کد خبر 1387268
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
نقض حقوق بشر حمید نوری از زبان پسرش

همسر و دختر حمید نوری شکنجه های روحی و روانی او را روایت کردند.

به گزارش مشرق، دختر حمید نوری در نشست خبری واکاوی حقوق بشری پرونده حمید نوری، گفت: پدرم ۳۲ ماه است که در زندان و تحت شکنجه‌های روحی و روانی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پدرم وابسته به خانواده‌ و نوه‌های خود هستند، گفت: پس از ۲۵ ماه در اولین ملاقات با پدرم اجازه حضور نوه ها را ندادند و تنها من، مادر و برادرم حدود ۳۰ دقیقه ای با پدرم ملاقات داشتیم که در این ملاقات نیز پلیس حضور داشت. 

عطیه نوری گفت: زمانیکه امکان ملاقات نوه ها با پدرم فراهم نشد، تصمیم گرفتیم پشت در دادگاه نوه‌ها پدربزرگ خود را ببینند، در این زمان گروهک تروریستی منافقین به بچه ها هم فحش دادند و توهین کردند که فشار روانی زیادی را برای بچه ها ایجاد کرد.

وی افزود: گروهک منافقین با هدف ایجاد جو منفی برای ما و پدر به محل برگزاری دادگاه می آمدند که پدرم نتواند از خود و کشورمان دفاع کند. آن ها به صورت برنامه ریزی شده با سه اتوبوس در محل برگزاری دادگاه حاضر می‌شدند و در زمان مشخص به آن ها غذا و خوراکی نیز داده می‌شد. 

عطیه نوری گفت: افرادی که در حاشیه دادگاه به ما فحش می دادند دارای لیدر بودند و تمامی اقدامات آن ها برنامه ریزی شده بود. این اقدامات با انگیزه عصبانی کردن ما صورت می گرفت که از واکنش‌های ما سواستفاده کنند. صدای این افراد در دادگاه هم شنیده می شد که فشار روحی بیشتری به پدرم وارد می‌کرد. 

دختر حمید نوری در پاسخ به اینکه آیا در زمان برگزاری دادگاه حامی‌ای برای شما حضور داشت، اظهار کرد: حتی یک مترجم منصف نیز مورد هجمه قرار گرفت، در نهایت انصراف داد. 

در ادامه این نشست خبر همسر حمید نوری اظهار کرد: اکنون جنگ رسانه است و متاسفانه هنوز برخی در کشور خودمان نیز از موضوع نقض حقوق بشر همسرم در سوئد اطلاع ندارند. 

وی افزود: چه حقوق بشری است که حدود هشت ماه پس از دستگیری از همسرم اطلاعی نداشتیم! مادر همسرم حدود ۸۰ سال دارند که تا چندین ماه موضوع دستگیری همسرم را به ایشان اطلاع ندادیم و در اولین تماسی همسرم پرسیدند که مادرم زنده اند؟

همسر حمید نوری گفت: اولین تماس ما بدین شکل بود در یک روز تعطیل من تنها به سفارت سوئد رفتم و حدود ۱۵ دقیقه تحت نظارت شدید صحبت کردیم‌. 

وی ادامه داد: ما با وعده ملاقات و امیدوار به سوئد رفتیم که پس از یک هفته اعلام کردند که شما باید بازجویی شوید، و پس از آن شاید امکان ملاقات ایجاد شود که ما قبول نکردیم و امکان ملاقات فراهم نشد.

همسر حمید نوری با بیان اینکه پس از ۲۵ ماه توانستیم ملاقات داشته باشیم، گفت: در زمان برگزاری دادگاه، منافقین در حاشیه دادگاه به ما توهین و تهدید می‌کردند، تنها کاری که از دست ما بر می آمد این بود که با حضور در دادگاه به همسرم روحیه بدهیم. 

وی گفت: منافقین به ریشه های خود پشت کردند و شرایط بدی دارند. آن ها با جمهوری اسلامی ایران و تک تک مردم ایران دشمن هستند و ما شاهد ترورهای آن ها در دهه ۶۰ بودیم.

همسر حمید نوری بیان کرد: دفاع از جمهوری اسلامی ایران و روشنگری این موضوع رسالتی است که خداوند برعهده همسرم است، از همه میخواهم که برای همسرم دعا کنند. 

به گزارش فارس؛ حمید نوری در تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۱۹ با تبانی نظام قضائی سوئد و گروهک تروریستی منافقین دستگیر شد. دو نفر از اعضای این گروهک آبان‌ماه ۹۸ از طریق یک دفتر حقوقی در انگلیس گزارشی حاوی ادعاها و اتهامات واهی علیه نوری به مقام‌های سوئدی ارائه می‌کنند و همزمان به بهانه حل و فصل اختلافات خانوادگی دخترخوانده نوری، وی را به سوئد می‌کشانند.

در ده‌ها جلسه دادگاه که علیه حمید نوری برگزار شد غیر از شهادت اعضای گروه تروریستی منافقین هیچ مستندات قابل توجهی علیه ایشان مطرح نشده است. وکلای نوری دی‌ماه سال جاری گفته بودند در جلسات قبلی دادگاه چندین نوبت مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی سوئد قرار گرفته است. 

حمید نوری اما یک کارمند ساده قوه قضائیه بوده که از سال ۷۰ خود را بازنشسته کرده و ۳۰ سال است که شغل آزاد دارد.  حمید نوری در فرصت کوتاهی که دادگاه برای دفاع از خود به او داده، علاوه بر افشاگری در خصوص سوابق جنایتکارانه منافقین در ایران، نسبت به چگونگی ربوده شدن، روند دادرسی و نوع برخوردها در زندان انفرادی سوئد نیز اعتراضات صریحی انجام داده که حقیقت حقوق بشر غربی و نوع برخورد سیاسی آنها با این موضوع انسانی را به خوبی هویدا می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 1
    نوری نباید در دادگاه حاضر می شد. باید صریحا اعلام کرد دادگاه غیر قانونی است و به کوچکترین اتهامی جواب نخواهد داد.
  • US ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 0
    مقابله به مثل جیگرم خنک شد
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    اللهم فک کل اسیر بحق محمد و آل محمد
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 0
    حقشه.
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 0
    خوبه روحی وروانی بوده وشکنجه جسمی واعترافگیری نبوده!؟
  • US ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    آیا واقعا وزارت خارجه ما تخصص و توانایی لازم برای حمایت حقوقی، قضایی و پیگیری های دیپلماتیک موثر و نتیجه - محور از اتباع بیگناهی مثل ایشون و بسیاری دیگر و حتی دیپلمات‌های بیگناه خودش مثل آقای اسدی را که به اتهامات واهی سالهاست در زندان های کشورهای مختلف در بند هستند، ندارد؟؟؟!!! یا عزم و اراده و انگیزه چنان حمایتی را ندارد؟؟؟!!! و یا هر دو ؟؟؟!!! آیا واقعا نباید تدبیر و چاره ای عاجل و قاطع به حال این اوضاع آشفته و نابسامان و مشوش و مشکوک !!! کرد ؟؟؟
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    5 9
    آشتی آشتی همگی بریم تو کشتی !!!!!!!!
    • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      6 2
      خیلی پ س ت ی
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    3 2
    چرا اعتصاب غذای تر وخشک نمیگیره،تا آزادش کنند!؟
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    15 14
    از مجازات عمل غافل مشو
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      2 5
      خفه شو
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      2 5
      غلط نکن منافق
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    6 1
    شاید حقش همین بوده خدا داند ولی اگر این قاضی یا هر سمتی داشته رفته آنجا قبرش را بکند که حالا آنجا گیرش انداختند بلاخره کارایی کرده کار خدا بی حساب و کتاب نیست شاید آنجا نماز نخوانده
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    4 4
    برا ازادیش 3صلوات
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    2 0
    برخورد منافقین با حامیان جمهوری اسلامی در سوئد و حتی با پلیس سوئد. نشان خوبی از جنگ منافقین با امثال نوری است. در هر جنگی هم کشته و خسارات هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس