کد خبر 1398399
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
دست رد اروپا به سینه رژیم صهیونیستی

۹ کشور اروپایی درخواست رژیم صهیونیستی مبنی بر قرار دادن ۶ سازمان فلسطینی در فهرست سازمان‌های تروریستی را رد و حمایت قاطع خود را از این نهادها اعلام کرد.

به گزارش مشرق، تارنمای وزارت خارجه فرانسه شب گذشته این بیانیه را که به امضای آلمان، فرانسه، بلژیک، دانمارک، اسپانیا، ایرلند، ایتالیا، هلند و سوئد رسیده است، منتشر کرد.

در بیانیه سخنگویان وزارتخانه‌های این ۹ کشور اروپایی با اشاره به اینکه اسرائیل در ۲۲ اکتبر سال گذشته میلادی ۶ سازمان جامعه مدنی فلسطینی را به عنوان سازمان‌های تروریستی معرفی کرد، آمده است: اتهام های مربوط به تروریسم یا ارتباط با گروه‌های تروریستی همواره باید بسیار جدی گرفته شود؛ بنابراین بررسی دقیق و جامع این نام‌ها ضروری بود.

بیانیه ۹ کشور اروپایی اضافه می‌کند: اسرائیل اطلاعات قابل توجهی که باعث شود ما در موضع خود در زمینه این ۶ سازمان غیردولتی فلسطینی تجدیدنظر کنیم، ارایه نکرده است و اگر مولفه‌هایی در حمایت از تروریستی خواندن این سازمان‌ها ارائه می‌شد، بر اساس آن عمل می‌کردیم.

کشورهای امضاءکننده این بیانیه تاکید کرده اند: در غیاب این مولفه‌ها، ما به همکاری خود با جامعه مدنی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و حمایت قاطع از آنها ادامه خواهیم داد.

این بیانیه در انتها می‌افزاید: یک جامعه مدنی آزاد و پویا برای ترویج ارزش‌های دموکراتیک و اجرای راه‌حل ۲ دولتی ضروری است.

فرانسه آبان سال گذشته نیز پس از درخواست آمریکایی‌ها مبنی بر شفاف‌سازی در مورد تروریستی خواندن نهادهای فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی، در خصوص اقدام صهیونیست‌ها ابراز نگرانی کرده بود.

در تاریخ یادشده، پاریس نسبت به قرار دادن ۶ سازمان حقوقی فلسطینی با ادعای ارتباط با جبهه آزادیبخش فلسطین، ابراز نگرانی و یک سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این کشور بر تعهد خود نسبت به ایفای نقش حیاتی جامعه مدنی در زندگی دموکراتیک تاکید می‌کند. ما خواهان توضیح از سوی مقام های اسرائیلی هستیم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اکتبر سال گذشته میلادی ۶ گروه غیر نظامی فلسطینی (از جمله گروه‌های برجسته تحت حمایت اتحادیه اروپا و نهادهای بین‌المللی) را با ادعای ارتباط با جبهه آزادیبخش فلسطین به عنوان گروه تروریستی معرفی کرد.

این ۶ نهاد شامل اتحادیه کمیته‌های زنان فلسطین، انجمن حمایت از زندانیان و حقوق بشر، مرکز تحقیق و توسعه بیسان، سازمان الحق، دفاع از کودکان فلسطینی جهان و اتحادیه کمیته‌های کار کشاورزی است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط این گروه‌ها با جبهه آزادیبخش فلسطین ارائه نکرده و فقط به این اشاره کرده که آنها بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۲۱ بیش از ۲۰۰ میلیون یورو از برخی کشورهای اروپایی دریافت کردند.

رژیم صهیونیستی از سال ها پیش تحرک گسترده‌ای را علیه نهادهای حقوق بشری فلسطینی در اتحادیه اروپا به منظور قطع کمک به این نهادهای غیرانتفاعی آغاز کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 1
    اروپا هم یه تکونی خوردولی همین تکان برای اینکه اسراییل فاشیست نابودش نه کافیه
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 1
    اروپا هم یه تکونی خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس