امیرعبداللهیان: ادعای غربی‌ها مبنی بر تلاش برای ثبات در سوریه واقعی نیست

وزیر امور خارجه گفت: عدم برخورد جدی با اقدامات مخرب و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد ادعای کشورهای غربی مبنی بر تلاش برای ثبات امنیت در سوریه واقعی نیست.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه با ابلاغ سلام های مقام معظم رهبری و رییس جمهور، سفر اخیر رئیس جمهور سوریه به تهران را نقطه عطفی در مناسبات جمهوری اسلامی ایران و سوریه خواند و آن را در پیشبرد روابط دو کشور موثر و پر ثمر ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه با قدردانی از تلاش‌های دولت و رییس جمهور سوریه در تحکیم وحدت ملی، تمامیت ارضی و حاکمیت این کشور افزود: مخالفان مشخص تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه تلاش دارند وضعیت این کشور را به هم بریزند.

امیرعبداللهیان حملات رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کرد و سکوت محافل غربی و عدم واکنش کشورهای مدعی غرب را نشان دهنده استانداردهای دوگانه این کشورها خواند.

وی افزود: عدم برخورد جدی با اقدامات مخرب تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که ادعای کشورهای غربی مبنی بر تلاش برای ثبات امنیت در سوریه واقعی نیست و این موضع آنها موجب افزایش جسارت رژیم نژادپرست صهیونیستی برای تلاش به منظور بر هم زدن اوضاع سوریه می‌شود.

وزیر امور خارجه همچنین تاکید  کرد که نگرانی‌های موجود را درک می‌کنیم ولی با توسل به عملیات نظامی برای رفع مشکلات مخالف هستیم. معتقدیم مشکلات را باید با گفت وگوهای مستقیم و از طریق همکاری با یکدیگر حل و فصل و نگرانی‌ها را رفع کرد.

از راه حلی که سوریه را از جنگ دور کند استقبال می‌کنیم

رئیس جمهور سوریه نیز سفر وزیر امور خارجه به دمشق در شرایط کنونی را با توجه به تحولات منطقه‌ای و جهانی با اهمیت خواند و افزود: وضعیتی در حال شکل گیری است که موازنه را در منطقه به نفع ما تغییر می‌دهد.

بشار اسد اقدامات کشورهای غربی را با هدف تحریک اوضاع در سوریه به منظور تسویه حساب، رقابت و امتیازگیری از طرف‌های دیگر محکوم کرد.

وی با اشاره به نگرانی‌ها و خطرات موجود در منطقه گفت: بعضی از این موضوعات بین کشورهای منطقه مشترک است و باید از طریق راه حل سیاسی و گفت وگوهای مشترک حل و فصل شود. خوشحالیم که در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایران بخشی از راه حل سیاسی در منطقه است.

بشار اسد تاکید کرد: از راه حلی که سوریه را از جنگ دور کند استقبال می‌کنیم.

وی روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه را یک رابطه همپیمانی راهبردی خواند و افزود: طی ۴۰ سال گذشته شاهد روابط رو به رشد بین دو کشور بوده ایم.

بشار اسد فلسطین را موضوع مورد توجه مشترک جمهوری اسلامی ایران و سوریه خواند و یادآور شد: با توجه به فشارها بر روی کشورهای محور مقاومت، یک هم‌پیمانی شکل گرفته که هم‌پیمانی اراده‌ها در رویارویی با نظام سلطه است و البته کشورهای کمی در دنیا دارای چنین اراده‌ای هستند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز شنبه به منظور گفت‌ وگو و تبادل نظر با مقامات عالی سوریه وارد دمشق شد و در فرودگاه مورد استقبال فیصل المقداد وزیر امور خارجه این کشور قرار گرفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج _____ ترکیه مثل‌ یزید، فرات را بست.‌ ترکیه‌ با شخصِ امام‌حسین ع وارد یک‌جنگ شده است.___ سد ایسیلو‌‌ نباید باشد.
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 0
    بسلامتی تازه ز روسیه برگشتن رفتن سوریه خستن
  • احمدخواجوند IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    2 0
    بشار اسد میگه آقای وزیر امور خارجه چی آوردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس