امیرعبدالهیان

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در این‌ لحظات سخت، در کنار مردم شریف و صبور افغانستان هستیم، اعلام کرد: محموله کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به سرعت در افغانستان تحویل خواهد شد.

به گزارش مشرق، در پی زمین لرزه روز چهارشنبه در خوست و پکتیکا افغانستان که منجر به کشته و مجروح شدن جمع زیادی از مردم این دو منطقه شد، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توئیتری نوشت: به رسم همسایگی و برادری، در این‌ لحظات سخت ، در کنار مردم شریف و صبور افغانستان هستیم.

‏وی افزود. به خانواده‌ قربانیان زلزله تسلیت گفته،برای درگذشتگان مغفرت و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می‌کنم.

‏وزیر خارجه اعلام کرد که محموله کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به سرعت در افغانستان تحویل خواهد شد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزررت امور خارجت نیر روز چهارشنبه و پس از این زمین لرزه به مردم افغانستان تسلیت و آمادگی ایران برای کمک را اعلام کرده بود.

زلزله روز چهارشنبه اول تیرماه در افغانستان بیش از ۱۰۰۰ کشته و ۱۵۰۰ مصدوم برجا گذاشت.معاون وزارت دولت طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی اعلام کرد تلفات زلزله بامداد گذشته در شرق افغانستان به بیش از یک هزار کشته افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • سینا AU ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    10 2
    باسلام.امریکا و غرب هم همین چیزا رو میگن. مسلمان این است،که در این شرایط سخت کمکشون کنیم.وقتی یک رذل و اشرار داعش و باقی معاندها دست پرورده امریکا در افغانستان مردم رو ترور میکن به هر حکومت که الان در راس برید مذاکره کنید،راهکاری عمیق پیدا کنید و نتیجه رو هم به کل دنیا گزارش بدید. تا مشکل رو ریشه حل کنیم.نه اینکه مثل غرب و سازمان ملل ابراز تاسف کنیم! یا همدردی. نیروهای امنیتی ما باید با همکاری کن تا درد 40 ساله افغانستان تمام بشه و امنیت برگرد، غرب و مشرکین عالم میخوان که تا ابد وضعیت افغانستان همین باشه! واقعا یک بار برای همیشه این مشکل رو حل کنید. و در زمینه زلزله دردناک، هواپیما و هلی کوپتر و امبولانس و بیمارستان و .. در اختیارشون قرار بدیم. نزاریم هیچ مسلمانی به شآ بشه و اواره بشه، که این وضعیت رسم مسلمانی و انسانی نیست و هم اینکه امریکا و غرب و مشرکین از مرگ و نابود شدن ان خوشحال خواهند شد. حریم و حرمت یک انسان مسلمان از کل عالم مادی روی زمین بالاتر است.افغانستان که دیگر وهابی،رژیم ترکیه،اسرائیل وغربی .. نیستن..
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    8 1
    ما همیشه در همه مشکلات کنار مردم افغانستان هستیم
  • حسين DE ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    0 0
    اون كسانيكه رفتن. جلو سفارت فرانسه شمع روشن كردند لطفاً با ملت مظلوم و دردمند افغانستان هم ابراز همدردى كنند. افغانستان تسليت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس