پرواز به فینال با جادوی تفکر وطنی/ بهروزیِ والیبال ایران با عطایی!

تیم ملی والیبال کشورمان با هدایت بهروز عطایی توانست به مرحله نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ صعود کند.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران در آخرین مسابقه خود در مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ توانست قاطعانه و با نتیجه ۳ بر صفر از سد صربستانی عبور کند که هدایت آن برعهده ایگور کولاکوویچ، سرمربی پیشین تیم ملی والیبال کشورمان بود. با این نتیجه صعود شاگردان بهروز عطایی به مرحله نهایی رقابت‌های لیگ ملت‌ها به میزبانی ایتالیا قطعی شد و حالا تنها باید منتظر ماند و دید که ایران هفتم خواهد شد یا هشتم.

این صعودی در شرایطی رقم خورد که در پایان هفته اول که با نمایش ضعیف ملی‌پوشان ایران همراه بود بسیاری از به اصطلاح کارشناسان و پیشکسوتان شمشیر را از رو بسته و شروع به انتقادهای ناجوانمردانه کردند اما در این بین برخی‌ها هم مردم را به صبوری دعوت کردند و از روزهای روشن برای تیم ملی خبر دادند.

پرواز به فینال با جادوی تفکر وطنی/ بهروزیِ والیبال ایران با عطایی!

قبل از هرگونه اظهارنظر فنی یا غیر فنی شاید بد نباشد نگاهی به عملکرد تیم ملی ایران در ادوار گذشته لیگ جهانی یا همان لیگ ملت‌های کنونی بیاندازیم. والیبال ایران در سال ۲۰۱۳ برای نخستین بار سهمیه حضور در لیگ جهانی را به دست آورد و از آن زمان تاکنون در این رقابت‌ها و لیگ ملت‌ها حضور داشته است.

بهترین عملکرد تیم ملی والیبال ایران در هشت دوره حضور در این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۴ رقم خورد که از مرحله گروهی به مرحله نهایی رسید و از این مرحله نیز به نیمه‌نهایی صعود کرد و نهایتاً به عنوان چهارمی مسابقات دست یافت که هدایت تیم ملی ایران را اسلوبودان کواچ برعهده داشت.

تیم ملی والیبال ایران که تجربه حضور در پنج دوره لیگ جهانی و سه دوره لیگ ملت‌ها را در کارنامه خود دارد، در سال ۲۰۲۲ و در نهمین حضور خود برای نخستین بار با سرمربی ایرانی (بهروز عطایی) در رقابت‌ها حضور پیدا کرد و توانست جواز حضور در جمع ۸ تیم برتر را به دست بیاورد.

پرواز به فینال با جادوی تفکر وطنی/ بهروزیِ والیبال ایران با عطایی!

تیم ملی والیبال ایران در سه دوره قبلی این رقابت‌ها به ترتیب با ایگور کولاکوویچ (۲۰۱۸ و ۲۰۱۹) و ولادیمیر آلکنو (۲۰۲۱) پا به میدان رقابت گذاشت که در سال ۲۰۱۸ با ایگور کولاکوویچ عنوان دهم را به دست آورد. در سال ۲۰۱۹ بازهم با هدایت کولاکوویچ پنجم شد و در سال ۲۰۲۱ با حضور ولادیمیر آلکنو نتوانست عنوانی بهتر از دوازدهمی کسب کند. تیم بهروز عطایی تا همینجای مسابقات توانسته عملکردی به مراتب بهتر از سال ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ داشته باشد که اگر موتورِ دیر روشن شده ملی‌پوشان به این زودی‌ها سرد نشود امکان نتایج بهتری هم وجود دارد.

تیم ملی والیبال ایران با کادری تمام ایرانی و در شرایطی کمتر کسی به تیم نصفه و نیمه‌اش امید داشت، توانست یک بار دیگر امید و شادی را به دل مردم ایران برگرداند. بهروز عطایی، علیرضا طلوع‌کیان، عظیم جزیده و حسین خوریانی نفراتی هستند که با اتحاد، تلاش، همبستگی و جنگندگی، ملی‌پوشان را آماده رقابت با حریفان تا دندان مسلح کردند و ثابت کردند که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. عملکرد ملی‌پوشان جوان و کم تجربه ایران در اکثر مسابقات به قدری خوب بود که حتی ستاره‌های سابق تیم ملی به ستایش آنها پرداختند.

پرواز به فینال با جادوی تفکر وطنی/ بهروزیِ والیبال ایران با عطایی!

از زمانی که برخی‌ها مدعی بودند والیبال ایران بدون سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، شهرام محمودی و ... نمی‌تواند نتایج خوبی کسب کند زمان زیادی نگذشته و شاید بهتر باشد آن افراد هم دست از عقده‌گشایی برداشته و کمک کنند تا این پرنده که تازه شروع به پرواز کرده هر روز بیشتر اوج بگیرد. بدون شک ستاره‌های سابق تیم ملی هم زحمات زیادی کشیدند و حتی در پرورش این نسل هم بسیار تاثیرگذار بودند، اما واقعیت این است که باید به نیروی جوانی نسل فعلی اعتماد کرد و به آنها زمان داد تا هر روز بهتر شوند. نباید فراموش کرد که ستاره‌هایی همچون جواد کریمی، میثم صالحی، علی اصغر مجرد و حتی پوریا یلی هنوز در ترکیب این تیم قرار نگرفته‌اند.

مرحله نهایی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ از روز چهارشنبه ۲۹ تیرماه با حضور هشت تیم برتر مسابقات در شهر بولونیا ایتالیا آغاز می‌شود و به مدت پنج روز پیگیری خواهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رحمت عیدی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    19 0
    خداقوت به کادر مربیگری و بچه های تیم ملی والیبال دمشون گرم دعا و آرزوی موفقیت بیشتر، خداییش گل کاشتین هرچند دیر راه افتادین
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    19 0
    سلام و خداقوت به جوانان رشید کشورمان و سر مربی ایرانی سربلند
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    23 2
    فقط بایدمراقب زهروسم آن وطنفروشان خائن بود که درهمه محافل خواستارتحریم شدن ورزش ایران هستندهمون وطنفروشان خائن ساکن آمریکاواروپا
  • مهدی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    0 0
    همه مردم ایران زحمت میکشند
  • روشن IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    0 0
    پرواز به فینال با تفکر و غیرت ایرانی زیبنده تر است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس