کرونا

در ۲۴ ساعت گذشته،۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰۸۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۴ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۱۶۴ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۴ هزار و ۵۴۲ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۹۵۲ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۶۵۸ دُز رسید.

به گفته بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دولت مردمی مبارزه با کرونا را به عنوان نخستین اقدام در اولویت قرار داد، تهیه واکسن شتاب گرفت و با حضور مردم در رده های مختلف انتظامی، بسیج نیروهای جهادی و غیره مساجد، مراکز، استادیوم ها محل تزریق واکسن شد و در روز حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تزریق و در هفته حدود هشت میلیون تزریق انجام شد و ما رکورد جهانی داریم که نشان دهنده قدرت است.

وی افزود: با استفاده از نوع واکسن نو ترکیب و ویروس کشته شده ایمنی جمعی علیه کرونا ایجاد شده است.

شناسایی ۱۰۸۴ بیمار جدید کرونایی/ ۴ نفر دیگر جان باختند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 0
    موج هفتم از حدود یک هفته پیش با سویه جدید اومیکرون شروع شده است و احتمالا تا یک ماه دیگر ( اواسط مرداد) ادامه خواهد داشت. تعداد مبتلایان و بستری ها و بستری های ICU هر سه چند روز است که افزایشی است و این اتفاق برای اولین بار بعد از 4 ماه رخ می دهد. البته شدت این موج از لحاظ تعداد مبتلا و بستری و فوت به موج اومیکرون بهمن و اسفند سال قبل نخواهد رسید و احتمالا حداکثر فوتی ها روزانه حدود 50 تا 60 نفر خواهد بود. از هموطنان عزیز رعایت پروتوکلهای بهداشتی و واکسیناسیون عقب افتاده را خواستاریم.
    • سارا IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      0 0
      نه واکسن و نه پروتکلهای بهداشتی هیچ تاثیری نداره - فقط نزدیک محرم و صفر که میشه کرونا اوج میگیره بعدشم که محرم و صفر گذشت فروکش میکنه - حالا ببینید اینطور میشه یا نه؟ کرونا فقط میخواهد دین را زمین بزند فقط همین!
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    دوباره فهمیدین داره محرم شروع میشه موج ها هم شروع میشه من نمیدونم چرا موقعی که همه میرن شمال و کیش و ترکیه و هزار جای دیگه و ... کرونایی وجود نداره و آمار پایینه و همه هم ریلکس بیرون میرن و اینا ولی وقتی بوی محرم میاد و میخوای بری روضه و عزاداری و یا حتی بری کربلا موج ها پی در پی شروع میشن و محدودیت ها هم بدنبالش... خدا لعنت کند باعث و بانی اش را و اونایی که میخوان حب اهل بیت را از دل شیعیان علی از بین ببرند..
  • حیدر IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    7 0
    ازین کرونا بکشید بیرون انقدر با اعصاب و روان و جیب مردم بازی نکنید شما الان بیا مریضی مثل کزاز یا هرچی رو هر روز تو رسانه اعلام کن یه ترس و دلهره ازین بیماری توی دل ملت میفته بشه مسئله چی شد دوباره دستور آمد از سازمان بهداشت جهانی یک روزه آمار بشه 4 رقمی؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس