کد خبر 1397098
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
شکار خودروی پرنده در کف خیابان

به تازگی مشخص شده که کمپانی خودروسازی چینی ایکس پنگ XPeng در حال تست یک خودروی پرنده بوده است.

به گزارش مشرق، به تازگی مشخص شده که کمپانی خودروسازی چینی ایکس پنگ XPeng در حال تست یک خودروی پرنده بوده؛ البته مقداری قبل تر ایکس پنگ یک خودروی پرنده را نیز ثبت اختراع کرده بود که مشخص شد همین مدل بوده است. این خودروی پرنده در حال تست در سطح خیابان مشابه با یک خودروی واقعی به نظر می رسد و روی سقف آن یک جعبه بزرگ برای قرار گرفتن موتورهای روتوری پروازی قرار گرفته است.

کمپانی XPeng Heitech شرکتی بوده که تمامی خودروهای پرنده تولید شده توسط این خودروساز چینی را توسعه داده است. موسس این شرکت Zhao Deli بوده که در سال ۲۰۱۳ با سرمایه گذاری خود و همچنین حمایت مدیرعامل ایکس پنگ یعنی He Xiaopeng موفق به تاسیس این شرکت شد. از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ کمپانی ایکس پنگ Heitech پنج نسل از خودروهای پرنده خود را معرفی کرده است. جالب اینجاست که نسل پنجم خودروهای پرنده ایکس پنگ به بازار اروپا هم راه پیدا کرده است. تنها یک مشکلی خودروهای پرنده ایکس پنگ Heitech که تا به امروز توسعه یافته اند دارند. مشکل این بوده که هیچ یک از آنها شبیه به خودروهای سواری نیستند و حتی هیچ یک از آنها چرخ یا بدنه رایج در خودروهای فعلی را ندارند. اما ایکس پنگ با معرفی ششمین نسل از خودروی پرنده خود قصد تغییر این موضوع را دارد.

شکار خودروی پرنده در کف خیابان

ویژگی های ششمین خودروی پرنده ایکس پنگ XPeng Heitech

پیشتر تصاویر اولیه مربوط به ثبت اختراع ششمین نسل خودروی پرنده ایکس پنگ XPeng منتشر شده بود. این خودروی پرنده استایلی مشابه با خودروهای معمولی داشت و تنها یک باکس روی سقف برای موتورهای پروازی این خودروی پرنده که به شکل روتور هستند نصب شده است. با توجه به اسناد متتشر شده، چالش اصلی این خودروی پرنده طراحی مکانیزم باز و بسته شدن بازوهای روتورهای پرنده و قفل شدن آنها بوده تا از بروز آسیب در حین پرواز یا در حین حرکت در جاده جلوگیری شود.

شکار خودروی پرنده در کف خیابان

حال هم تصاویر جاسوسی جدیدی از خودروی پرنده نسل شش ایکس پنگ در حال حرکت در جاده منتشر شده است. همانطور که در این تصاویر مشخص است، این خودرو پرنده از بدنه استتار شده ایکس پنگ XPeng P۷ که یک سدان الکتریکی بوده استفاده کرده است. چرخ های جلو مقداری به جلو رفته اند و عرض اکسل عقب به حد زیادی افزایش یافته است. به نظر می رسد که کمک فنرهای استفاده شده در این خودروی پرنده به مراتب قدرتمندتر از نسخه معمولی ایکس پنگ P۷ سدان هستند.

شکار خودروی پرنده در کف خیابان

نکته مهم این خودروی پرنده شکار شده در خیابان، سازه نصب شده روی سقف آن است. یک جعبه بزرگ روی سقف این خودرو نصب شده و کابل های ضخیمی هم روی سقف این خودرو دیده می شود. بدین ترتیب این جعبه نصب شده روی سقف صرفا یک سازه غیرکاربردی نیست. در نظر داشته باشید که چالش اصلی ساخت یک خودروی پرنده این چنینی طراحی مکانیزم تاشونده روتورهای پروازی بوده تا آنها را از لرزش های به هنگام حرکت در سطح جاده ایمن نگه دارد. به نظر می رسد که شرکت ایکس پنگ Xpeng Heitech در حال تست سیستم تعلیق منحصر به فردی برای به حداقل رساندن لرزش های وارد شده به این مکانیزم در حین حرکت در سطح جاده است.

شکار خودروی پرنده در کف خیابان

ششمین خودروی پرنده ایکس پنگ ظاهرا در مراحل تست و توسعه اولیه است. ظاهرا این خودروی پرنده قرار است در سال ۲۰۲۴ تولید شود و برچسب قیمت آن در حدود ۱۵۰ هزار دلار است. ایکس پنگ اشاره کرده که وزن این خودروی پرنده نصب سدان ایکس پنگ XPeng P۷ بوده که بدین ترتیب وزن خالصی در حدود ۹۶۰ کیلوگرم دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    1 0
    ایده‌اش برای بچه‌ها جذابه. اما در واقع طرح مسخره‌ایه. جا دادن دو نوع قوای محرکه، یکی موتور و گیربکس و محور چرخ‌ها و ... و یکی هم بال و ملخ و در نتیجه افزایش شدید وزن و مصرف سوخت برای این که گاهی از یکی‌شون استفاده کنی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس