کد خبر 1392264
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
کره شمالی

کره شمالی ضمن متهم کردن آمریکا به تلاش برای تشکیل ناتوی آسیایی، بر لزوم تلاش برای افزایش توان تقابل در برابر واشنگتن تأکید کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه کره شمالی آمریکا را به تلاش برای تشکیل اتحادی نظامی مشابه ناتو در آسیا متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا هم‌زمان با اجرای گستاخانه رزمایش‌های نظامی با کره جنوبی و ژاپن، در حال اقدام تمام عیار برای ایجاد ناتوی آسیایی است».

اشاره این بیانیه به رزمایش نظامی اخیر آمریکا با ژاپن و کره جنوبی است. آمریکایی‌ها علاوه بر این، چندی پیش برای اولین بار بعد از چهار سال ناو هواپیمابر خود را در رزمایشی با کره جنوبی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا: تا تغییر رفتار کره شمالی، فشار ادامه دارد

وزارت امور خارجه کره شمالی می‌افزاید: «این اقدامات، دورویی آمریکا در لفاظی درباره "تعامل دیپلماتیک" و "گفت‌وگوی بدون پیش شرط" را اثبات کرده و به‌طور همزمان بار دیگر نشان داده که تغییری در جاه طلبی آمریکا برای سرنگونی نظام ما از طریق زور، ایجاد نشده است».

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «این واقعیت موجب می‌شود احساس نیاز کنیم که تمام تلاش خود را برای توسعه هرچه بیشتر قدرت خنثی کردن انواع اقدامات خصومت‌آمیز آمریکا به کار بگیریم».

این بیانیه در حالی صادر شده است که «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی ظهر امروز (دوشنبه) برای حضور در نشست ناتو عازم شهر مادرید شده است. دولت این کشور تصمیم گرفته است یک دفتر نمایندگی در مقر ناتو در بروکسل ایجاد کند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در بحبوحه نگرانی‌ها از آزمایش اتمی جدید توسط کشورش، در پایان نشست مهم سه‌روزه با مقامات ارشد نظامی، دستور تقویت قابلیت‌های دفاعی کشورش را صادر کرد.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا ماه گذشته ضمن سخنرانی در کنفرانس امنیتی در سنگاپور مدعی شد آمریکا به‌دنبال ایجاد «ناتو آسیایی» نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کارشناس سیاسی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    اگر قراراست ملتها در مقابل زورگویی آمریکائیها بایستند تنها راهش اتحاد است تمام کشورهایی که بنحوی مورد تعرض آمریکا چه در تحریم و سایرجنایات قرار گرفتن باید متحد شوند پنج کشور روسیه/ کره شمالی/ ایران وهند و چین میتواند کمر آمریکا را در دنیا بشکند. کارسختی نیست فقط یک جلسه نشست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس