کد خبر 1396731
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴
پلوسی: شینزو آبه رهبری تاریخی بود

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به ترور شینزو آبه نخست وزیر پیشین ژاپن اعلام کرد که اون رهبری تاریخی بود.

به گزارش مشرق، نانسی پلوسی روز جمعه به وقت محلی گفت: کنگره و آمریکا  در سوگواری از دست دادن غم انگیز شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن به مردم این کشور ملحق می شود.

وی تصریح کرد: آبه در طول مدت طولانی حضور خود در صحنه عمومی، یک رهبر تاریخی، یک دوست ارزشمند برای آمریکا و یک قهرمان صلح و رفاه برای ژاپن و کل جهان بود.

 آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز که برای شرکت در نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ در بالی اندونزی به سر می برد، در واکنش به ترور شینزو آبه نخست وزیر پیشین ژاپن گفت: همراه با مردم آمریکا، درگذشت غم انگیز شینزو آبه را صمیمانه تسلیت می گویم. آبه یک رهبر جهانی و متحد قاطع و دوست آمریکا بود که چشم انداز او از هند و اقیانوسیه آزاد و باز، همکاری ما را به سطوح جدیدی ارتقا داد.

پیش از این، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به درگذشت شینزو آبه نخست وزیر پیشین ژاپن با ابراز تاثر و تسلیت گفت: او قهرمان اتحاد بین کشورهای ما و دوستی بین مردم ما بود.

به گزارش کاخ سفید، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه به وقت محلی در بیانیه ای شینزو آبه نخست وزیر پیشین ژاپن افزود: من از خبر کشته شدن دوستم آبه شینزو، نخست وزیر سابق ژاپن در هنگام تبلیغات انتخاباتی، متحیر، خشمگین و عمیقا متاثر شدم.

 بایدن به نشانه احترام به شینزو آبه دستور داده است تا پرچم آمریکا در کاخ سفید، تمام ساختمان ها و محوطه های عمومی، تأسیسات نظامی و سفارتخانه های آمریکا در سراسر جهان تا روز یکشنبه نیمه افراشته قرار گیرد.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی از درگذشت شینزو آبه نخست وزیر پیشین ژاپن بر اثر ترور ابراز تاسف و نگرانی کرد.

دبیرکل سازمان ملل با تسلیت به خانواده نخست وزیر پیشین ژاپن و دولت و ملت این کشور افزود: من عمیقا از قتل فجیع شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن ناراحت و متاثر شدم.

به گزارش مشرق، رسانه های ژاپنی روز جمعه خبر دادند  که شینزو آبه نخست وزیر پیشین ژاپن که هدف شلیک گلوله در یک کارزار انتخاباتی قرار گرفت، جان خود را از دست داد.

تلویزیون ژاپن به نقل از بیمارستان شهر نارا اعلام کرد که مرگ شینزو آبه بر اثر اصابت مستقیم گلوله به قلب او رخ داده است .

بیمارستان در بیانیه ای اعلام کرد که کادر پزشکی با وجود تلاش های به عمل آمده نتوانست خونریزی ناشی از اصابت گلوله ها را متوقف کند چرا که یکی از گلوله ها قلب او را سوراخ کرده بود.

شینزو آبه روز جمعه در حال سخنرانی در شهر نارا که برای انتخابات پارلمانی در آخر هفته تبلیغات می‌کرد از ناحیه پشت سر هدف گلوله قرار گرفت.

باسابقه‌ترین رهبر ژاپن، حوالی ساعت ۱۱:۳۰ در حالی که در مقابل ایستگاه راه‌آهن «کینتتسو» سخنرانی می‌کرد از پشت هدف گلوله قرار گرفت و پس از شنیده شدن دو گلوله به زمین افتاد.

«تتسویا یاماگامی - Tetsuya Yamagami» عامل تیراندازی فردی ۴۱ ساله که عضو سابق نیروی دریایی این کشور است، توسط نیروهای امنیتی ژاپن دستگیر شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 3
    در دیاثت سیاسی کم نظیر بود.
  • جوجه تیغی بدنساز IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 2
    تو رو خدا انتقام سختشو مثل ایران سه سوته بگیرید .. نذارید داغش سرد بشه .. نذارید قرن عوض بشه و انتقامشو نگیرید .. از ایران یاد بگیرید .. تاکید میکنم از ایران یاد بگیرید چلمنگا
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    ترور آبه مقدمه ترور دیگری بود
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 0
    بخصوص که کاغذکاخ نجس سفیدرازیرپایش دردیداربارهبرقرارداد
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    برای همین کشتیدش؟
  • DK ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    ترور ها ادامه خواهد داشت. ترور از مقدمات ظهوره
  • DE ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    1 0
    به جای شینزو آبه دوست داشتنی باید یکی این ترامپ گندبک را می کشت
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    تاریخی شد!!!
  • فرشته IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    روحش شاد.به امید ترور پوتین و سرکردگانش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس