به گزارش مشرق، هیات وزیران در جلسه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱، به استناد ماده (۹) قانون نظام رتبه بندی معلمان و به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان را به تصویب رساند.
به موجب آیین نامه مذکور، رتبه بندی معلمان مطابق قانون نظام رتبه بندی معلمان و این آیین نامه به منظور افزایش کیفی فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت ها براساس تخصص و شایستگی ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظام مند شایستگی های عمومی، تخصصی، حرفه ای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایتمندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه ای معلمان براساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا می شود.