سلام فرمانده

نسخه عربی سلام فرمانده در شهرهای مختلف عراق در حال اجراست و نه تنها کودکان و نوجوانان بلکه سایر افراد از شیعه و سنی تا عرب و کُرد در این کشور کنار یکدیگر جمع شده و نوای سلام یا مهدی (عج) سر می‌دهند.

به گزارش مشرق، سلام فرمانده که در ایران سروده و اجرا شد، در مدت کوتاهی در سطح جهان مورد استقبال قرار گرفت و حتی نسخه بحرینی و لبنانی آن نیز در کشورهای گوناگون با حضور کودکان و نوجوانان اجرا شد.

اجرای سلام یا مهدی (عج) در کربلا

خروش«سلام فرمانده» از جوار حرم امام حسین(ع) تا مقر سابق داعش+فیلم

در کشور عراق نیز سرود سلام فرمانده این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و به نوعی کودکان عراقی در هر گوشه و کناری این سرود را زمزمه می‌کنند؛ تا جایی که در روزهای گذشته این سرود در بصره، ناصریه، بغداد و موصل اجرا شده است.

اجرای سلام فرمانده در باب القبله حرم امام حسین (ع)

در روزهای اخیر خواننده بحرینی سرود سلام فرمانده که به عنوان «سلام یا مهدی» شناخته می‌شود، با حضور در عراق، جوانان و نوجوانان شهرهای مختلف این کشور را دور هم جمع کرده و نوای سلام یا مهدی سر می‌دهد.

خروش«سلام فرمانده» از جوار حرم امام حسین(ع) تا مقر سابق داعش+فیلم

خروش«سلام فرمانده» از جوار حرم امام حسین(ع) تا مقر سابق داعش+فیلم

بر همین اساس، نسخه عربی سلام فرمانده در حرم امام حسین علیه‌السلام اجرا شد و جمعی از زائران و خادمان حرم حسینی با کودکان همراه شده و سلام فرمانده را اجرا کردند.

اجرای نسخه عربی سلام فرمانده در جوار مقام حضرت مهدی (عج) در کربلا

پس از آن در جوار مقام حضرت مهدی (عج) در کربلا، کودکان و نوجوانان عراقی نوای سلام یا مهدی (عج) سردادند و با امام زمان (عج) تجدید پیمان کردند.

خروش«سلام فرمانده» از جوار حرم امام حسین(ع) تا مقر سابق داعش+فیلم

علاوه بر این، در «طوزخرماتو» که قومیت‌های مختلفی از ترکمان، کردها و اعراب حضور دارند، سرود سلام فرمانده اجرا شد و نه تنها و کودکان و نوجوانان، بلکه افراد بزرگسال نیز با در دست داشتن تصاویری از شهدای مقاومت، این سرود را هم‌خوانی کردند.

اجرای نسخه عربی سلام فرمانده در مقر سابق داعش

طوزخرماتو یکی از شهرهای استان صلاح الدین است که در برهه‌ای به عنوان مقر داعش شناخته می‌شد، اما با کمک نیروهای مقاومت این منطقه از داعش پاکسازی و اکنون در امنیت کامل است.

خروش«سلام فرمانده» از جوار حرم امام حسین(ع) تا مقر سابق داعش+فیلم

نکته جالب در اجرای سرود سلام فرمانده در طوزخرماتو عراق این است که بیشتر مردم این شهر از اهل سنت هستند. اما با توجه به علاقه بسیاری از مردم این شهر به خاندان پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، همه افراد بدون توجه به مذهب و قومیت، کنار هم جمع شده و سرود سلام فرمانده را خواندند و سرود سلام فرمانده وحدت مسلمانان عراق را بار دیگر به نمایش گذاشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نیما IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    0 0
    این همه بدبینی توهین به اسلام هم نبود
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      0 0
      با سلام و احترام بر جناب آقا نیما ، عرض می کنم ، دوست داشتن شما که جرم نیست ، لذا هر وقت نام شریفتان را در هرجا زیارت می کنم خوشحال می شوم ، خدای تعالی خوشحالتان کند . سلامت می کنم من آقا نیما __نگفتی عاقبت چه می کنی بی ما ؟__که گفته جرم باشد دوست داشتن __درون دل ، عزیز ،مهر تو کاشتن __ با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی .
  • محمد مهدی اسلامی IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 0
    ای مسلمانان که در کل جهان __باز کردید بر بیان حق دهان __ضربتی محکم زدید بر دشمنان __ضربتی کاری تر از تیغ و سنان __ناله و فریادشان عالم گرفت __خود نمی فهمند چون هستند خرفت__ قدرت ایمانتان شاهکار بود __در بلاغ دین بهین راهکار بود
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    3 0
    سلام بر فرمانده کل مهدی فاطمه (س) باشد خاری بر قلب کور دشمنان عالم لبیک یا مهدی
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    3 0
    سلام فرمانده
  • محمد IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    2 0
    نقل شده وقتی حضرت ظهور می فرمایند ، در مسجد کوفه سخنرانی می کنند.تقریبا می شه تصور کرد چه جمعیتی و با چه شوری پای منبر ایشان حاضر می شند. ولی کسی سخنان حضرت رو گوش نمی ده! ن اینکه نخوان گوش کنن نمی تونن گوش کنن! چون مردم فقط به چهره ی نازنین آقا نگاه می کنن و اشک می ریزند./ ای که با یک جلوه غوغا می کنی/ محشری با حسن بر پا می کنی/ هر کجا پا می نهی با آن جلال / کعبه ای دیگر محیا می کنی/
  • محمدایوب IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    3 0
    خاک بر سر آنها که این سرود را که در عمق وجود آدمهایی که لقمه حلال وشیر پاک خوردند می نشیند به سخره میگیرند وبا دنیایی مقایسه میکنند مانند فائزه که لعنت بر که بیت المال مسلمین را در حلقوم این بهایی بی دین ریخت
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    12 2
    به کرشمه عنایت نگهی به سوی ما کن که دعای دردمندان ز سر نیاز باشد
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    7 2
    بهترینش نسخه لبنانی حزب الله. طبق معمول، بهترین.
  • شهروند شهرستان ارومیه IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 2
    سلام مقدمه صدور انقلاب اسلامی بر پایه حکومت عدل امام علی ع و فرمانده عدالت گستر جهان جه زیبا با جرقه یک سرود مردم پایه شروع شده است و چه زیباتر دردوران ریس جمهور ریسی شکوفه باران شده است حرف ها برای سلام فرمانده زیاد است گفته شود و خواهیم گفت کشور جمهوری اسلامی ایران روزها و ماهها و سالهای پر برکتی در پیش دارد که باید در جهان حاضر خودنمایی خواهد کند و این از عنایت بزرگ آن آقای مهربان و امام در غایب به مردمان سرزمین پارس کاوشگر ستاره ثریا است که علمدار پرچم عدالت گستر در جهان باشند کتاب سلام فرمانده باز شده است که به دنیا درسهای مهر و محبت و دوستی و عشق بر پایه عدالت بدهد دنیا منتظر باشد تا ببیند که سلام فرمانده چه نسیم های زیبا و پر طروات به حهانیان خواهد داشت و این مقدمه کتاب وزین درسهای عدالت گستری آن امام در انتظار ظهور است انشاالله و تو کل الله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس