کد خبر 1397570
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
تاکسی

سه روزی بود که برای هزینه تعویض روغن ماشین کار می کرد که کیف پر از دلار و یورو که حدود ۵ میلیارد تومان ارزش داشت را پیدا کرد و همان روز به دست صاحبش رساند.

به گزارش مشرق، غلامحسین بوذرجمهری، راننده تاکسی تهرانی که کیف پر از دلار، کارت عابر بانکی و... با ارزش حدود پنج میلیارد تومان را به صاحبش رساند، گفت: من راننده تاکسی تلفنی بی‌سیم هستم که در گذشته به تاکسی ۱۱۰ معروف بود، اما این روزها همه به عنوان تاکسی ۱۳۰ می‌شناسند، اما چرخ روزگار باعث شد که این روزها با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل به دنبال مسافر باشیم، اما من چندین مسافر ویژه خودم را که به اصطلاح مسافر پاتوقی گفته می‌شود. دارم.

وی ادامه داد:‌ ساعت ۱۰ که به دنبال یکی از این مسافران پاتوقی می‌رفتم، نرسیده به میدان ۱۳ آبان یک کیف را وسط خیابان دیدم. از خانمی که عبور می‌کرد پرسیدم که آیا این کیف برای شما است؟ با دلسردی پاسخ داد خیر. کیف را برداشتم و به دنبال مسافران رفتم. منتظر مسافر بودم که درب کیف را باز کردم. سه پاکت پر از دلار و یورو به همراه چندین کارت اعتباری بانک و تلفن همراه بود.

این راننده تاکسی ۶۴ ساله  بیان کرد:‌ روزی که کیف را برپیدا کردم، چند روزی بود که برای تعویض روغن ماشین پول کنار می گذاشتم، حدود ۷۰۰ هزار تومان هزینه تعویض روغن ماشین است. 

بوذرجمهری گفت:‌ پس از گذشت حدود نیم ساعت تلفن زنگ خورد. تلفن را برداشتم، خانمی که پشت خط بود با شنیدن صدای من تلفن را قطع کرد و مجدد تماس گرفت و بیان کرد که من با دختر خاله خود تماس گرفتم، شما کی هستید؟ در پاسخ به آن خانم توضیح دادم که این کیف را پیدا کرده‌ام. ایشان گفتند که کیف را به من برسانید، اما من گفتم که این کیف را فقط به صاحبش (که مدارک آن داخل کیف بود) خواهم رساند.

بوذرجهری بیان کرد:‌ بعد از مدتی کوتاهی صاحب کیف گریان با من تماس گرفت. سپس آدرس منزل خود را داد که کیف را به او برسانم. زمانی که کیف را به او رساندم، با گرفتن کیف شروع به شمردن دلارها و... کرد و با اصرار از من شماره کارت گرفت تا مبلغی را برای من واریز کند و پس از مدت کوتاهی یک میلیون تومان برای من واریز کرد، برخی از دوستانم به شوخی به من گفتند که این کیف را به ما می رساندی، ۲ میلیون تومان مژگانی می دادیم!

این راننده تاکسی در پاسخ به این سؤال که چرا کیف را به صاحبش رساند، گفت: من در گذشته نیز اتفاقات مشابه این را تجربه کرده بودم و آثار و برکات آن را در زندگی‌ام دیده بودم. یک لحظه این فکر به من رسید که با این پول می‌توانم تاکسی فرسوده خود را که سه سال از عمر مفید آن می‌گذرد تبدیل کنم، اما این سؤال برایم مطرح شد که آیا چرخ خودرو نو با پول مردم برایم خواهد چرخید؟

کار خیری که در بزنگاه های زندگی دستم را گرفت

وی در خصوص تجربه کار خیری که در جوانی کرده بود، گفت:‌ سال ۶۰ در محدوده بازار جوانی ماشین دربست می‌خواست و گفت یکصد تومان تا تهران‌پارس. او گفت باید یک پیرمرد را  برسانید. قبول کردم و به راه افتادیم، پیرمرد حال خوشی نداشت، به او گفتم می‌خواهید شما را به بیمارستان برسانم؟ زیرا تا تهران‌پارس بروید و پس از آن به بیمارستان بروید، زمانی طولانی سپری خواهد شد.

بوذرجمهری تشریح کرد: پیرمرد را به نزدیک‌ترین بیمارستان رساندم و  همانند پدر خودم کارهای بستری و پذیرش او را انجام دادم و در تمام مدت پیرمرد از من درخواست می‌کرد که او را در بیمارستان رها نکنم. پس از بهبودی، او را به منزلش رساندم. او به من ۴ هزار تومان پول داد. به او گفتم که ما روزانه ۵۰۰ تومان درآمد داریم، این مقدار پول زیاد است، اما او قبول نکرد.

تماس بگیر، ضررش یه دو هزاری‌ست

وی ادامه داد:‌ فردا به عیادت آن پیرمرد رفتم، متوجه شدم او یکی از فرش فروشان سرشناس بازار است و او از من خواست تا در هر زمانی نیاز مالی و یا معنوی داشتم به او بگویم. پس از گذشت پنج سال نامه‌ای از بانک به دستم رسید که بر مبنای آن نامه، اگر قسط‌های معوقه خانه ام را پرداخت نمی‌کردم، اموالم مصادره می‌شد. همسرم گفت با آن فرش فروش تماس بگیرم. آن زمان ما تلفن ثابت نداشتیم باید با تلفن عمومی یا همان تلفن های دو هزاری تماس می گرفتم، همسرم گفت: تماس بگیر، ضررش یه دو هزاری است.

بین خودم، خودت و خدا

این راننده تاکسی گفت: تماس گرفتم و او مرا شناخت و گفت بی معرفت تا به امروز کجا بودی؟‌ آن شب من را به همراه خانواده ام به منزلش دعوت کرد. نامه بانک را به او نشان دادم. او بیشتر از بدیهی ام به بانک به من پول داد، به او گفتم می توانم سفته بدهم و ماهانه ۵ هزار تومان قسط آن را پرداخت کنم؛ اما او قبول نکرد و گفت نیازی به سفته و ضامن نیست، این موضوع بین خودم و خودت و خدا. 

وی گفت: آن پیرمرد فرش فروش در تبدیل ماشینم در آن زمان و خرید فرش هم کمک کرد باز هم از این اتفاقات برای من افتاده است. از اینکه کیف را به دست صاحبش رساندم، هم خودم و هم خانواده ام، خوشحال هستیم. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    16 2
    صاحب کیف . اولا جلوی کسی که پولها را آورده نباید می شمردی . اصلا نباید به داخل کیف نگاه می کردی . ثانیا اینکه خیلی بیشتر از یک میلیون باید بهش می دادی
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      3 0
      وقت نازنین این راننده محترم که برای حفاظت از کیف و رساندن آن به صاحبش صرف شده بیش 100 میلیون می ارزد. چون در طول این مدت در حال جهاد اکبر در مبارزه با وسوسه های شیطانی و نفسانی کلی انرژی صرف کرده است ولی صاحب خسیس پولها با پاداش 1 میلیونی مزد 1 دقیقه از این مبارزه را هم پرداخت کرده است
    • حاجی از قم IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      0 0
      درزمان شاه این اتفاق یعتی پیدا کردن پول قلمبه برای پدرم اتفاق افتاه بود پدرم گفت سوار تاکسی بودم درخیابان امام قم امروز دیدم یه بسته پاکت بزرگ زیر یه ماشین افتاده گفت پیاده شدم بسته رو برداشتم دیدم همش پول هست گفت تو پیاده رو راه رفتم و به مغازه دارها می‌سپاریم که پولی پیداشده گفت ناگهان یه نفر موتور گازی سوار بود و رسید گفت پول ما من هست گفتم چی شده گفت من شاگرد یه بنگاه مسکن هستم معامله شده چک به من دادن رفتم بانک نقد کردم بعد گم کردم حالا رفتم بنگاه گفتم پول گم شده اونا باور نکردن و گفتن خودت برداشتی و هیچ گونه پاداشی هم برای پدرم در کار نبود این رو گفتم که شاید اون خانم پول مال خودش نبوده است
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    3 36
    خاک بر سرت که همای سعادتتو پر دادی رفت خل و چل
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      17 0
      اون کسی که پولش گم شده بوده خاک بر سره نه این راننده.
    • FR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      3 0
      حمل و توزیع و نگهداری دلار و یورو بدون فاکتور رسمی از صرافی های معتبر جرم محسوب میشه، همینجوری شهر هرت که نیست 5 میلیارد دلار و یورو پیدا کنی و راه بیفتی وسط فردوسی، طرف با یه پیگیری ساده از صرافی ها میفهمه دلارش دست کی بوده و کجا فروخته شده... اتفاقا راننده تاکسیه آدم زرنگی بوده، الان جنابعالی بودی ده سال حبس رو شاخش بود.
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      2 0
      تو خودتو بزار جای اون کسی که پول را گم کرده بود به نظرت این حرف شما همای سعادت بود یا لقمه حرام
    • ایرانی GB ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      2 0
      فهمیدن کار خیری که این راننده مرد خصلت تاکسی انجام داد نیاز به درک و فهم و شعور داره که هر کسی نداره , خیلی ها ادعای مردانگی دارند اما مردان واقعی همیشه کمیاب هستند چون به شیوه یک مرد زندگی کردن کار هر کسی نیست مخصوصا" واسه کسانی که شعورشون به اندازه حجم شکم و خالی و پر بودن جیب شون هست
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    25 0
    ثروتمند واقعی این راننده عزیز هست که در برابر وسوسه تصاحب این پول پیروز شد. اگر این پول را برمی داشت خیری از آن نمی دید. خوشا بحالش
  • علی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    27 0
    ،خدا حفظت کنه برادر
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      14 4
      همچین مواردی بسیار نادر است عموم مردم اینکارونمیکنند
    • محمد IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      1 1
      تو تو دل عموم مردم هستی ؟ هر نظر صد من یه غازی که میدید یه عموم میچسبونبد روش و تمام
  • محمد IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    15 1
    در عوض پیدا شدن پنج میلیارد بی معرفت یک میلیون بهش داد.
    • مهرداد IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      3 0
      پادش واقعی را خدا بهش میده
    • حنیف IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      1 1
      صاحب احمق دلارها باید حداقل 300 میلیون به راننده ی بامعرفت میداد . این دفعه انشالله که حتما گم کنه دیگه ریال هم بهش نمیدن
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    15 0
    خدا خیرشون بده
  • مصر IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    10 0
    دمت گرم... انشالله خدا به خودت و زندگیت برکت بده... میلیارد میلیارد پول تو حسابت باشه ولی به دردت نخوره و دلت خوش نباشه و سلامتی واسه خودت یا عزیزانت نباشه هیچ ارزشی نداره! برکت تو اولادت نباشه هیچ مال دنیا به دردت نمیخوره!
  • خسروجردی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    14 0
    عوضش راازخدامیگیره انشاله
  • خسروجردی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    10 0
    خدا خیرش بده
  • حمید IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 10
    بابا میداذیش بمن. ای خدااا
  • حمید IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 5
    بخدا محتاجم جان عزیزترین کست
  • علیرضا IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    21 4
    نسل قبل انقلاب
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 2
    چقدر این راننده تاکسی خل بوده این همه دلار و یورو می بردی کیفش میکردی
  • ناشناس IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    چرا ما پیدا نمیکنیم؟ اینها همه اش دروغه . تو این دوره زمونه اگرپول نقد یا کارت های بانکی مون تو هزار تا سوراخ قایم میکنیم تا کسی نزند. بعد اون احمق این همه پول داخل کیف میزاره و اصلا حواسش به اون کیف هم نیست شاید هم دوربین مخفی بوده راننده میخواست بپیچه یکی از عوامل دوربین مخفی گفته دادش کجا
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    بی معرفت باید حداقل صد میلیون تومان پاداش میداد.
  • حمید TR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار میشه..یعنی ۲۰ تا دسته ۱۰۰ تایی ..اگه ۱۰۰ دلاری تازه باشه...تصور کنید اندازه کیف رو..کاشکی میگفت چه جوری کیف گم شده یا از دستش افتاده و نفهمیده طرف...به نظر عجیبه اگه ۵ میلیارد غلو نباشه...
  • علوی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    خداوند خیرش بدهد ومال حلال بچه های را طیب وطاهر بار می اورد ومال حرام اولادرا فاسد ودزد بار می اورد ولی خود مائیم داشتن یک تاکسی درتهران یا داشتن یک موتور هوندا برای مسافر کشی این روز ها از چاه نفت کمتر نیست چون درآمد ماهی 15 ملیون برای یک موتور یا تاکسی کم نیست 3 برابر درامد یک بازنشته معمولی است خداوند بدهد برکت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس