جهرمی

علی بهادری جهرمی گفت: تلاش دولت این است تا زیر ساخت کالابرگ الکترونیکی افراهم شود اما همچنان پرداخت یارانه نقدی تداوم خواهد داشت.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران، با تسلیت وقوع زلزله در افغانستان، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران مانند سایر موضوعات انسانی کنار مردم افغانستان خواهد بود و کمک‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: پیرو وعده رییس‌جمهور که در سفر به شهرستان‌های استان تهران مبنی بر تشکیل فرمانداری ویژه در شهرستان ورامین داده بودند، موضوع با پیشنهاد وزیر کشور در جلسه امروز هیئت دولت به تصویب رسید و وزارت کشور مکلف شد فرمانداری ورامین را به فرمانداری ویژه ارتقاء بدهد.

سخنگوی دولت عنوان کرد: گزارش وزیر جهاد درباره میزان خرید گندم از کشاورزان نیز ارائه  شد، بیش از ۳.۵ میلیون تن گندم خریداری شده است و برای اینکه با حادثه تلخ کشتن جوجه‌های یک‌روزه مواجه نشویم، ۶/۵ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه بین روستاییان رایگان توزیع شده است و وزارت جهاد در حال پیگیری مراحل واکسیناسیون این قطعات است.

بهادری جهرمی اضافه کرد: هم‌چنین آیین‌نامه اجرایی قانون مالیات واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای گران‌قیمت تصویب شد و ایرادات قبلی آن نیز برطرف شد.

وی تصریح کرد: ضمناً مجوز واردات کالاهای اساسی که پیش از این از سوی شرکت‌های تعاونی مرزنشینان و پیله‌وران صادر شده بود، برای یک سال دیگر تمدید شد.

سخنگوی دولت هم‌چنین درخصوص برنامه دولت برای تقویت تیم ملی فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: فدراسیون فوتبال متولی این کار است ولی دولت با توجه به اولویتی که مردم برای آن قائل است از هیچ حمایتی دریغ نمی‌کند ‌و پیش از این رئیس محترم جمهور دستوراتی را به معاون اول خود و وزیر ورزش برای موفقیت تیم اعلام کرده‌اند؛ تأکید رئیس‌جمهور این است که بازیکنان و کادرفنی نباید دغدغه‌ای داشته باشند و تنها فکر آن‌ها موفقیت در جام جهانی باشد.

بهادری جهرمی درخصوص پرداخت یارانه‌ها تا فراهم شدن زیرساخت کالابرگ الکترونیکی گفت: قانونگذار روش کالابرگ را پیش بینی کرده و دولت تلاش می‌کند تا زیرساخت آن را فراهم کند؛ تا زمانی که زیرساخت فراهم نشود، پرداخت یارانه نقدی تداوم خواهد داشت.

وی در ادامه عنوان کرد: دولت پیش از این لایحه‌ای را به‌منظور اصلاح دو موضوع در بودجه کل کشور به‌صورت دو فوریتی تقدیم مجلس کرده بود که موضوع بحث پیش‌بینی منبع تأمین قیر در لایحه بودجه امسال بود و منابع از منظر دولت قابلیت اعمال نداشت ‌اما به‌منظور حمایت از حوزه‌های راه‌سازی به‌ویژه شهرداری‌ها در این زمینه پیشنهاد اصلاحی ارسال شده بود. هم‌چنین همزمان پیشنهادی به‌منظور کاهش آوار تورمی که در قانون بودجه وجود دارد مبنی بر نحوه محاسبه نرخ حقوق ورودی مطرح شد که دولت پیشنهاد داد حقوق ورودی برخی از کالاها از چهار درصد به یک درصد کاهش یابد اما متأسفانه مجلس با این دو فوریت پیشنهادی دولت موافقت نکرد و لذا کاهش بخشی از آثار تورمی این مصوبه بودجه دولت سلب شده بود.

سخنگوی دولت گفت: امروز مجددا در جلسه دولت پیشنهادهای مجزایی که وزرای نفت و صمت به دولت ارائه کرده بودند بررسی و استدلال‌های مختلف مطرح و نهایتا مقرر شد ضمن استرداد لایحه قبلی دو لایحه مجزا با قید دو فوریت تقدیم مجلس شود؛ زیرا گمان بر این بود که از سوی وزرا و برخی نقل قول‌ها از سوی نمایندگان مجلس این بود که تجمیع این ۲ لایحه ممکن است منجر به تصمیم‌گیری متفاوتی در مجلس شده باشد و بر این اساس به‌طور مجزا این لایحه امروز مورد تصویب قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    5 4
    اقتصاد سوبسیدی ، محملی برای آقازاده ها و ثروتمندان تا هرچه بیشتر ثروت ملی را به جیبهای یک طبقه خاص 4 درصدی ریخته شود
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 1
      آره چطوره تحصیل و آموزش و دانشگاهها را هم پولی کنیم ؟ چون الان مدارس دولتی و دانشگاههای دولتی هم سوبسید دولت هستند که رایگان هستند. فقط به شرطی که دنبال یارانه نباشی . چون در غیر اینصورت معلومه شما چشت به یارانه است که این حرفها رو میزنی
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    3 4
    اقتصاد سوبسیدی دامی است که غربیها با تحریم و فشارهای بین المللی در سر راه کشورهای جهان سوم قرار میدهند. تا انها با دست خود به فنا بروند. ترکیه دو دهه پیش با زیرکی این موضوع را دریافت و از آن گریخت و تمام قیمتها را آزاد کرد. حتی کشورهای مشترک المنافع با گذشته کمونیستی خود از آن فرار میکنند.
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      1 2
      چرا چرت میگی ؟ اقتصاد آزاد که شما طرفدارشی برای غربی هاست . بعدم هر کشوری یک سیر تاریخی داره . یادت رفته مردم برای چی انقلاب کردن؟
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      1 0
      واقعا برا چی
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 0
    دادن جوجه بدون اموزش هدر دادن ثروت کشور است
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 0
    به ازای هر ایرانی یکصد کیاو گرم جوجه توزیع شده که 27 برابر بزرگ خواهد شد
  • علی اکبر IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 1
    گران کردن بنزین به صلاح ملت و نظام نیست
  • فهیم IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    3 0
    اقا خجالت نکشید گران کنید
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 0
    مرده حسابی اصلا میدونی چه خبره
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 0
    سالروز درگذشت دکتر شریعتی هم هست! او می گوید: نمی دانم چه رابطه ای میان چربی و حماقت هست که هر که چرب تر است احمق تر است!
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    3 0
    طبق تجربه هر چه ک تکذیب شود به زودی اتفاق می افتد ملت منتظر گرانی جدید باشید
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 0
    حالا اینقدر تکرار کنید تا دولت هوایی بشه
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    0 0
    دولتی ها محترم هروقت شما تکذیب کردین پس اتفاق میفته ملت دیگه ازدست شما ها موندن اونم روش
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    1 0
    خوب میگیم چطوره حالا که همه چی که گرون شده ، بجای همه چی، نون و بنزین بخوریم که گرون نشده ها !؟ ؛)))
  • علوی IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    جناب جهرمی جلوی قاچاق بنزین را بگیرید این درامد ملیاردی به جیب قاچاق چیان ودشمنان اسلام واهل بیت می رود.وصودرآمد ان صرف مبارزه با شیعه می شود وبه جای ان مواد مخدر وارد می شود .
  • مرتضی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 0
    متاسفانه شرایط اقتصادی برای مردم دشوار شده و این موضوع امنیت مردم و حاکمیت را تهدید می¬کند. از طرفی اگر قیمت بنزین و دیگر حاملهای انرژی بالا رود ، مردم متحمل فشار اقتصادی میشوند، اما از سوی دیگر، اگر قیمت گذاری به همین روش کنونی بماند، آسیب و زیان آن برای مردم و کشور بسیار بیشتر است (به دلایل زیر). این منابع متعلق به همه مردم است، پیشنهاد میکنم برای اینکه مردم در صرفه جویی منابع مشارکت بیشتری کنند: 1- دولت صرفه جویی را از بودجه خود و نهادهای حاکمیتی شروع کند. 2- بخشی از درآمد صادراتی آنها با مشارکت بخش خصوصی با قیمت جهانی، مستقیما به مردم برسد و بخشی دیگر بصورت شفاف در بودجه دولتی، صرف رفاه و پیشرفت کشور گردد. به همین خاطر با طرح جدید سهمیه بندی و اصلاح تدریجی و پلکانی شدن قیمت بنزین و دیگر حاملهای انرژی در بازار بهینه‌سازی و خرید و فروش سهمیه توسط مردم موافقم. اگر درست و حساب شده اجرا شود، این نتایج را در پی دارد: 1- کاهش کسری بودجه دولت که منشا اصلی تورم است 2- به کاهش ترافیک خیابانها و آلودگی شدید هوا (چه بسا بخشی از علتهای بحران عظیم خشکسالی هم باشد) و مرگ و میر فراوان ناشی از آن منجر میشود 3-اصلاح قیمت باعث بهینه سازی مصرف انرژی و سرمایه گزاری و اشتغال بیشتر و افزایش سطح دستمزدها می گردد 4- به عدالت اجتماعی بیشتر می¬انجامد که برنامه اصلی رئیس جمهور محترم هم می¬باشد. در صورتی که فقط سهمیه دریافت شده از دولت قابل فروش باشد، میتوان از دلالی هم جلوگیری کرد. در زمینه دیگر حاملهای انرژی و کالاها هم سهمیه قابل مبادله به مردم داده شود . اینکار همچنین باعث اصلاح الگوی مصرف میگردد و مردم نتیجه برنامه ریزی و صرفه جویی را بطور مستقیم دریافت کنند. باید همه به دولت کمک کنیم شرایط و علت این کار را برای مردم توضیح دهد، و این اصلاحات را با کمک کارشناسان با تجربه و یک برنامه جامع به سرانجام برساند، پیش از آنکه دیرتر شود و از روی انفعال و اجبار بخواهد کاری انجام دهد. اگر در این اصلاحات تاخیر کنیم، در اثر به هدر روی منابع و قاچاق، شرکتها، تامین کنندگان و منابع کشور ورشکسته شده و دچار قحطی خواهیم شد. البته در کنار اصلاح و بروز بودن قیمت انرژی و سوخت، بهتر است سیاستهای تکمیلی دیگری مانند کوپن یا کارت مواد غذایی و سهمیه حمل و نقل عمومی و حذف قیمت گذاری دستوری انجام گیرد. برای این

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس