بیانی: یکدل و متحد نباشیم در جام جهانی سوژه خنده می‌شویم/ بازیکنان نباید درباره جایگاه سرمربی تیم ملی نظر بدهند

هافبک اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: اگر بازیکنان و کادرفنی ما تا جام جهانی متحد نشوند، سوژه خنده می‌شویم.

به گزارش مشرق، شاهرخ بیانی در مورد مباحث مطرح شده نسبت به برکناری دراگان اسکوچیچ اظهار داشت: از زحمات اسکوچیچ برای کسب نتایج خوب تیم ملی و صعودمان به جام جهانی تشکر می‌کنم اما برای همه مردم شبهاتی ایجاد شده که تعدادی از بازیکنان از طریق برخی کانال‌های خاص انتخاب می‌شوند و سپس خط می‌خورند. جو دو جانبه‌ای در تیم ملی ایجاد شده و برخی بازیکنان می‌گویند اسکوچیچ باشد و تعدادی دیگر هم می‌گویند نباشد که این موضوع برای فوتبال ما خیلی بد است.

* بازیکن نباید به خودش اجازه بدهد که بگوید سرمربی تیم ملی باشد یا نباشد

وی افزود: جایگاه مربی تیم ملی قابل احترام است و بازیکن نباید به خودش اجازه دهد که بگوید او باشد یا نباشد. اما متأسفانه برخلاف برخی بازیکنان تیم ملی که می‌گویند اسکوچیچ همچنان باید بماند، برخی نفرات سطح بالا و با تجربه تیم ملی خلاف این نظر را دارند. همین مسائل نشان می‌دهد صددرصد اتفاقی رخ داده که سبب شده همدلی و اتحاد در این تیم از بین برود.

* قرار به تغییرات باشد کی‌روش بهترین گزینه است

هافبک اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: من چندین سال بازیکن تیم ملی بودم و می‌دانم هیچ وقت بازیکن نباید در خصوص سرمربی تیم چنین دیدگاهی داشته باشد. اگر قرار است تغییراتی در تیم ملی اتفاق بیفتد الان زمانش است. تنها کسی هم که می‌تواند جانشین اسکوچیچ شود کارلوس کی‌روش است. او از لحاظ تجربه، ایجاد ساختار دفاعی، نظم و انضباط تیمی درون و بیرون از زمین بهترین گزینه برای تیم ملی است. کی‌روش نفر به نفر از بازیکنان ما شناخت دارد. او اکنون بدون تیم است و تجربه چهار دوره جام جهانی را دارد. همه مربیان دنیا به کی‌روش احترام می‌گذارند و مربی صاحب سبک و با کلاسی است. این فاکتورها خیلی مهم است و وزن تیم را بالا می‌برد. 

یکدل و متحد نباشیم در جام جهانی سوژه خنده می‌شویم

* دوگانگی و یکدل نبودن برای تیم ملی بد است

بیانی در خصوص اینکه بازیکنان تیم ملی حتی برای انتشار استوری حمایتی از اسکوچیچ با هم اختلاف‌نظر دارند و بسیاری از آنها چنین استوری مشترکی را منتشر نکردند، توضیح داد: همین مسائل نشان‌دهنده اختلاف سلیقه در تیم ملی است و این دوگانگی و یکدل نبودن برای تیم خیلی بد است.

بیشتر بخوانید:

پای وزیر ورزش به ماجرای برکناری اسکوچیچ باز شد

وی در مورد اینکه چه کسی باید در بین بازیکنان تیم ملی اتحاد ایجاد کند، گفت:‌ فدراسیون فوتبال در رأس همه امور قرار دارد و باید بین بازیکنان و کادر فنی اتحاد ایجاد کند. میرشاد ماجدی باید به عنوان سرپرست و سکاندار فدراسیون برنامه‌ای بگذارد و نشستی داشته باشد تا تیم ملی از این وضعیت خارج شود. اگر قرار است اسکوچیچ در جام جهانی روی نیمکت ما باشد باید جلسه‌ای را برای ایجاد همدلی بین او و تمام بازیکنان ایجاد کرده و با گفتن یا علی کار را استارت بزنند. دیگر نباید چنین مسائلی ببینیم. 

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: اگر قرار است سرمربی تیم ملی را تغییر بدهند اکنون بهترین زمان است زیرا اگر زمان بگذرد و یک ماه مانده به جام جهانی تصمیم به تغییر سرمربی بگیریم نه تیم نتیجه می‌گیرد، نه بازیکنان می‌توانند خودشان را نشان بدهند و نه سرمربی جدید فرصت کار کردن خواهد داشت. من شنیدم ۴-۵ بازیکن اسکوچیچ را تأیید کرده و سایرین چنین کاری انجام نداده‌اند معلوم است تیم مشکل دارد. بازی‌ها در قطر برگزار می‌شود و باید خودمان را در این کشور عرب‌زبان مقتدر نشان بدهیم.

* برای سوژه خنده نشدن باید متحد و همدل باشیم

بیانی تصریح کرد: در زمان حضور کی‌روش در تیم ملی کسی جرأت نمی‌کرد چنین اقدامی انجام بدهد زیرا او اقتدار زیادی داشت. قرار نیست در جام جهانی با تیم‌های آسیایی بازی کنیم بلکه قرار است به مصاف حریفان بزرگی برویم. به همین دلیل برای اینکه بتوانیم با آبرو بازی کنیم و سبب خنده کشورهای دیگر نشویم، باید متحد و همدل باشیم. 

یکدل و متحد نباشیم در جام جهانی سوژه خنده می‌شویم

* مشخص شدن تکلیف فدراسیون به سود تیم ملی است

وی درباره نقش انتخابات آتی فدراسیون فوتبال برای خروج تیم ملی از بلبشوی فعلی، گفت: صددرصد مشخص شدن وضعیت فدراسیون به سود تیم ملی است. اگر وضعیت رئیس و نایب رئیس‌های اول و دوم فدراسیون مشخص شود، دیگر پشت پرده کسی نمی‌تواند لابی کند و کاری انجام دهد زیرا همه چیز معلوم و مشخص است. در آن زمان رئیس جدید فدراسیون جلسه گذاشته و برای تیم برنامه‌ریزی می‌کند. جام جهانی در سطح جهانی برگزار می‌شود و دیگر قرار نیست به مصاف عراق، سوریه، لبنان و امارات برویم. همه دنیا بازی ایران مقابل انگلیس، آمریکا و ولز را می‌بینند. زندگی خود بازیکنان با درخشش در این سه مسابقه تغییر می‌کند. اگر خوب بازی کنند می‌توانند به تیم‌های بزرگ بروند و جایگاه فعلی خود را عوض کنند. به همین دلیل رئیس بعدی فدراسیون باید بلافاصله برنامه‌ریزی خوبی در نظر بگیرد.

* یکی از معضلات بزرگ فوتبال ما پول است

بیانی در خصوص اینکه چه مدیری را برای آینده فدراسیون فوتبال نیاز دارد، عنوان کرد: مدیری می‌خواهیم که این بار بزرگ را به دوش بکشد. اکنون یکی از معضلات بزرگ فوتبال ما پول است. فردی که به فدراسیون می‌آید باید بتواند منابع مالی خوبی را تأمین کند. اکنون شناخت خاصی نسبت به نامزدهای ریاست فدراسیون ندارم. روزگاری امثال ناصر نوآموز، داریوش مصطفوی، محسن صفایی فراهان و محمد دادکان رئیس فدراسیون ما بودند اما اکنون شرایط را می‌بینید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 1
    غلط کردن همدل نباشند بهتر است خط بخورند یا پای عهد خود بایستند و دست از قلدری بر دارند در غیر اینصورت ملت آنها را به زباله دان تاریخ می اندازد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس