نماینده مجلس: اینترنت ارزان در اختیار مردم قرار گیرد

اگر دولت در موضوع اینترنت بسته‌هایی را به‌صورت تشویقی و به شکل یارانه برای مردم در نظر بگیرد، اقدام مثبت و خوبی است.

به گزارش مشرق، محمدصالح جوکار درباره بسته اینترنتی چهارماهه و دائمی رایگان به سه دهک پایین جامعه گفت: زیرساخت‌های استفاده از اینترنت باید برای همه افراد فراهم شود تا همه بتوانند از مزایای فضای مجازی استفاده کنند.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه اینترنت ارزان قیمت باید در اختیار مردم قرار گیرد، افزود: البته افرادی که بخواهند بیشتر اینترنت استفاده کنند باید هزینه بیشتری هم پرداخت کنند.  نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر دولت در موضوع اینترنت بسته‌هایی را به‌صورت تشویقی و به شکل یارانه برای مردم در نظر بگیرد، اقدام مثبت و خوبی است.

جوکار عنوان کرد: با توجه به اینکه مردم هنوز انتقادات جدی نسبت به بحث توزیع یارانه‌ها دارند این دهک‌ها باید نسبت به دلایل قطع یارانه‌شان توجیه شوند و یا اینکه اینترنت همگانی برای همه مردم البته غیر از دهک بالای جامعه که نیازی به این یارانه ندارند،  در نظر گرفته شود.

وی درباره توجه دولت سیزدهم نسبت به موضوع قطعی برق گفت: البته اینطور نیست که امسال قطعی برق نداشته باشیم بلکه قطعی برق خانگی نداریم اما برای صنایع مهم مانند فولاد و سیمان قطعی برق داریم به‌طوری که با کمبود سیمان در بازار مواجه شده‌ایم که این موضوع به تولید آسیب می‌رساند.

اقدام دولت در جلوگیری از قطعی برق اقدامی خوب و مثبت است

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: بهترین اقدام این است که دولت با اختصاص یارانه، این بخش را پشتیبانی کند و شرکت‌هایی که بیشترین مصرف برق را دارند خودشان بتوانند نیروگاه داشته باشند و تولید برق کنند و از این جهت خودکفا شوند و بهتر است دولت بیشتر برای جلوگیری از قطعی برق مصارف خانگی، اصناف و بخش تجاری اقدام کند.  

جوکار، اقدام دولت در جلوگیری از قطعی برق را اقدامی خوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: امسال با توجه به گرمای طافت‌فرسای هوا قطعی برق خانگی نداشتیم که این مساله از اقدامات خوب و مثبت دولت بود.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم دولت آیت‌الله رئیسی توجه به کشورهای منطقه و پیمان‌های منطقه‌ای است.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: ارتباطات اقتصادی با کشورهای منطقه در خنثی‌سازی تحریم‌ها اثرگذار است در ماه‌های گذشته دولت آیت‌الله رئیسی اقدامات بسیار خوبی را در این زمینه آغاز کرده و ادامه داده است.

جوکار اظهار داشت: عضویت در پیمان شانگهای و پیمان بریکس و ایجاد روابط اقتصادی با کشورهای حوزه خزر از اقدامات مهم دولت آیت‌الله رئیسی برای گسترش روابط با همسایگان است. گسترش روابط اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و کسب درآمد در این بخش می‌تواند گشایش‌های اقتصادی لازم را در میان مدت برای ملت ایران به همراه داشته باشد.

وی گفت: ما می‌توانیم با توجه به شرایط جغرافیایی که در آن قرار داریم درآمدهای خوبی را از محل ترانزیت کسب کنیم که دولت آیت‌الله رئیسی توجه خوبی را به این بخش داشته است. گسترش روابط با کشورهای حوزه خزر به طور خاص می‌تواند ثمرات اقتصادی قابل توجهی برای ما به همراه داشته باشد که درآمدهای ترانزیتی یکی از آنهاست.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    1 0
    فکر میکنم منظورشون اینترنت داخلی ارزان باشه
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    4 0
    همین رو قطع نکنید ارزانیش پیشکش
    • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 1
      تو ذهن خراب جنابعالی اینترنت قطع میشه
  • لامیم IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    0 0
    اینترنت را آیگان به سرپرست خانوار دادن .. امثال بابای من زیاده که اصلأ بلد نیست با گوشیش کار کنه چه برسد اینترنت بخره یا کار کنه باهاش!
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    شما قطعش نکنيد يا سرعتش رو کم نکنيد رايگان شدنش برا خودتون
  • ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    معتادین به اینترنت (ببخشید شبکه های اجتماعی) در کشور ما کم نیستند گوش به فرمان این شبکه ها هستند و شده است همه چیز اینها اتفاقا باید برای ترک اعتیاد اینگونه افراد باید کاری کرد تا خودشان را به باد فنا ندهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس