سه تهدید نشست ریاض برای عراق/آمریکا خواهان هرج و مرج در منطقه

عضو هیئت هماهنگی شیعی با اشاره به تهدیدات امنیتی، سیاسی و اقتصادی نشست قریب الوقوع ریاض با حضور بایدن برای عراق، تأکید کرد که آمریکا خواهان هرج و مرج در منطقه است.

به گزارش مشرق به نقل از المعلومه، «ترکی العتبی» از اعضای ارشد هیئت هماهنگی شیعی در عراق، درباره سه تهدید ناشی از کنفرانس ریاض که قرار است به زودی با حضور رئیس جمهور آمریکا برگزار شود، هشدار داد.

العتبی در مصاحبه با پایگاه خبری المعلومه ضمن اشاره به این تهدیدات گفت: ما به هیچ کنفرانسی که تحت نظارت کاخ سفید در منطقه برگزار می‌شود اعتماد نداریم، زیرا دستور کار آن چه امنیتی باشد و چه اقتصادی، به نفع عراق نخواهد بود و برای فرو بردن آن در مشکلات بیشتر تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه نشست ریاض سه تهدید امنیتی، اقتصادی و سیاسی برای صحنه تحولات عراق ایجاد می‌کند، تاکید کرد: کشورهای شرکت کننده در این نشست به دنبال ایجاد ائتلاف‌هایی هستند که منافع آنها را تأمین کند. آنها تلاش می‌کنند تا از وضعیت کنونی عراق برای سیطره بر منابع و دارایی‌های آن بهره برداری کنند.

العتبی در پایان خاطرنشان کرد: واشنگتن فقط خواهان هرج و مرج در منطقه است، بنابراین هدف هر نشستی که تحت نظارت کاخ سفید برگزار می‌شود، چه در ریاض و چه در جاهای دیگر، تأمین منافع آمریکا و بهره برداری از بقیه کشورها در این راستا است.

قرار است کنفرانس ریاض به عنوان بخشی از تلاش‌های آمریکا برای احیای ائتلاف‌های وابسته به خود در منطقه با حضور رئیس جمهور آمریکا و چند کشور دیگر برگزار شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس