کد خبر 1396671
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
کیفر خواست آقای نوری، ضعیف و شواهد اثباتی نداشت

مشاور حقوقی خانواده حمید نوری گفت: کیفرخواست دادگاه سوئد درخصوص پرونده. فاقد شواهد اثباتی و ضعیف است.

به گزارش مشرق، «هیبت الله نژندی» منش در نشستی با عنوان «تحلیل لایحه خانواده حمید نوری در محضر دادگاه سوئد : آثار آن آینده حقوق بین المللی کیفری»  با اشاره به  پرونده دادگاه حمید نوری در سوئد گفت: کیفر خواست صادر در این خصوص یکی از ضعیف ترین کیفر خواست‌ها در سوئد بود. همچنین وکلای تسخیری در نظر گرفته برای آقای نوری در حوزه حقوق بین المللی تسلط نداشتند.

وی یکی دیگر از ایرادهای پرونده حمید نوری را  عدم حضور تیم قضایی سوئد در ایران برای بررسی های دقیق تر دانست و گفت: آنها هیچ شناختی از موضوعات فرهنگی، تاریخی و قضایی نداشتند.

هیبت الله نژادی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: خانواده نوری به این نتیجه رسیده که لایحه‌ای ۴۴ صفحه‌ای را تدوین و تقدیم دادگاه سوئد کند.

وی در بخشی دیگر به اتهامات نوری براساس کیفر خواست دادگاه سوئد اشاره کرد و افزود :این اتهامات توسط شاکیان مطرح شد و هیچ سند متغنی ارایه نشده است.

وی درباره لایحه تدوین شده از سوی خانواده نوری گفت: در این لایحه به بیان حقایقی از گروه منافقین و جنایات آنها پرداخته شده همچنین در این لایحه آورده شده نه تنها در ایران، بلکه امریکا، انگلستان و اتحادیه اروپا این گروه را گروهی تروریستی می دانند. و همچنین عملیات مرصاد مخاصمه مسلحانه در این با ادله ارایه شده، معرفی می شود.

این کارشناس حقوق کیفری گفت: در این لایحه به این امر، اعتراض کردیم که این موضوع در صلاحیت دادگاه ملی نیست و مراجع بین المللی صلاحیت بررسی دارند. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس