شهید چمران باید الگوی دستگاه تربیتی جمهوری اسلامی باشد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه تربیتی جمهوری اسلامی ایران چه در مدارس و چه در دانشگاه‌ها ، باید به نحوی تحول یابد که تربیت جوانان شجاع و نخبه با الگوپذیری از امثال شهید چمران در آن کمیاب نباشند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی  در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز سه شنبه (۳۱ خردادماه) مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: فرا رسیدن سالروز شهادت مصطفی چمران و روز بسیج اساتید را گرامی می‌دارم.

وی بیان کرد: جمع شدن ویژگی‌های درخشانی چون شجاعت و پیشتازی در جهاد، انصاف و اعتدال، پرهیز از اقدامات شتاب زده و محاسبه نشده، صفای باطن و لطافت طبع، عشق و علاقه بی نظیر به امام راحل و آرمان‌های انقلاب اسلامی در کنار فهم و تحلیل دقیق از مسائل سیاسی سراسر جهان اسلام و اعتلای علمی کم نظیر، از شهید چمران فردی نمونه و بی بدیل برای تمامی جوانان ساخته بود که انقلابی و بسیجی بودن خود را در گره گشایی از مشکلات مردم و مستضعفان نشان می‌داد.

وی بیان کرد: شهید چمران با بی عملی و با بی حاصلی بیگانه بود. دستگاه تربیتی جمهوری اسلامی ایران چه در مدارس و چه در دانشگاه‌ها با همت جوانان و عموم دلباختگان به آرمان انقلاب اسلامی، باید به نحوی تحول یابد که تربیت جوانان شجاع و نخبه با الگوپذیری از امثال شهید چمران و سایر شهدای انقلاب اسلامی در آن استثنا و کمیاب نباشد. به روح پرفتوح امام راحل، دانشمند مجاهد شهید مصطفی چمران و به تمامی شهدای انقلاب اسلامی درود می‌فرستیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس