کد خبر 1390405
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
طالبان

سخنگوی طالبان در پیامی اعلام کرد که رهبر این گروه از جامعه جهانی خواسته است که به مردم افغانستان در پی زلزله شب گذشته که ولایت های مختلف این کشور را لرزاند، کمک کنند.

به گزارش مشرق، «ملا هبت الله» رهبر طالبان در پی زلزله شب گذشته در افغانستان در پیامی از جامعه جهانی و سازمان های بشردوستانه خواست که به مردم این کشور کمک کنند.

در همین رابطه، بلال کریمی سخنگوی طالبان در بیانیه ای در توییتر اعلام کرد: از جامعه جهانی، موسسات خیریه و سازمان های بشردوستانه می خواهیم که در ارتباط با این فاجعه به مردم افغانستان کمک کنند و تمام تلاش خود را برای کمک به داغ دیدگان به کار گیرند.

بیشتر بخوانید:

تسلیت خطیب‌زاده به مردم افغانستان در پی وقوع زلزله

منابع خبری افغان اعلام کردند که مقامات طالبان صبح امروز چهارشنبه درباره زلزله شب گذشته در ولایت های مختلف این کشور که تاکنون دست کم ۹۲۰ کشته بر جای گذاشته است، یک نشست فوق العاده تشکیل دادند.

این جلسه به ریاست ملا حسن آخوند نخست وزیر طالبان برگزار شده است.

در همین رابطه خبرگزتاری طلوع افغانستان اعلام کرد که ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت موقت طالبان گفته است که این نشست با هدف کمک‌رسانی به آسیب دیده‌گان زمین‌لرزه در برخی از ولایت‌های کشور برگزار شده است.

بلال کریمی در گفتگو با ان بی سی نیوز اعلام کرد که صدها تن از مردم افغانستان در زلزله اخیر مجروح شده اند.

منابع خبری صبح امروز از وقوع زلزله‌ای قوی در ولایت پکتیکا در جنوب شرقی افغانستان خبر داده بودند. آمار اولیه این زمین لزره ۵۰ کشته و ۶۵ زخمی اعلام شده بود.

قدرت این زلزله ۶.۱ درجه در مقیاس ریشتر اعلام شده است که علاوه بر دو ولایت پکتیکا و خوست، ولایت‌های کابل، پکتیا، لغمان، غزنی و لوگو را نیز لرزانده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    5 2
    شاهد از غیب رسید
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    4 3
    طالبان عرضه ندارداموال افغانستانی های سرقت شده توسط امریکارابگیردحداقل ازامریکایک گروبگیرد
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 8
    مردم مسلمان وجهان بایدبه افغانستان کمک کنندوطالبان درکمک به مردم رنج دیده ی افغانستان بایدبیشترتلاش کند
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    9 0
    رهبر طالبان تا دیروز میگفت کسی کاری به کار ما نداشته باشه و ما ملت افغانستان رو خوشبخت میکنیم.حالا که تو هچل افتادن کمک میخان.اون زمان که 10تا 10 تا دختره 12 ساله رو به عقدر خودتون درمی اوردین و و تریاک میکشیدین و با اسلحه های امریکایی میرقصیدید و فیلم میگرفتید همه چیز خوب بود و به کسی نیاز نداشتید.
  • شریف IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    8 1
    طالبان از کفارومشرکین کمک خواسته است ؟!خب زلزله امده ولی ایدئولوژی آنان چه میشود
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      1 0
      فعلا بذار از زیر آوار در بیایند برای ایدئولوژی بعدا وقت دارند فکر کنند شکمت سیره که به این چیزا فکر میکنی
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      تو با این طرز فکر چجور زنده ای؟
  • AU ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    0 0
    حادثه بسیار دردناکی،اونایی که در زندگی زجر و درد دیدن،میدون این صحنه چقدر دردناک،و از داستن عزیزان و حادثه بسیار دردناکی اینطوری چه قدر غیرقابل توصیفه،خاک عالم بر سر کسانی،که میان در اینجور خبر نظرات پرت پلا میزارن.واقعا جنون شما رو گرفته،و با مرگ ها بدتر از این دنیا خواهید رفت. و این وعده من نیست! وعده خود خداست، که مسخره گر و... سخت کیفر خواهد شد.حالا صبر کنید،خواهید دید.
  • GB ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    0 0
    خدا وعده داده برای انسانی هست که از هر لحاظ عالی باشه و بعضی هام یه جوری هستند و چه غروری دارند یه جا امام علی (ع) فرمود که منفورترین بندگان نزد خدا فقیر متکبر.... هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس