کد خبر 1390697
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
فرانسه

در حالی که از دست رفتن اکثریت پارلمانی مشکلاتی را برای رئیس‌جمهور فرانسه ایجاد کرده، متهم شدن دو وزیر فرانسوی به آزار جنسی خبرساز شده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های غربی خبر دادند که تعدادی از زنان فرانسوی دو وزیر تازه کار دولت این کشور را به تجاوز و آزار جنسی متهم کردند.

بنا بر گزارش رویترز و خبرگزاری فرانسه، خانم «چریسولا زاچاروپولو» وزیر امور توسعه فرانسه به همراه آقای «دیمین ایبد» وزیر «همبستگی و مسائل مرتبط با معلولان» توسط برخی از زنان به آزار جنسی و تجاوز متهم شده‌اند.

طبق این گزارش‌ها، دفتر دادستان کل پاریس پایتخت فرانسه اعلام کرد که به دنبال شکایت دو زن از چریسولا زاچاروپولو، پرونده قضایی در رابطه با اتهام تجاوز و آزار جنسی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید:

قربانیان جنسی در لجنزاری به نام فرانسه

بنا بر اعلام داستانی پاریس، اولین شکایت برای تجاوز جنسی در تاریخ ۲۵ می ارائه شد که منجر به آغاز باز تحقیقات در تاریخ ۲۷ ماه می شد و شکایت دوم در تاریخ ۱۶ ژوئن ثبت شده است.

مقام‌های دفتر «چریسولا زاچاروپولو» وزیر امور توسعه فرانسه و خود او تاکنون اظهارنظری درباره اتهام وارد شده مطرح نکرده‌اند.

 زاچاروپولوی ۴۶ ساله قبل از ورود به عرصه سیاست، پزشک زنان بود و شکایت مطرح شده دو زن علیه او به اقدامات او در زمان فعالیت به عنوان پزشک زنان ارتباط دارد.

از سوی دیگر، یکی دیگر از وزیران تازه کار دولت فرانسه به نام دیمین ایبد وزیر همبستگی و معلولان هم به تجاوز جنسی متهم شده است.

طبق گزارش‌ها،  دو زن فرانسوی این وزیر ۴۲ ساله را متهم کرده‌اند اما او این اتهامات را رد کرده و گفته است که قصد کناره گیری از منصب خود را هم ندارد.

رویترز در گزارش خود به وضعیت متزلزل کنونی سیاسی برای امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه با توجه به نتایج اخیر انتخابات پارلمانی اشاره کرد و نوشت: «این تحقیقات فشار بیشتری را بر دولت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور پس از شکست انتخاباتی آخر هفته در پارلمان اضافه می‌کند».

رویترز افزود: «رای دهندگان روز یکشنبه وضعیتی را پدید آوردند که برای فرانسه یک پارلمان معلق و نادر است که در آن ائتلاف میانه روی ماکرون ۴۴ کرسی کمتر از کرسی‌های لازم برای اخذ اکثریت مطلق را به دست آورد و راست افراطی و ائتلاف گسترده چپ در حال مبارزه برای تبدیل شدن به نیروی اصلی اپوزیسیون هستند در حالی که محافظه‌کاران می‌توانند در نقش پادشاه ساز ظاهر شوند».

در پایان دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه، نامزدهای ماکرون ۲۴۵ کرسی به دست آوردند که بیش از تعداد ۱۳۱ کرسی کسب شده توسط ائتلاف Nupes  تحت هدایت ملانشون بود و حزب راست افراطی «جبهه ملی» لوپن هم با ۸۹ کرسی به یک موفقیت تاریخی دست یافت.

به طور سنتی، رای‌دهندگان فرانسوی پس از انتخاب رئیس‌جمهور از فرصت انتخابات پارلمانی که چند هفته بعد از آن برگزار می‌شود استفاده می‌کنند تا به رئیس‌جمهور جدید اکثریت پارلمانی برای پیشبرد برنامه‌اش را بدهند. بدون اکثریت مطلق ۲۸۹ کرسی، ماکرون برای پیشبرد برنامه‌های خود به حمایت سایر احزاب نیاز خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    2 0
    مگر در قوانین فرانسه هنوز چیزی به عنوان تجاوز و آزار جنسی هم وجود دارد؟ فرانسه که همه این موارد را قانونی کرده است. حتی زنای با محارم هم قانونی است و می توان آن را به عنوان ازدواج در مراجع قانونی ثبت کرد.
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    0 0
    عجب،خارج که همه چیز آزاده که .این شکایتها نشان میده اونجا حق مردها نادیده گرفته میشه.شکایت یعنی چی اخه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس