کد خبر 1398067
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
افزایش آمار مبتلایان وبا در کردستان به ۴۱ نفر | افراد مبتلا ساکن ۶ شهرستان هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش تعداد مبتلایان به وبا در استان به ۴۱ نفر خبر داد.

به گزارش مشرق، فرزام بیدارپور از افزایش تعداد مبتلایان به وبا در استان خبر داد و اظهار داشت: در پی تشدید غربالگری افراد دارای علائم بیماری‌های روده‌ای و اسهال، یک مورد دیگر بیمار مبتلا به وبا شناسایی و آمار به ۴۱ نفر رسید.

وی با بیان اینکه با شناسایی یک مورد جدید امروز، این بیماری به شهرستان بانه نیز سرایت کرد، افزود: افراد مبتلا از ۶ شهرستان استان کردستان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به تشریح آمار مبتلایان قطعی تشخیص داده شده در استان پرداخت و گفت: در حال حاضر در مریوان ۳۱ نفر، سنندج ۳ نفر، سقز ۲ نفر، سروآباد ۲ نفر و کامیاران ۲ نفر و بانه یک نفر به این بیماری مبتلا هستند.

بیدارپور با بیان اینکه افراد مبتلا به وبا در این استان به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته‌اند، اعلام کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به این بیماری نداشته‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: رعایت اصول بهداشتی توسط مردم و پرهیز از مصرف آب و غذای مشکوک و آلوده مؤثرترین راه مقابله با بیماری وبا است.

گفتنی است طبق گزارش وزارت بهداشت، همه مبتلایان به وبا در ایران مربوط به دو استان کردستان و کرمانشاه هستند. تا روز ۱۷ تیر تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه ۵ نفر بود. بقیه موارد ابتلا مربوط به استان کردستان بوده‌ است.

منبع:همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس