والیبال ایران و آمریکا

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ مقابل آمریکا قرار گرفت و توانست از سد حریف خود عبور کند.

به گزارش مشرق، سومین روز هفته دوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۲ در گروه مردان امروز (پنج‌شنبه دوم تیر) با شش دیدار در دو شهر کوئزون فیلیپین و صوفیه بلغارستان پیگیری شد.

در ششمین و آخرین دیدار امروز که در سالن «آرنا آرمت» شهر صوفیه برگزار شد، دو تیم ملی والیبال ایران و آمریکا به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان بهروز عطایی در سه ست متوالی با امتیازهای ۲۵ بر ۱۸، ۲۹ بر ۲۷ و ۲۷ بر ۲۵ به پیروزی رسیدند تا نوار بردهای آمریکا را قطع کنند.

فیلم/ خلاصه والیبال ایران ۳ - آمریکا صفر

آمریکا مقابل ایران تسلیم شد/ ثبت نخستین شکست یانکی‌ها به دست شاگردان عطایی +فیلم و جدول

جنگیدن فراتر از انتظار بازیکنان، عملکرد دقیق کادر فنی به ویژه بهروز عطایی در گرفتن وقت فنی و درخواست ویدئو چک به موقع و هماهنگی تیمی ایران در دیدار برابر آمریکا از نکات برجسته عملکرد تیم ایران در این مسابقه بود تا ملی‌پوشان کشورمان به سومین برد خود دست یابند و ۹ امتیازی شوند.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب امیرحسین توخته، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد.

رقابت دو تیم در ست نخست پایاپای شروع شد اما بازیکنان دو تیم کمی استرس داشتند، کم کم تیم ایران برتری خود را به حریف دیکته کرد به گونه‌ای که در وقت فنی ست نخست ۱۲ بر ۷ از آمریکا پیش افتاد. برتری تیم ایران در این ست ادامه یافت و شاگردان عطایی ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسیدند.

امین اسماعیل‌نژاد در این ست دو امتیاز سرویس گرفت و اشتباهات بازیکنان ایران (پنج) نسبت به آمریکا (۱۰) نصف بود. دو تیم در این ست نیز ۱۳ امتیاز از حمله به دست آوردند.

آمریکایی‌ها در ست دوم اشتباهات کمتری داشتند و رقابت دو تیم نیز نزدیک پیش رفت اما وقت استراحت فنی این ست نیز ۱۲ بر ۹ به سود ایران شد. در امتیاز ۱۶ بر ۱۱ به سود ایران سرمربی آمریکا وقت استراحت گرفت تا از افزایش اختلاف امتیاز دو تیم جلوگیری کند و سپس آمریکایی‌ها سه امتیاز متوالی به دست آوردند تا عطایی وقت استراحت بگیرد.

در این ست دو تیم در امتیاز ۱۷ برابر شدند و رقابت تا امتیاز ۲۷ نیز برابر پیش رفت تا در نهایت تیم ایران این ست را به لطف نگاه تیزبین وادی و درخواست ویدئو چک به دلیل عبور پای بازیکن آمریکا از خط تور، ۲۹ بر ۲۷ ببرد و تیم ایران در ست شماری دو بر صفر از حریف پیش افتاد. مرتضی شریفی، امیررضا سرلک و علی رمضانی نیز در این ست برای تیم ایران به میدان آمدند.

آمریکا مقابل ایران تسلیم شد/ ثبت نخستین شکست یانکی‌ها به دست شاگردان عطایی +فیلم و جدول

جنگندگی بازیکنان ایران در ست سوم نیز ادامه یافت و به‌رغم تلاش بازیکنان آمریکا ست سوم نیز با امتیاز ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران به پایان رسید تا مردان والیبال ایران در ششمین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها به سومین برد خود دست یابند. در امتیاز ۲۶ بر ۲۵ به سود ایران برخورد شریفی و اسفندیار باعث توقف بازی شد.

تایلر میچم، جاشوآ توآنیگا، توری دیفالکو، جفری جندریک، کایل انسینگ و توماس جاشکه بازیکنان تیم آمریکا در ابتدای این مسابقه بودند که در مناطق شش گانه زمین این تیم قرار گرفتند. کایل داگوستینو نیز لیبرو این تیم بود و هدایت تیم آمریکا را جان اسپیرا  برعهده داشت.

آکینسی اردال از ترکیه به عنوان داور اول و فرناندز فونتز دیوید از اسپانیا به عنوان داور دوم، قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال نیز این مسابقه را در سالن آرنا آرمت صوفیه نظاره‌گر بود. همچنین تعدادی تماشاگر ایرانی از کشورهای بلغارستان، رومانی، انگلیس و … برای دیدن این بازی به سالن آمده بودند.

دیدار امروز تیم‌های والیبال ایران و آمریکا بیستمین جدال رسمی دو تیم در تاریخ محسوب می‌شود. آمریکایی‌ها در ۱۹ مسابقه قبلی ۱۳ بار فاتح میدان شدند و در مسابقه امروز هفتمین شکست خود برابر ایران را تجربه کردند.

تیم ملی والیبال آمریکا ۲۱ مدال رویدادهای مهم والیبال جهان از جمله سه مدال طلا و مقام قهرمانی بازی‌های المپیک (۱۹۸۴لس آنجلس، ۱۹۸۸ سئول و ۲۰۰۸ پکن) را در پرونده افتخارات خود دارد.

قهرمانی مردان جهان ۱۹۸۶ فرانسه، دو قهرمان جام جهانی در سال های ۱۹۸۵ و ۲۰۱۵ و دو مدال طلای لیگ جهانی در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۴ از دیگر افتخارات تیم ملی والیبال آمریکا است.

مردان والیبال ایران ساعت ۱۸ روز جمعه سوم تیرماه در سومین مسابقه خود در هفته دوم لیگ ملت‌ها به مصاف برزیل می‌روند.

آمریکا مقابل ایران تسلیم شد/ ثبت نخستین شکست یانکی‌ها به دست شاگردان عطایی +فیلم و جدول
ایران با شکست آمریکا به رده نهم جدول صعود کرد

*خبرنگار: احمد محمودی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • پری مجرد 43 ساله IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    17 15
    از خوشحالی گریه کردم تبریک میگم این پیروزی باشکوه رو به هموطنان عزیزم
  • حمید کلباسی IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    8 0
    ضمن تبریک و تشکر از دلاوران تیم ملی والیبال ایران ؛ اگر مشکل قدیمی سرویس را بر طرف کنیم شایسته پیروزیهای بیشتری هستیم
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    9 35
    آمریکای جنایتکار همیشه و در همه ی زمینه ها در برابر ایران عددی نیست و زانو میزنه و تسلیم خواهد شد.
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    9 15
    چیز خاصی ندیدیم تیم دوم ایران مقابل تیم سوم آمریکا بازی کرد وگرنه اگر کدخدا تیم اصلی اش که دیروز بازی کرد رو روانه می کرد که ایران همون ۳ بر صفر همیشگی می باخت. به هر حال سرمربی آمریکا رعایت حال ایران را کرد و ترجیح داد تیم سومش را در این بازی محک بزند.
    • محمد IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      5 18
      اگه چیز خاصی ندیدی چرا اینقدر نگرانی؟! تو اگه چیز خاصی ببینی چطور میشی؟
    • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      2 15
      خخخخخ اتفاقا ایران زیاد سه بر صفر میبره ها
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    8 11
    با مربی ایرانی. عالی بود. احسنت.
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    10 1
    پیروزی ناب و واقعی ایران زمانی ب ثبت خواهد رسید وقتی که ایران ب مصاف از رویاروی با تیم های دشمنان منصرف و صرف نظر کند
  • پری مجرد 43 ساله IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    8 21
    درود بر سروقامتان ایران همشون امشب عالی بازی کردند میلاد عبادی پور هم امشب عالی بود
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    6 7
    متاسفانه تیم والیبال عجیب، مرموز و اسرار آمیزی داریم. به تیم ته جدول به بدترین شکل می‌بازه و داره به بهترین شکل با صدر جدول بازی میکنه‏. به یه تیمایی میبازیم که هیچکسو نبرده تیمایی رو میبریم که به هیچکس نباخته. ‏دوستان تیم ملی تو فوتبال از بازی امروز والیبال یاد بگیرید و تو جام جهانی قطر آمریکا را له کنید. با تشکر
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    1 12
    در یک جنگ واقعی هم پوزه یانکیها را علیرغم تمام ادعابشان به خاک میمالیم! بزنید این دزدهای نامرد رو ببینید چطور همان کفن پوسیده برجام را میکنند.
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      4 0
      یکمی روی املا کار کن
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    5 0
    ازبودجه ی فوتبال کم کنیدبه والیبال تشویقی دهید
  • حسين DE ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    5 7
    ضمن عرض تبريك به همه هموطنان عزيز بخاطر اين پيروزى شيرين كه واقعاً دل ملت شاد شد،بچه ها واقعاً خسته نباشيد و دستتون دردنكنه ،تبريك به مربيان و كادر فنى كه از دو شكست قبلى درس گرفتند و به بچه هامون روحيه دادند،عامل اصلى پيروزى تيم ما امشب نه تنها بازى خوب همه بازيكنان ما بود بلكه انسجام و هماهنگى تيمى رمز پيروزى تيم ما بود كه متاسفانه در باربار ژاپن و بلغارستان فاقد آن بوديم ،بچه ها نشون دادند كه شايستگى هاى زيادى دارند و اگر اين شايستگى ها بدرستى هدايت و مديريت شود هر نامكنى را ممكن خواهند كرد،دم بچه هامون گرم كه دل ملت را شاد كردند،ناگفته نماند كم مربيان و كادر فنى و همچنين خود بچه ها نبايد در باد اين پيروزى بخوابند وظيفه اصلى تيم از اين ببعد شروع خواهد شد،ما هنوز تا رسيدن به جمع هشت تيم دور نهائى فاصله زياد و بازى هاى دشوارى پيش رو داريم كه اميدوارم مربيان و كادر فنى بچه ها رو خوب آماده روياروئى با قدرتهاى ديگر واليبال مانند لهستان ،فرانسه ،برزيل،صربستان،و ايتاليا بكنند تا تيم ما بتونه واقعاً بازى هاى خوبى رو انجام بديم،آقاى داورزنى گرامى سطح توقع و انتظار مردم از واليبال فوق العاده رفته بالا و اين رو بايد بعنوان يك پشتوانه ملى و روحى و معنوى به نحو شايسته ازش استفاده كرد،با اميد آنكه با تلاش و كوشش همگى شاهد روند اين پيروزى هاى ارزشمند باشيم. بچه ها خسته نباشيد دلهاتون شاد كه دل ملت را شاد كرديد دمتون گرم.
  • نیما IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    2 1
    الان است که موجب توتیری راه بیفتاد این پیروزی به چسپونن به تنگ سیاست چنان نتیجه گیری های بکنن که مغز انسان سوت بکشد ولی این پیروزی غرور آفرین را تبریک می گویم
  • حاج حسین IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    1 7
    تبریک عرض می کنیم بلند قامتان در سال 1998 من در سرکنسوگری جمهوری اسلامی ایران در یکی از شهرهای پاکستان بودم آن شب که بسیار هم سرد بود مردم آن شهر بعد از پخش مسابقه فوتبال ایران و آمریکا در قالب جام جهانی فوتبال و بعد از برد ایران در مقابل آمریکا جشن گرفتند و روز بعد و روزهای بعد دهها نفر برای تیم ملی ایران هدیه آوردند که پول و گل و شیرینی را شامل می شد... سال 98 ایران بازی های زیادی را نبرد اما آمریکا را برد آن بازی البته از آنجهت هم خیلی مهم بود که بیل کلینتون آن را سیاسی کرده تقابل بین آمریکا و ایران دانسته بود و پیروزی آمریکا را با “اطمینانِ شیطان بزرگی” پیش بینی کرده بود و خیلی جالب بود وقتی که ایران برد و کلینتون گفت: “این فقط یک بازی بود و دیگر هیچ و هیچ اتفاقی نیفتاده است” و این که "این ورزش است و شکست آمریکا یک شکست ورزشی بود نه سیاسی و..." . در مسابقات جاری والیبال هم متاسفانه تیم ایران دوازدهم است و از بازی های قبلی زیاد لذت نبردیم اما این بازی فوق العاده مهم بود و خیلی خوب بود و خیلی لذت بردیم و باید عرض کنم که این به نظر من فینال بود لیگ جهانی بود که ایران آن را برد مانند همان مسابقه 98 فوتبال؛ 0-3 ما شاء الله نتیجه عالی بود. آمریکا حتی یک ست هم نتوانست ببرد. تبریک عرض می کنیم هم به آقای عطائی، هم به تیم والیبال و هم به ملت ایران به ویژه حامیان و هواداران والیبال ممنونیم از شما که اسباب خرسندی و رضایت نیکان روزگار را نیز فراهم کردید...
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    3 20
    امریکا از درون پوسیده است. البته شیفتگان امریکا در هر جا دنیا در توهم باور غلط خود هستند
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      2 1
      آمریکا قطعا از درون پوسیده ولی این باخت سه به صفر نشانه اش نیست . . . با این استدلال پس فردا اگه آمریکا سه به صفر مارو برد لابد ما پوسیدیم
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    3 0
    ماشاالله
  • سید فروزان CH ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    1 1
    انشالله فوتبالیستها هم اینچنین پوز امریکا را به خاک خواهند مالید
  • جمال IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    5 1
    چرا کارمندهای دولت به اندازه فوتبال و والیبالیستها پول نمی گیرند .خون ورزشکارها رنگینتر است که میلیاردر شوند و در اروپا و آمریکا عشق و حال کنند .و مقابل آمریکا هم با تعصب شوند. آمریکا ایرانی های نمک نشناس را به کشورتان راه ندهید. فوتبال و والیبال کثیف است. خوردن پول بیت المال حرام است.
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    1 1
    هر سه گیم عقب بودن ولی یه جوری درگوشی با هم صحبت میکردن انگار پیروز میدان هستند اینقدر هم جماعت پرمدعا و خالی بند
  • رضا CH ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    0 1
    باریکلا دست مریزاد امروز برزیل ضعیف شده رو هم ببرید و همه ایران و ایرانی را خوشحال کنید
  • ایرانی با غیرت IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 0
    آمریکا میخواست به تیمش استراحت بدهد از نفرات ذخیره اش استفاده کرد و تیم فعلی ایران و این سرمربی در سطح اسیا هستند ه خودمان امیدواری بیخودی به خودمان امیدواری ندهیم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس