خواهد بود. هواداران پورتو به شدت مضطرب هستند و مشخص نیست که در بازار کنونی چه بازیکنانی سهم قهرمان پرتغال خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس