اسکورت هواپیمای «ایزی جت» توسط اف-18 پس از تهدید بمبگذاری +فیلم

رسانه‌ها از اسکورت هواپیمای مسافربری خطوط «ایزی جت» متعلق به انگلیس از سوی جنگنده‌ «اف-۱۸» نیروی هوایی اسپانیا پس از تهدید بمبگذاری خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها بعد از ظهر دوشنبه به وقت تهران از اسکورت یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی «ایزی جت»   متعلق به انگلیس از سوی جنگنده‌ «اف-۱۸» نیروی هوایی اسپانیا  پس از تهدید بمبگذاری خبر دادند.

به نوشته روزنامه «میرور» پرواز شرکت ایزی جت از  «گاتویک» در انگلیس به «مینورکا» در اسپانیا در حالیکه مسافران مبهوت از پنجره تماشا می‌کردند توسط یک جنگنده اف-۱۸ اسکورت شد. شرکت ایزی جت این حادثه را تایید کرد و گفت که پرواز روز یکشنبه به سلامت به زمین نشست.

روز دوشنبه جزئیات بیشتری از این حادثه آشکار  و مشخص شد که  یک فروند هواپیمای ایزی جت توسط یک جت جنگنده اسپانیایی پس از اینکه یک مسافر ۱۸ ساله انگلیسی در هواپیما تهدید به بمب گذاری کرده بود، اسکورت شد.

این نوجوان شب گذشته پس از اینکه هواپیمای گاتویک به مینورکا به زمین نشست توسط پلیس دستگیر شد. تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که این هواپیما قبل از رسیدن به مقصد توسط یک جنگنده اف-۱۸  نیروی هوایی اسپانیا اسکورت می‌شود.

یکی از سخنگویان ایزی جت گفت: «ایزی جت  تایید کند که پرواز شماره EZY۸۳۰۳ از گاتویک لندن به مینورکا در حین فرود توسط هواپیمای نظامی اسکورت شده و به دلیل بررسی‌های امنیتی با تاخیر در پیاده‌شدن مسافران مواجه شد.»

اسکورت هواپیمای «ایزی جت» توسط اف-۱۸ پس از تهدید بمبگذاری +فیلم

گفته می‌شود این تهدید از طریق یک شبکه اجتماعی ارسال شده است. هنگامی که این هواپیما فرود آمد، به منطقه‌ای دور از پایانه اصلی و سایر هواپیماها منتقل شد.

گارد مستقر در فرودگاه عملیات ویژه‌ای را سازماندهی کرد که شامل بسیج کارشناسان خنثی سازی بمب و همچنین سگ‌های مواد بود که یک محیط امن در اطراف هواپیما ایجاد کردند. در  جریان این حادثه تاکنون پنج نفر دستگیر شده‌اند.   

چندی قبل نیز در حادثه‌ای مشابه،  شماری از جنگنده‌های بلغارستان با موفقیت یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط پروازی ترکیه را که با تهدید امنیتی مواجه شده بود، اسکورت کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 0
    هزین ههای اضافی موضع جدیدو ‌نبرددراوکراین
    • مصر IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      4 0
      اسکورت هواپیمایی که توش بمب گذاشتن چه ثمری میتونه داشته باشه؟!
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      0 0
      اسکورت واسه اینه اگه خواست انتحاری بزنه همانجا کلکش را میکنه
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    0 0
    خخخ الان اون جت چیکار می تونه بکنه؟
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    0 0
    الان اون جنگنده چه کاری در مقابل بمب گذاری داخل هواپیما می‌تونه انجام بده
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 1
    اللهم عجل لولیک الفرج ____سد ایسیلو‌‌ نباید باشد. ______ ترکیه مثل‌ یزید، فرات را بست.‌ ترکیه‌ با شخصِ امام‌حسین ع وارد یک‌جنگ شده است. ___ فرات را دوباره بسته اند هل من ناصر ینصرنی‌
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    ایران در سوریه تاجگذاری کرده است.‌لشگر ایرانیان در زندان ها و گوشه کنار باکو آماده قیام هستند. به زودی رئیس جمهور ایرانیان در عراق و لینان حاکم خواهد شد. امپراطوری باستانی ایران دوباره زنده شده است. و این امپراطوری جهان را خواهد لرزاند. --------------- ایران با فارس فرق دارد ایران یعنی همه پیمان برادری مقدسِ بین یاران شاه جهان مهدی فاطمه،
    • TR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      0 0
      اگه قصد فتنه گری تو آذربایجان داشته باشید جهل میلیون تورک داخل مقابل شما خواهند بود تو سوریه فقط نوکر روسیه شدید بدون روسیه یک هفته هم نمی تونید دوام ییاورید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس